Jump to content
Annons

Kreativitet i Studiofestival del 2


Recommended Posts

Annons
Håller nog med Carl_B att man inte ska lägga sig i för mycket om man inte deltar själv  🙁  .

om man inte vill ha ärliga åsikter om dom kreationerna som man må vara ansvarig för, så ska man heller inte lägga ut dom offentligt för åskådning, så enkelt är det pyret 😄

Redigerat av Artistbolaget
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog med Carl_B att man inte ska lägga sig i för mycket om man inte deltar själv  🙁  .

om man inte vill ha ärliga åsikter om dom kreationerna som man må vara ansvarig för, så ska man heller inte lägga ut dom offentligt för åskådning, så enkelt är det pyret 😛

så du tycker att de e ok att säga att allting är kasst utan att motivera varför? o att man får skylla sig själv när man får sånna kommentarer...? 😄

förstår inte riktigt hur du resonerar...

Link to comment
Dela på andra sajter

så du tycker att de e ok att säga att allting är kasst utan att motivera varför? o att man får skylla sig själv när man får sånna kommentarer...? 🙁

förstår inte riktigt hur du resonerar...

tävlingens tittel var och är intro, och bedömmer ljudklippen därefter.

och jag hör inget som funkar eller låter som ett intro, så enkelt är det.

och ja, det hela är ganska enkelt, ... lägger man upp matrial som man vill ha feedback på, eller sälja så får man med det stå för följderna och reaktionerna 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

så du tycker att de e ok att säga att allting är kasst utan att motivera varför? o att man får skylla sig själv när man får sånna kommentarer...?  😄

förstår inte riktigt hur du resonerar...

tävlingens tittel var och är intro, och bedömmer ljudklippen därefter.

och jag hör inget som funkar eller låter som ett intro, så enkelt är det.

och ja, det hela är ganska enkelt, ... lägger man upp matrial som man vill ha feedback på, eller sälja så får man med det stå för följderna och reaktionerna 😛

🙁

jaja... då vet jag det iaf...

tror du har en ganska skev syn på vad feedback är isåfall...

Link to comment
Dela på andra sajter

jaja... då vet jag det iaf...

tror du har en ganska skev syn på vad feedback är isåfall...

som du sa själv, förklara gärna varför du tycker det? 🙁

och att du sedan dömmer/sågar mina åsikter när du själv inte har lyssnat på bidragen är lite småkonstigt.

men vad vet jag, jag verkar ju en skev syn på saker och ting 😄

Redigerat av Artistbolaget
Link to comment
Dela på andra sajter

jaja... då vet jag det iaf...

tror du har en ganska skev syn på vad feedback är isåfall...

som du sa själv, förklara gärna varför du tycker det? 🙁

och att du sedan dömmer/sågar mina åsikter när du själv inte har lyssnat på bidragen är lite småkonstigt.

men vad vet jag, jag verkar ju en skev syn på saker och ting 😄

"alla bidrag är dåliga"

kallar du det feedback?

jag tycker det är j*vligt illa att sitta och snacka skit om bidragen utan att motivera varför de är mindre bra, o så bidrar du inte äns med något själv... e du feg eller tycker du bara det är så kul att tracka ner på andras kunskaper?

Link to comment
Dela på andra sajter

"alla bidrag är dåliga"

kallar du det feedback?

jag tycker det är j*vligt illa att sitta och snacka skit om bidragen utan att motivera varför de är mindre bra, o så bidrar du inte äns med något själv... e du feg eller tycker du bara det är så kul att tracka ner på andras kunskaper?

för det första snackar jag inte skit, jag vädrar min spontana reaktion på bidragen.

att du sedan känner dig personligt påhoppad för att jag inte slänger kappan efter vinden och pussar dig på kinden för väl utfört arbete är bara barnsligt.

och att du sedan hävdar att min åsikt skulle vara mindre värd bara för att jag inte deltar är än mer barnsligt.

slutligen: jag har vid flera tillfällen levererat rättmätig feedback till mer än en kreatör på detta forum med varierandes åsikter och kan således inte anklagas för att "som du säger" finna det kul att tracka ner på andras musikaliska kunskaper.

Link to comment
Dela på andra sajter

för det första snackar jag inte skit, jag vädrar min spontana reaktion på bidragen.

då tycker jag att du ska gå o vädra de på dasset... där de hör hemma...

att du sedan känner dig personligt påhoppad för att jag inte slänger kappan efter vinden och pussar dig på kinden för väl utfört arbete är bara barnsligt.

jag känner mig inte påhoppad o ja vill inte ha nån puss på kinden... tycker bara de e trist me sån attityd här på forumet..

slutligen: jag har vid flera tillfällen levererat rättmätig feedback till mer än en kreatör på detta forum med varierandes åsikter och kan således inte anklagas för att "som du säger" finna det kul att tracka ner på andras musikaliska kunskaper.

BRA! var snäll och fortsätt med de då... obs. ej ironisk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Carl_B igen... Sluta klaga på bidragen AB om du inte ska vara med! 😠

Vill du klaga så kan du ju säga VAD i Introt som inte är bra... är alla Intron Helt och hållet helt kassa? ... (då undrar ju i alla fall jag vad du har för typ av musiksmak 😎 )

Link to comment
Dela på andra sajter

för att hjälpa carl_b och lilla viktor på traven så quotar jag mitt eget inlägg.

redan gjort, och måsta säga att jag blev besviken över den omusikaliska förmågan som utspelar sig i bidragen ... det verkar inte finnas några "intro"-individer på detta forum 😎

carl_b: tack för visat intresse och respektfullt utförande som forumets top-postare ... [ det lär finnas en del skit där med ]

lilla viktor: musiksmak har ingenting med kompetensen att avgöra vad man gillar och inte gillar.

carl_b & lilla viktor: om jag inte får vädra mina åsikter om bidragen i studiofestivalerna med anledning till att jag inte bidrar själv, varför har vi då demo forumet ... får man inte fälla sina åsikter där heller eftersom man inte har varit med under produktionen och bidragit?

Link to comment
Dela på andra sajter

då citerar jag ett annat av dina

bra uppslutning, dårliga bidrag
carl_b: tack för visat intresse och respektfullt utförande som forumets top-postare ... [ det lär finnas en del skit där med

...och vad har det med saken att göra?

carl_b & lilla viktor: om jag inte får vädra mina åsikter om bidragen i studiofestivalerna med anledning till att jag inte bidrar själv, varför har vi då demo forumet ... får man inte fälla sina åsikter där heller eftersom man inte har varit med under produktionen och bidragit?

tydligen så förstår inte du vad jag pratar om... självklart får man fälla sina åsikter, det är ju det som är poängen!

jag säger det en gång till.. sen ger jag upp...

Ska man komma med åsikter så ska de vara till någon nytta för den/de som har producerat musiken, att bara säga att någonting är dåligt hjälper en inte särskilt mycket.

Nu lämnar jag denna diskussionen, jag förstår inte riktigt varför du behöver komma med påhopp och blanda in antal posts i denna diskussionen. Blir du verkligen så upprörd av en diskussion för att man har olika åsikter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppla vad liv det var i tråden 😳

Artistbolaget Jag måste nog ställa mig på de andras sida, men jag respekterar din åsikt. Men en motivering av denna vore inte fel, hur mycket du nu än motiverat dina åsikter i andra forum och trådar, så tror jag faktiskt att du sårade en och annan här genom att inte ge en förklaring. Men som jag tidigare sa, vad som känns som intro och inte är upp till individ. Har hört mycket sämre intron än vad som bidragits med här på denna sida, som ändå kallas intron. Så definitionen är nog rätt flytande. Därmed tycker jag din generalisering

måsta säga att jag blev besviken över den musikaliska förmågan som utspelar sig i bidragen ... det verkar inte finnas några "intro" individer på detta forum
känns väldigt stark, såvida du inte kan tala om för oss andra vad ett intro faktiskt är.

------

[EDIT] Lämnar nu ämnet och återgår till tråden

Intro en del och början på en låt som ska få mig som lyssnare att vilja fortsätta färden till slutet.

har dessa bidrag gett mig den känslan, nej.

sidonotering

Därmed tycker jag din generalisering känns väldigt stark, såvida du inte kan tala om för oss andra vad ett intro faktiskt är.

om ni inte vet vad ni tävlar i så tycker jag att ni kan lägga ner dessa tävlingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

😳 Konstig attityd. Trist, men om de stör dig så mycket så behöver du inte delta om du inte vill.

Detta är ju trots allt en sak startad på skoj, för att vi ska ha skoj. Ingen vinner något, inget mer än äran. Och jag tror att de flesta som är här trivs med dem och tyckar att de är roliga.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

1. 😳 Konstig attityd.

2. Trist, men om de stör dig så mycket så behöver du inte delta om du inte vill.

3. Detta är ju trots allt en sak startad på skoj, för att vi ska ha skoj. Ingen vinner något, inget mer än äran. Och jag tror att de flesta som är här trivs med dem och tyckar att de är roliga.

1. attityd, min, carl_b's, lille viktor eller din?

2. exakt, jag deltar ju inte, och har heller ingen framtida önskan att göra så med tanke på hur medvetna ni, ja iaf du verkar vara på tävlingsformen och vad den innebär.

3. betyder detta att du vill att jag ska vara mindre ärlig, eller totalt oärlig i mina uttalande på grund av ni enbart tävlar på skoj?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte vad du vill. Alls. 😳

Jag har sagt vad jag tycker, men du tar nästan allt som personliga påhopp, vilket inte alls är meningen. Jag önskar bara att all kritik som delas ut, såväl bra som dålig bör vara motiverad på ett eller annat sätt. Och angående deltagande, så menade jag snarare ditt resonemang i tråden, än ditt medverkande i tävlingen. (Nu kanske jag är lite förvirrad, men jag har varit vaken mycket länge och är trött.) Givetvis ska du inte ljuga om antingen det ena eller andra, men jag tycker att det hör till god ton, i ett samtal över internet såväl som i ett vanligt samtal, att man kan motivera sig, och inte personligen ta åt sig allting.

Angående tävlingsform så var kravet 30 sekunder intro, det som väcker mest intresse för låten. Du har redan sagt och motvierat (bra bra) din åsikt, och lite trist att det blev en debatt om den saken. Kraven kanske ses som luddiga, men jag tycker de är enkla. Mycket subjektivt, vill man bedömma musikerns förmåga att förmedla en känsla som varar i en låt, rösta för det, tycker man att det låter kul, kan man rösta för det. Hela idéen är ju att man skall rösta på det mest intressanta bidraget, se reglerna. Introdefintionen kommer av att det skall vara början på en låt, inget annat.

Angående attityd, så är det din jag tycker är konstig. Får man inte tävla för att det är skoj, vad är då meningen med att tävla? Alla kan inte vinna, och därmed borde det logiska sinnet säga: Jag är inte bäst, altså ställer jag inte upp, för jag kan inte vinna. Men de flesta här ställer upp för skoj skull. De vet att inte alla kan vinna, en del kanske misstänkte att deras bidrag inte alls skulle funka. Men de deltar ändå, de vill göra något som andra kan njuta av eller skratta åt. Oavsett om det är ett bidrag i en tävling eller en demogallupp. Och det tycker att det är roligt. De flesta bidrag är troligen inte tänkta som något att skicka in till skivbolag, utan mer som något skoj, en utmaning i den gråa vardagen. Att försöka göra något inom en begränsad tidsrymd som skall uppfylla vissa kriterier, och dessutom är något man tycker om att göra.

Jag tycker att det är roligt att så många intresserat sig för att delta och komma med idéer till denna festival/tävling och kommande. Förslag och konstruktiv kritik kan man bygga mycket på. Man kan rätta till sina misstag, omotiverad negativ kritik är svår att placera och det är svårt att veta vad man skall göra för fixa problemet. Så om tävlingarna här inte passar dig, delta inte (som du själv sa) utan sök dig till seriösare tävlingar med riktiga priser (vinna pengar/program/hårdvara etc). Men om du känner för att göra något för att det är skoj, är du mycket välkommen hit.

Får väl säga att jag misslyckades hålla mig från diskutionen, men det kändes som om den började helt snett, fortsatte helt snett, och jag försöker nu avsluta på ett inte helt snett vis (om det går?). Jag hoppas att vi kan återgå till tråden och spara ris och ros till tävlingen är över, då vi kan göra en utvärdering av vad som var bra och dåligt om det finns önskemål om det. Dock så accepterar jag endast konstruktiv kritik, och alla kommentarer i stil med: "Det var kass/ ni vet inte vad ni håller på med" kommer jag att blankt strunta i såvida de inte följs av någon vettig förklaring.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte vad du vill. Alls.

Jag har sagt vad jag tycker, men du tar nästan allt som personliga påhopp, vilket inte alls är meningen. Jag önskar bara att all kritik som delas ut, såväl bra som dålig bör vara motiverad på ett eller annat sätt. Och angående deltar, så menade jag snarare ditt resonemang i tråden, än ditt medverkande i tävlingen. (Nu kanske jag är lite förvirrad, men jag har varit vaken mycket länge och är trött.) Givetvis ska du inte ljuga om antingen det ena eller andra, men jag tycker att det hör till god ton, i ett samtal över internet såväl som i ett vanligt samtal, att man kan motivera sig, och inte personligen ta åt sig allting.

nu får du ge dig neko ... tar du dig en titt på ursprunget av denna diskution så kommer t.o.m du med din begränsade kompetens se vad det hela började någonstans, trött eller inte. rikta därför kritiken mot rätt håll nästa gång du ska vifta med ditt studio-elitismfinger.

och det hjälper heller inte med nya krafttag där du, carl eller lilleman försöker hävda motsattsen eller med undertoner påpeka hur mycket ni ogillar mig och mina uttalande ... jag gillar inte er heller, käns det bättre nu?

till admin: dirigera era eventuella åsikter till min pm låda om detta inlägg enligt er strider mot någon regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående tävlingsform så var kravet 30 sekunder intro, det som väcker mest intresse för låten. Du har redan sagt och motvierat (bra bra) din åsikt, och lite trist att det blev en debatt om den saken. Kraven kanske ses som luddiga, men jag tycker de är enkla. Mycket subjektivt, vill man bedömma musikerns förmåga att förmedla en känsla som varar i en låt, rösta för det, tycker man att det låter kul, kan man rösta för det. Hela idéen är ju att man skall rösta på det mest intressanta bidraget, se reglerna. Introdefintionen kommer av att det skall vara början på en låt, inget annat.

om carl_b hadde tonat ner sin stingslighet och placerat sin rumpa på ruta ett så hadde denna diskution alldrig uppstått.

vad det gäller motivation för sina uttalande så kan dom inget annat än bli luddiga när tävlingsdirektiven är luddiga, det begriper väll vem som helst?

att jag sedan ska bli utsatt för omogna påhopp "på grund av just luddighet" där det sägs att min åsikt väger mindre eller är helt ovärdig bara för att jag inte bidrar med ett allster är än mer fjolligt.

och det är ju lämpligt att introdefinitionen uppenbarar sig nu, bättre sent än alldrig?

till admin: dirigera era eventuella åsikter till min pm låda om detta inlägg enligt er strider mot någon regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående attityd, så är det din jag tycker är konstig. Får man inte tävla för att det är skoj, vad är då meningen med att tävla. Alla kan inte vinna, och därmed borde det logiska sinnet säga: Jag är inte bäst, altså ställer jag inte upp, för jag kan inte vinna. Men de flesta här ställer upp för skoj skull. De vet att inte alla kan vinna, en del kanske misstänkte att deras bidrag inte alls skulle funka. Men de deltar ändå, de vill göra något som andra kan njuta av eller skratta åt. Oavsett om det är ett bidrag i en tävling eller en demogallupp. Och det tycker att det är roligt. De flesta bidrag är troligen inte tänkta som något att skicka in till skivbolag, utan mer som något skoj, en utmaning i den gråa vardagen. Att försöka göra något inom en begränsad tidsrymd som skall uppfylla vissa kriterier, och dessutom är något man tycker om att göra.

du måste ha knaprat rohypnol, för denna text gör inget som helst logiskt intryck på mig.

sedan när har jag tillnärmat mig ett uttalande där jag har påstått att jag ogillar att folk tävlar för att dom själv vill, eller gillar det?

och för guds skull, kom inte och hävda att jag med någon såkallad underton skulle ha påpekat detta någonstans.

och ja, jag ursäktar mitt uttalande om rohypnol och pussar neko på kinden och säger "förlåt" ... tyckte bara att ordet passade i meningen.

till admin: dirigera era eventuella åsikter till min pm låda om detta inlägg enligt er strider mot någon regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är roligt att så många intresserat sig för att delta och komma med idéer till denna festival/tävling och kommande. Förslag och konstruktiv kritik kan man bygga mycket på. Man kan rätta till sina misstag, omotiverad negativ kritik är svår att placera och det är svårt att veta vad man skall göra för fixa problemet. Så om tävlingarna här inte passar dig, delta inte (som du själv sa) utan sök dig till seriösare tävlingar med riktiga priser (vinna pengar/program/hårdvara etc). Men om du känner för att göra något för att det är skoj, är du mycket välkommen hit.

att min omotiverade kritik skulle ha något att göra med mig och mina eventuella inhopp i en studiotävling finner jag väldigt difusa då jag alldrig har hävdat att jag inte vill medverka eller medverka. denna difusa samhörighet uppstog förmodligen i en post som calle eller lillviktor vädrade sina åsikter i, vilken jag varken orkar leta upp eller stå till svars för.

till admin: dirigera era eventuella åsikter till min pm låda om detta inlägg enligt er strider mot någon regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

om carl_b hadde tonat ner sin stingslighet och placerat sin rumpa på ruta ett så hadde denna diskution alldrig uppstått.

😉

nu vet ja inte vad du pratar om... tror inte äns du vet det faktiskt. kan du vara snäll och förklara vad jag sa för något fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, men om man själv väljer att hoppa av ett forum, är det väl rätt troligt att man inte kommer tillbaka. Eller? 😉

EDIT: Viss skillnad om man blir kickad och gillar forumet, då kan man ju nästan vara säker på att han/hon kommer tillbaka.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, men om man själv väljer att hoppa av ett forum, är det väl rätt troligt att man inte kommer tillbaka. Eller? 😉

EDIT: Viss skillnad om man blir kickad och gillar forumet, då kan man ju nästan vara säker på att han/hon kommer tillbaka.

kom o tänka på en sak... kanske ska höra med Olsberg o be han matcha IPnummer... kanske va nån annan som "lånade" AB's konto... man vet ju aldrig med autoinloggnings-funktionen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vänder mig till AB i hopp om att du fortfarande finns kvar för att läsa detta inlägg. 🙂

Du måste ha klart för dig följande; att det i varje enskild komposition och musikstil alltid finns något bra att hämta. Detta lovar jag dig!! Man måste bara ta sig tid att lyssna, lyssna, lyssna!!!

Det perfekta ljudet existerar inte, bara det personliga likväl som den perfekta musikstilen existerar inte, bara den personliga. 😄

Med detta menar jag att om man som du bara slänger ur sig en negativ kommentar utan att motivera varför så är det väldigt stor risk att folk tar det personligt. 😉

Jag hoppas att du tar med dig något av all denna massiva anstormning från forumets medlemmar angående dina inlägg om du nu väljer att lämna forumet för något annat. 😕

Hammagrella sa en mkt bra sak; "alltså om man förväntar sig att andra skall ladda ner och lyssna och bedöma ens alster, så bör man också ta sig tid att göra detsamma för andra". 😉

Det jag vill säga, med detta citat, är att eftersom du precis som jag inte är någon monsterrecensent på forumet så måste du helt ta det lite lugnt med kommentarerna eftersom du annars lätt kan missförstås om du inte tydligt klargör det du vill ha sagt.

Ingenting här i världen kan blir bättre utan förändring, endast stagnera eller om möjligt försämras.

Detta forum skapades med, vad jag förmodar, syftet att med förändring möjliggöra en förbättring för dess medlemmar i sättet att förhålla sig till sin egen musik men framför allt också till andras musik.

Det enda jag tycker att du lyckats åstadkomma här är stagnation genom att sprida negativ energi på forumet, trist. 😠

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...