Jump to content
Annons

DeeTee - Running into the night


Betyg  

8 röster

  1. 1. Betyg

    • 1 - inte ens i hotellhissen
      0
    • 2 - kan användas i hotellhissen
      1
    • 3 - går att diska till
      2
    • 4 - min fot rör sej
      5
    • 5 - Jag dansar aldrig nykter, VAR E ÖLEN?
      0


Recommended Posts

Tänkte prova Gallup. Kanske inte vår bästa låt men ändå.

LÅTNAMN: Running into the night

ARTIST/GRUPP: DeeTee

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:23

KOMPOSITÖR: DeeTee

PRODUCENT: DeeTee

EV. MEDVERKANDE: DeeTee ( Kalle sång )

INSPELNINGSÅR: 1999

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.8 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: nedan

Inspelad på Protools på Quadra 800 med SCII, EMU64 och wavestation ex.

inte den bästa av våra alster fast i mitt tycke ett hyfs dagsverk. här är sågen > ^^^^^^^^^()

/ 🥰 Mikke

Running_into_the_night.mp3

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jorå, rumpan skakar.

Fantastiskt välproddat, kanske skulle gå att eq:a isär stämmorna något bättre för att få separatin men jag skulle inte fixa det.

Sparsmakat och gungigt.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt störigt! Lyssnade på låten innan lunch och låtj%€#%/eln har satt sig i huvudet! 🙂😆 Det är ju oerhört lättrallat och mycket snyggt producerat. Snygg sång och roligt med ditt arr med små finesser här o var.

Tveklöst ett snyggt jobb! Se nu till att låten blir spelad på radio också! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Haha, det här var ju dagens låtstöld nr 1.

Har du månne hört låten "Thunder" med Prince, från plattan Diamonds and pearls.

Bortsett från ovanstående är det här mkt bra gjort.

Se nu bara till att skriva en egen låt också 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

😄 har jag inte tänkt på men du kan ha alldelles rätt, måste jag kolla upp. Prince e en stor inspirationskälla för både mej o Kalle i DeeTee / Mikke

edit: Efter att ha lyssnat så tycker jag inte att det är så farligt som du får det att låta. första 2 takterna av refrängen är likt ja men sen skiljer sej harmonierna. Jag får hålla med om att vi har inspirerats fasligt mycket dock. inte menat som nån plagiat, vore fasen så illa om man hade ambition att vara lika talangfull som Prince 😳 . Omedvetet ( inspererade ) blev det likt delar av " Thunder " men ändock en egen låt. / Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Melodyne eller vad? Helt shcysst låt.... Gillar 80-talssoundet och att nån använder mod och pitchhjulen på keyboarden.. Mm.. Men körerna var lite för äckligt tighta ju.. Skönt bassound ju! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah, me rockar röven av mig! Härliga körer, skulle vilja veta hur Ni fått till dem,

de låter procersserade på nått sätt. Tänker lite på Robbie Nevil också, han med "C´est la vie" (jag har lirat med honom en gång!!!!). Tredje gången på loop här. Låter fräscht trots tidsranden. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga körer, skulle vilja veta hur Ni fått till dem,

de låter procersserade på nått sätt.

Vi lägger ner mycket tid på körerna. De är ju vårt signum på sätt o vis. På analog tiden så gjorde vi musiken i midi först. Lade sen in musiken ( synckat ) på två spår, syncket ett spår. 2 spår var tvunget att finnas kvar för nermix av kören. Så det blir 16 - 2 - 1 - 2 = 11 spår kvar. Så 11 spår att lägga kör på. Jag har för vana att alltid spela in 2 spår mono istället för ett spår stereo så det är ofta 5 stämmor dubbade plus 1 bas eller falset spår.

Själva komponeringen av körerna brukar Kalle helt enkelt stå vid micken och ha en synth med sej. Han spelar alltså stämmorna på synth först och har under hela kör inspelningen en klaviatur hos sej så att han kan stämma av ackorden och stämmans rörelse.

I " Running " var det lite lättare eftersom vi spelade in på protools. Så körena är gjorda en gång och sen kopierade. Vi har ännu inte använt någon effekt på körerna, såsom Melodyne. Helt enkelt därför vi inte haft tillgång till det.

DeeTee har varit väldigt inaktivt de senaste åren. Som jag tidigare sagt så ska vi spela in dagarna innan nationaldagen. Första gången på 6 år. Jag har förlyssnat på låten och denna gång blir det en countrylåt. Gubbarna håller på att bli gamla 😄 .

Jag måste säga att ni killar ( o tjejer ) här på forumet är fantastiskt snälla och det var länge sen jag kände sån inspiration för att spela in. Tack allihop! Jag hoppas att mina små inlägg i andras poster oxo hjälper till att inspirera till ett roligare liv och att mycket mer av er musik hittar vägen ut genom tankar, ideer och händer o in i allas öron.

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. kom just på.. Jag lyssnade ju på denna låt i går kväll.. Och jag gillade den.. men jag har en egenhet att då jag laddar hem låtar så brukar jag remastra dom en aning så att jag kan höra dom tydligare.. Och det gjorde jag ju med er låt också...

Tänkte att ni kanske ville höra resultatet av min 3-glasvin-remaster (lite på smålyset).

Nåväl.. fylleremastern av låten finns på http://www.dorotea.tv/robban/musik/runing.wav (35 MB)

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmms. Jag fastnade inte för den, inte min smak på musik helt enkelt. Men snyggt proddat, om än att en runda mastring skulle göra den väl (lite tomt i basen, lite väl mycket diskant i mina öron). Bra sång, snygga körer (låter processade som sagt, fast på ett rätt charmig sätt). Saknar en riktig hook som fastnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Höhö! Ja, nog fan låter det 80-tal.

Jag tycker att det låter rätt fränt! Påminner om den där Abracadabra på något sätt.

Men melodin låter snodd. Jag kan inte placera den, men snodd är den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...