Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Howdy hallÄ Ä Hej

Jag kör SX 2.2 och enligt handbok (basic cubase) sÄ skall man under Device menyn kunna stÀlla in lite "analogt" sound med en grunka som heter True Tape.

Problemet Àr att jag inte hittar den. Det finns inte nÄgon True Tape instÀllning i mitt program. MÀrkligt va? :rolleyes:

Henrik el vino rojo

Annons
Postat

True Tape fanns vÀl bara i VST versionen & Magneto har vÀl ersatt denne?

Postat
:rolleyes: vet inte omdet e detta du menar men i preferences gÄr man ner till VST och vÀljer under Auto Monitoring:TapeMachine Style!!!!
Postat
😠 vet inte omdet e detta du menar men i preferences gĂ„r man ner till VST och vĂ€ljer under Auto Monitoring:TapeMachine Style!!!!

Nej det Àr nÄt helt annat!

Tapemachine Àr hur du vill styra din "bandare" i detta fallet Cubase och True Tape var till för att ge en analog ljudkaraktÀrskÀnsla som numera Àr ersatt med Magneto.

Har aldrig anvÀnt Magneto sÄ jag vet inte hur bra den Àr men tror inte att det Àr sÄ mÄnga som anvÀnder den lÀngre eftersom jag aldrig hör det snackas om den i samma utstrÀckning som det gjordes med Truetape.

Annars finns ju PSP Vintage Warmer (men den kostar ju en slant) som Àr en av de populÀraste pÄ marknaden (o förmodligen en av de bÀsta)!

Postat

Jag tycker nog att magneto Ă€r en bra plugg. Jag lĂ€gger ofta pĂ„ lite pĂ„ ex trummor för att fĂ„ lite mer vĂ€rme. đŸ˜±

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.