Hitmanslim Postat 6 maj 2006 Postat 6 maj 2006 Jag behöver lite råd o tips. Jag funderar på att utöka min hemstudio med en sampler. Ska jag välja hård- eller mjukvarusampler? Vad ska jag tänka på innan köp? Kan någon rekommendera en sampler som inte kostar skjortan och som e ok? Jag är en portapojke och min dator har i nuläget inte midi in/ut. Däremot så har jag usb-midi konverter tillhands om det skulle gå att koppla så. Tack på förhand! 😉
DrHans Postat 6 maj 2006 Postat 6 maj 2006 Hej du skriver att du är en portapojke, men du har en dator. Använder du porta eller dator till musik? Vilket program om du använder dator?
Hitmanslim Postat 7 maj 2006 Trådstartare Postat 7 maj 2006 (redigerat) Jag spelar in på porta. I nuläget så har inte datorn nån funktion i studion så att säga. Allt görs med portan. jag vill kunna sampla och använda det tillsammans med portan. Alltså då e frågan ska jag skaffa mig en hårdvarusamper eller en mjukvara till datorn? Vad behöver jag förutom mjukvara o dator för att kunna få in det i portan? Do I make any sense? Redigerat 7 maj 2006 av Hitmanslim
drloop (oregistrerad) Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Det finns två anledningar till att köpa en hårdvaru sampler. 1. Du lirar live 2. Du vill ha en stabil sampler, ingen mjukvara eller dator som krånglar I övrigt skulle jag köra dator, integration i inspelningsmiljön är överlägsen hårdvara. Finns en massa graits mums på www.kvraudio.com.
AndyPandy Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Hmm ... månne en korkad fråga, men tillverkas det fortfarande hårdvarusamplare? 😎 Jag har inte kollat på hårdvaruprylar på säkert fem år.
DrHans Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Tycker absolut det låter som om du skall använda hårdvara.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.