Hitmanslim Posted May 6, 2006 Posted May 6, 2006 Jag behöver lite råd o tips. Jag funderar på att utöka min hemstudio med en sampler. Ska jag välja hård- eller mjukvarusampler? Vad ska jag tänka på innan köp? Kan någon rekommendera en sampler som inte kostar skjortan och som e ok? Jag är en portapojke och min dator har i nuläget inte midi in/ut. Däremot så har jag usb-midi konverter tillhands om det skulle gå att koppla så. Tack på förhand! 😉
DrHans Posted May 6, 2006 Posted May 6, 2006 Hej du skriver att du är en portapojke, men du har en dator. Använder du porta eller dator till musik? Vilket program om du använder dator?
Hitmanslim Posted May 7, 2006 Author Posted May 7, 2006 (edited) Jag spelar in på porta. I nuläget så har inte datorn nån funktion i studion så att säga. Allt görs med portan. jag vill kunna sampla och använda det tillsammans med portan. Alltså då e frågan ska jag skaffa mig en hårdvarusamper eller en mjukvara till datorn? Vad behöver jag förutom mjukvara o dator för att kunna få in det i portan? Do I make any sense? Edited May 7, 2006 by Hitmanslim
Guest drloop Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Det finns två anledningar till att köpa en hårdvaru sampler. 1. Du lirar live 2. Du vill ha en stabil sampler, ingen mjukvara eller dator som krånglar I övrigt skulle jag köra dator, integration i inspelningsmiljön är överlägsen hårdvara. Finns en massa graits mums på www.kvraudio.com.
AndyPandy Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Hmm ... månne en korkad fråga, men tillverkas det fortfarande hårdvarusamplare? 😎 Jag har inte kollat på hårdvaruprylar på säkert fem år.
DrHans Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Tycker absolut det låter som om du skall använda hårdvara.
Recommended Posts