Jump to content
Annons

Vad kostar billigaste Pro tools HDsystemet?


Musiker81

Recommended Posts

Hej

Jag undrar hur mycket billigaste Pro tools HDsystemet kostar. Vi säger att jag skulle skaffa det billigaste Pro tools HDsystemt är det då bara att spela in som det är? eller måste jag ha något mer? Som typ en digital micförstärkare eller ingår det? Och räcker en P4 2.5Ghz med 1Gb i ram och Windows XP Proffessional med service pack1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett PT HD är uppdelat i olika delar. Du har Core Systems som är ett PCI kort med massa DSP prossesorer som gör att du kan köra programet utan att belasta datorn. Detta är grunden och det måste du ha. Det billigast ligger i USA på $7,995 och med det kan du köra 96 kanaler totalt dock bara spela in 32 samtidigt.

Sedan behöver man ochså in och ut gångar och för det får man köpa till något av interfacen det billigaste liggar på $1,995 och har 16 i/o. Detta har dock inga micpreampar så det måste du ha själv i någon form. Vill du ha midi ut och in så är det $600 till. Så allt som allt ladar kalaset på ca 10600 dollar vilket brukar motsvara ca 100000 kr eftersom allt är så dyrt här.

Det finns dock en massa gammla versioner av liknande system som det går att få tag i billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...