Dream Exp. Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Hejsan! Jag har ett litet (och extremt irriterande) problem. När jag spelar in från min Yamaha Moitf 6 får jag med lite knaster. Beror detta på kablar, ljudkort, synthen eller vad? Kör med ett EMU 1212m och en Behringer ADA 8000 AD/DA-omvandlare. Kör obalanserade monotele från synthen till ADA 8000.
Sonefors Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 (edited) Hejsan!Jag har ett litet (och extremt irriterande) problem. När jag spelar in från min Yamaha Moitf 6 får jag med lite knaster. Beror detta på kablar, ljudkort, synthen eller vad? Kör med ett EMU 1212m och en Behringer ADA 8000 AD/DA-omvandlare. Kör obalanserade monotele från synthen till ADA 8000. Det låter som om din processor inte pallar trycket... Vad kör du för processor och hur mycket ram har du???... Varför kör du en extern omvandlare från berhringer, när du har grymt bra omvandlare i emu kortet(samma som protools HD 192)??? 😱 Snacka om att sabba signalen från din underbara motif... Mvh Fredrik Edited May 23, 2006 by Sonefors
Linus Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Kör du optisk kabel mellan A/D:n och EMU-kortet? Har du kollat kabeln?
Sonefors Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Kör du optisk kabel mellan A/D:n och EMU-kortet? Har du kollat kabeln? Glömde det, känner en kille som kör en motif 5(rack) via s/pdif. Det brukar "klicka" lite för honom...
Dream Exp. Posted May 23, 2006 Author Posted May 23, 2006 (edited) Jag kör en AMD någonting på över 3 gHz och jag har 1024 mb RAM så den borde ju palla. Hejsan!Jag har ett litet (och extremt irriterande) problem. När jag spelar in från min Yamaha Moitf 6 får jag med lite knaster. Beror detta på kablar, ljudkort, synthen eller vad? Kör med ett EMU 1212m och en Behringer ADA 8000 AD/DA-omvandlare. Kör obalanserade monotele från synthen till ADA 8000. Det låter som om din processor inte pallar trycket... Vad kör du för processor och hur mycket ram har du???... Varför kör du en extern omvandlare från berhringer, när du har grymt bra omvandlare i emu kortet(samma som protools HD 192)??? 😏 Snacka om att sabba signalen från din underbara motif... Mvh Fredrik Hur menar du nu? Edited May 23, 2006 by Dream Exp.
Dream Exp. Posted May 23, 2006 Author Posted May 23, 2006 Kör du optisk kabel mellan A/D:n och EMU-kortet? Har du kollat kabeln? Ja, jag kör med optisk kabel men hur "kollar" jag en sån?
kempor Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Har du ställt in samma samplingfrekvens på alla dina delar, se till så att samplingsfrekvensen blir låst. Du kan ju synka din behringer burk via wordclock från ditt ljudkort...Har man inte låst samplingsfrekvensen brukar det knastra lite...å ställer man fel byts tonhöjden...
Dream Exp. Posted May 25, 2006 Author Posted May 25, 2006 Har du ställt in samma samplingfrekvens på alla dina delar, se till så att samplingsfrekvensen blir låst. Du kan ju synka din behringer burk via wordclock från ditt ljudkort...Har man inte låst samplingsfrekvensen brukar det knastra lite...å ställer man fel byts tonhöjden... Ja det var det!!!!! Tackar!!! 🙁
hegobald Posted May 25, 2006 Posted May 25, 2006 Kan du inte köra dina mono-teleasnutningar in till ditt Emu 1212m i stället och skippa AD-omvandlingen??? Som sagt.. den inbyggda AD omvandlaren i ditt EMU-kort är bättre än den som sitter i Behringeromvandlaren. 😕 Å så blir det ju mindre prylar som kan bråka också (less is more)
Dream Exp. Posted May 27, 2006 Author Posted May 27, 2006 Kan du inte köra dina mono-teleasnutningar in till ditt Emu 1212m i stället och skippa AD-omvandlingen??? Som sagt.. den inbyggda AD omvandlaren i ditt EMU-kort är bättre än den som sitter i Behringeromvandlaren. Å så blir det ju mindre prylar som kan bråka också (less is more) Jomen då låter den så himla trist. Vare sig fyllig eller "krispig". Den låter helt klart bättre genom behringerburken.
Recommended Posts