Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har ett litet (och extremt irriterande) problem. När jag spelar in från min Yamaha Moitf 6 får jag med lite knaster. Beror detta på kablar, ljudkort, synthen eller vad?

Kör med ett EMU 1212m och en Behringer ADA 8000 AD/DA-omvandlare. Kör obalanserade monotele från synthen till ADA 8000.

Annons
Postat (redigerat)
Hejsan!

Jag har ett litet (och extremt irriterande) problem. När jag spelar in från min Yamaha Moitf 6 får jag med lite knaster. Beror detta på kablar, ljudkort, synthen eller vad?

Kör med ett EMU 1212m och en Behringer ADA 8000 AD/DA-omvandlare. Kör obalanserade monotele från synthen till ADA 8000.

Det låter som om din processor inte pallar trycket...

Vad kör du för processor och hur mycket ram har du???...

Varför kör du en extern omvandlare från berhringer, när du har grymt bra omvandlare i emu kortet(samma som protools HD 192)??? 😱

Snacka om att sabba signalen från din underbara motif...

Mvh

Fredrik

Redigerat av Sonefors
Postat

Kör du optisk kabel mellan A/D:n och EMU-kortet? Har du kollat kabeln?

Postat

Glömde det, känner en kille som kör en

motif 5(rack) via s/pdif. Det brukar "klicka" lite för honom...

Postat (redigerat)

Jag kör en AMD någonting på över 3 gHz och jag har 1024 mb RAM så den borde ju palla.

Hejsan!

Det låter som om din processor inte pallar trycket...

Vad kör du för processor och hur mycket ram har du???...

Varför kör du en extern omvandlare från berhringer, när du har grymt bra omvandlare i emu kortet(samma som protools HD 192)??? 😏

Snacka om att sabba signalen från din underbara motif...

Mvh

Fredrik

Hur menar du nu?

Redigerat av Dream Exp.
Postat

Ja, jag kör med optisk kabel men hur "kollar" jag en sån?

Postat

Har du ställt in samma samplingfrekvens på alla dina delar, se till så att samplingsfrekvensen blir låst. Du kan ju synka din behringer burk via wordclock från ditt ljudkort...Har man inte låst samplingsfrekvensen brukar det knastra lite...å ställer man fel byts tonhöjden...

Postat
Har du ställt in samma samplingfrekvens på alla dina delar, se till så att samplingsfrekvensen blir låst. Du kan ju synka din behringer burk via wordclock från ditt ljudkort...Har man inte låst samplingsfrekvensen brukar det knastra lite...å ställer man fel byts tonhöjden...

Ja det var det!!!!! :rolleyes:

Tackar!!! 🙁

Postat

Kan du inte köra dina mono-teleasnutningar in till ditt Emu 1212m i stället och skippa AD-omvandlingen??? Som sagt.. den inbyggda AD omvandlaren i ditt EMU-kort är bättre än den som sitter i Behringeromvandlaren. 😕 Å så blir det ju mindre prylar som kan bråka också (less is more)

Postat
Kan du inte köra dina mono-teleasnutningar in till ditt Emu 1212m i stället och skippa AD-omvandlingen??? Som sagt.. den inbyggda AD omvandlaren i ditt EMU-kort är bättre än den som sitter i Behringeromvandlaren. :rolleyes: Å så blir det ju mindre prylar som kan bråka också (less is more)

Jomen då låter den så himla trist. Vare sig fyllig eller "krispig". Den låter helt klart bättre genom behringerburken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.