Duende Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Howdy hallÄ Ä Hej Jag kör SX 2.2 och enligt handbok (basic cubase) sÄ skall man under Device menyn kunna stÀlla in lite "analogt" sound med en grunka som heter True Tape. Problemet Àr att jag inte hittar den. Det finns inte nÄgon True Tape instÀllning i mitt program. MÀrkligt va? Henrik el vino rojo
Egghuvud Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 True tape fungerar bara om du har 32 bitar. FrÄgan Àr om du har nÄgon nytta av den. Det finns bÀttre sÀtt att fÄ lite mer analog kÀnsla. Kolla hÀr t e x: http://www.soundonsound.com/sos/jun03/articles/qa0603.asp
Fredrik Karlsson Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 True Tape fanns vÀl bara i VST versionen & Magneto har vÀl ersatt denne?
dunken Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 vet inte omdet e detta du menar men i preferences gÄr man ner till VST och vÀljer under Auto Monitoring:TapeMachine Style!!!!
Fredrik Karlsson Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 đ vet inte omdet e detta du menar men i preferences gĂ„r man ner till VST och vĂ€ljer under Auto Monitoring:TapeMachine Style!!!! Nej det Ă€r nĂ„t helt annat! Tapemachine Ă€r hur du vill styra din "bandare" i detta fallet Cubase och True Tape var till för att ge en analog ljudkaraktĂ€rskĂ€nsla som numera Ă€r ersatt med Magneto. Har aldrig anvĂ€nt Magneto sĂ„ jag vet inte hur bra den Ă€r men tror inte att det Ă€r sĂ„ mĂ„nga som anvĂ€nder den lĂ€ngre eftersom jag aldrig hör det snackas om den i samma utstrĂ€ckning som det gjordes med Truetape. Annars finns ju PSP Vintage Warmer (men den kostar ju en slant) som Ă€r en av de populĂ€raste pĂ„ marknaden (o förmodligen en av de bĂ€sta)!
Egghuvud Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Jag tycker nog att magneto Ă€r en bra plugg. Jag lĂ€gger ofta pĂ„ lite pĂ„ ex trummor för att fĂ„ lite mer vĂ€rme. đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.