Jump to content
Annons

ZTV-freaks - se hit!


Tobb

Recommended Posts

Ja, rubriken säger väl vad hela mitt budskap går ut på.

På ZTVs hemsida kan du nu alltså se tv-kanalen direkt i realtid.

Riktigt bra. Speciellt eftersom, om jag har förstått det rätt, de från idag endast sänder musikvideos och sånt. :rolleyes:

In och kolla med detsamma om ni vill: http://www.ztv.se

Ska dock tillägga att det verkar som att det är nåt fel på ljudet. Jag får bara ljud i vänster högtalare nämligen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Speciellt eftersom, om jag har förstått det rätt, de från idag endast sänder musikvideos och sånt. 😛

Gör de? :rolleyes:

Jahopp, finns det ingen svensk kanal som visar Late Show med David Letterman nu då? 😆

Nåja, det var ju ett trevligt initiativ från ZTV annars!

Link to comment
Dela på andra sajter

Speciellt eftersom, om jag har förstått det rätt, de från idag endast sänder musikvideos och sånt. 😛

Gör de? :rolleyes:

Jahopp, finns det ingen svensk kanal som visar Late Show med David Letterman nu då? 😆

Nåja, det var ju ett trevligt initiativ från ZTV annars!

ZTV ersattes dock av "TV6", vet iofs inte om de sänder Letterman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu har man ju fått den nya kanalen 6an istället. 😆 Kanske kommer de att visa Letterman?

Jo, jag kollade just... 00.05 så går Letterman ikväll.

www.tv6.se

Edit: Eller ja, imorgon om man skall vara petig... 🥰

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu har man ju fått den nya kanalen 6an istället. 😛 Kanske kommer de att visa Letterman?

Jo, jag kollade just... 00.05 så går Letterman ikväll.

www.tv6.se

Edit: Eller ja, imorgon om man skall vara petig... 😛

Sorry att vi går utanför ämnet, Tobb 😆

Men...

Digitala marknätet (DTT)

TV6 är en fri-TV kanal i det digitala marknätet och redan 2 Maj hittar du den på kanalplats 6. Det krävs dock att du gör en kanalsökning med din fjärrkontroll. Du som har Boxer-abonnemang ser ZTV som vanligt på samma plats som idag.

Fri-TV? Innebär detta att jag har TV6 i marksända digitalboxen utan att behöva Boxerabonnemang? 🥰😎😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Sorry att vi går utanför ämnet, Tobb 😆

Men...

Digitala marknätet (DTT)

TV6 är en fri-TV kanal i det digitala marknätet och redan 2 Maj hittar du den på kanalplats 6. Det krävs dock att du gör en kanalsökning med din fjärrkontroll. Du som har Boxer-abonnemang ser ZTV som vanligt på samma plats som idag.

Fri-TV? Innebär detta att jag har TV6 i marksända digitalboxen utan att behöva Boxerabonnemang? 😎😮😛

Äh 😛 Gå utanför ämnet. Det är lugnt för min del 🥰

Japp. Det är tydligen Viasats nya gratiskanal. Så den är helt gratis 🙂

Redigerat av Tobb
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Kanske e bra med Z-TV på Nätet numera, men varför försvann Z-TV automatikst från min TV när TV6 startade idag??

Jag har INTE fipplat med programplatserna!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kanske e bra med Z-TV på Nätet numera, men varför försvann Z-TV automatikst från min TV när TV6 startade idag??

Jag har INTE fipplat med programplatserna!

🙂

I kabeltvnät och sådant så har helt enkelt TV6 tagit över ZTVs kanalplats. Så ZTV är mindre nu än vad den var... igår 🙂

På Boxer så lägger sig iallafall TV6 på en annan plats, så vi som har Boxer har båda. Det är nog likadant på Viasat.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej Tobb!

Innebär det att jag (som "har" ComHem) INTE kan se fotbollen på Z-TV imorgon? Där kommer väl Middlesbrough - Sevilla.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Innebär det att jag (som "har" ComHem) INTE kan se fotbollen på Z-TV imorgon? Där kommer väl Middlesbrough - Sevilla.

Nej, det gör det inte. På ZTV kommer det ingen fotboll - bara musik.

Fippla fram kanalplatsen för TV6, för det är fotboll i TV6 tablå för morgondagen! 🙂

23:25 Fotboll

UEFA-cupen. [56587768]

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ok. En efterhandssändning alltså. Matchen går på neutral plan, kanske i München.

När jag kopplar ur digitalboxen kan jag se TV3 och Kanal 5, men när den är ikopplad försvinner TV3 och Kanal 5. Är det bra?

🙂

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kopplar ur digitalboxen kan jag se TV3 och Kanal 5, men när den är ikopplad försvinner TV3 och Kanal 5. Är det bra?

Nämen, TV3 och Kanal 5 måste finnas i ComHems digitala multiplex också.

Gör en ordentlig kanalsökning, nu när du ändå ska ställa in TV6 & ZTV. 😄

Finns de inte, ska du ringa ComHem och klaga! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

???

Nu när jag gjort en ordentlig kanalsökning och studerat broschyren från Expert, så framgår det att det är ännu fler kanaler som inte är digitala hos mig.

MTV, ZTV, Kanal 5, TV3 m.fl. De INGÅR inte i Small som ComHems minsta utbud heter.

Konklusion: Snart kan jag alltså inte se heller dessa kanaler, ens när digitalboxen är urkopplad och allt "blir digitalt"?!

Vänta...trött!!! Undrar om detta var en gammal broschyr.

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nu har jag kollat igenom TV-utrustningen!

När Digitalboxen som jag köpte tillsammans med abonnemanget Com Hem Small är inkopplad, så kan den ta emot följande kanaler: SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen. Som tillval även ViaSat Sport 1, 2 & 3. Inga andra!

Men när jag inte kikar via TV:ns Extern 2, utan stänger digitalboxen i standbyläge och jobbar med fjärrisen till TV:n, kan jag även se Eurosport, MTV, TV6, Kanal 5, TV3, Två lokala Gbg-kanaler, DiscoveryMix och TV4 Plus. Men numera inte Z-TV. Den finns inte nånstans i sökningar.

Det konstigaste av allt är att jag kunde få fram en Pay Per View-film i Digitalboxen just nu som jag inte beställt!! "Million Dollar Baby" med Clintan. Varför? Är det nån annan i huset som...och så går signalen till mig oxå?

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag kollat igenom TV-utrustningen!

När Digitalboxen som jag köpte tillsammans med abonnemanget Com Hem Small är inkopplad, så kan den ta emot följande kanaler: SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen. Som tillval även ViaSat Sport 1, 2 & 3. Inga andra!

Men när jag inte kikar via TV:ns Extern 2, utan stänger digitalboxen i standbyläge och jobbar med fjärrisen till TV:n, kan jag även se Eurosport, MTV, TV6, Kanal 5, TV3, Två lokala Gbg-kanaler, DiscoveryMix och TV4 Plus. Men numera inte Z-TV. Den finns inte nånstans i sökningar.

Det konstigaste av allt är att jag kunde få fram en Pay Per View-film i Digitalboxen just nu som jag inte beställt!! "Million Dollar Baby" med Clintan. Varför? Är det nån annan i huset som...och så går signalen till mig oxå?

😛

Jag tror ett av spökena i din kåk var sugen på att se film.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konklusion: Snart kan jag alltså inte se heller dessa kanaler, ens när digitalboxen är urkopplad och allt "blir digitalt"?!

Nej, det är bara i marknätet (antenn) som analoga nätet släcks ner.

Kabeltv berörs inte av nedsläckningen, så du kommer kunna fortsätta se analoga sändningar i ComHem.

Men ändå tycker jag det är märkligt att de inte sänder ut alla "fria" kanaler i ComHem-nätet i det digitala nätet också. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det kallas Medium om jag ville ha fler kanaler. Och så finns det en Large också, med en himla massa.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...