forssen85 Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Hej! Jag är ute efter en billig D/A-omandlare, utan mic-preamp. Jag vill kunna köra in en LINE- och få ut den på S/P DIF koaxialt... har letat omkring lite men inte hittat något annat än MIC-PreAmp;ar, för minst 3900 kr.... Någon som vet om någon billig D/A-omvandlare?? Behöver ej vara USB/FireWire, bara en enkel Analog-S/PDIF omvandlare...
basshole Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 ptjaa... tc M300. typ 1995:- effekterna får du på köpet och kan ju alltid bypassas.
Claes Holmerup Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 En liten detalj, bara: Det är inte en D/A-omvandlare, utan en A/D-omvandlare du är ute efter. Det blir lättare att leta när man vet vad det egentligen ska heta... 😠
Magnetic Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Tjena Kanske Art DI/O kan vara vara något för dig... Köpte nyligen en begagnad för 900:-. Låter bra och har ett rör man kan färga ljudet med. Art DI/O Är osäker på om den fortfarande tillverkas. 😲 // Klas
Neosus Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 A/D= Analog till Digital D/A= Digital till Analog Rätt eller?
forssen85 Postat 26 april 2006 Trådstartare Postat 26 april 2006 Hej! Såklart jag menar A/D 🙂 Skrev fel bara 🙂 Tack för tipsen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.