Jump to content
Annons

Rupert Neve


micke_e (oregistrerad)

Recommended Posts

micke_e (oregistrerad)

Är lite sugen på att kolla upp Neve's nya serie med produkter, men jag har inte hittat någon återförsäljare för Rupert Neve's prylar i Sverige.

Finns det någon återförsäljare här eller måste man beställa direkt från Neve eller t ex via Tyskland, Danmark?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
kolla in Vintage Design´s replikor istället (goldenagemusic)... 😏

Menar du den nya Portico-serien? Den har ingen svensk distribution. Golden Age var sugna men Neve vill sälja själv och se hur allt utvecklas.

Kolla in Vintage Design OCKSÅ, inte ISTÄLLET för Neve Portico. Båda är bra prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke_e (oregistrerad)

Tack för svaren!

Ang. Vintage Design så tillverkar de ju endast de gamla Neve-produkterna. Jag var alltså ute efter Ruperts nya produkter, den s.k Portico-serien :rolleyes:

Blir nog att beställa direkt från USA tror jag.. när det nu blir dags.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Ang. Vintage Design så tillverkar de ju endast de gamla Neve-produkterna. Jag var alltså ute efter Ruperts nya produkter, den s.k Portico-serien 😉

Blir nog att beställa direkt från USA tror jag.. när det nu blir dags.

Vad är du sugen på?

Själv har jag en 5012 (Duo Mic Pre-Amp) men skulle mkt gärna vilja testa både (5042 Two Channel "True Tape" Emulation and Line Driver) och 5043 (Compressor/Limiter Duo).

Min 5012 låter svinbra!

Link to comment
Dela på andra sajter

micke_e (oregistrerad)
Vad är du sugen på?

Själv har jag en 5012 (Duo Mic Pre-Amp) men skulle mkt gärna vilja testa både (5042 Two Channel "True Tape" Emulation and Line Driver) och 5043 (Compressor/Limiter Duo).

Min 5012 låter svinbra!

Först var jag inne på att skaffa 5012.. har bara hört bra saker om den. Skulle vara skoj att jämföra med de två AMEK Pure Path (neve) som finns i studion där jag ska vara framöver.

Men.. sen blev jag sugen på kompressorn, 5043.

Det är där jag är nu.. i det stora landet av funderingar.

En fråga till dig; beställde du direkt från Neve?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är du sugen på?

Själv har jag en 5012 (Duo Mic Pre-Amp) men skulle mkt gärna vilja testa både (5042 Two Channel "True Tape" Emulation and Line Driver) och 5043 (Compressor/Limiter Duo).

Min 5012 låter svinbra!

Först var jag inne på att skaffa 5012.. har bara hört bra saker om den. Skulle vara skoj att jämföra med de två AMEK Pure Path (neve) som finns i studion där jag ska vara framöver.

Men.. sen blev jag sugen på kompressorn, 5043.

Det är där jag är nu.. i det stora landet av funderingar.

En fråga till dig; beställde du direkt från Neve?

Jag beställde direkt från Neve till introduktionspris när 5012 var ny. Suverän service.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...