Jump to content
Annons

Vart gör ni av era fruar/män/sambos?


Duende

Recommended Posts

Fan va najs det låter hackeman! Har lite av samma situation... jag får panik vid tanken av svenssonlivet... Så just nu jobbar min blivande fru och drar in kosing mens jag försöker sitta och lära mig hur man gör musik på heltid! Hon betalar hyran och de mesta av räkningarna, jag får ta av mina sista sparpengar och bidra lite i kanten. Funkar utmärkt 🙂 Kanske lite lätt att vara objektiv... hehe

Nä, men hon vet att jag sitter dygnets alla andra timmar och tänker på, sysslar på något sätt med musiken. Så nu är dealen att när hon kommer hem på kvällen typ vid 6 så slutar jag också jobba och vi ägnar tid åt varandra. Så hela projektet snarare för oss närmare varandra då vi får mer tid för varandra! De flesta jobbar väl för att dra in kosing? Och när inte kosing har så stor plats i livet så klarar jag mig på blodpudding om dagarna.

Musik o kärlek är det jag ägnar mig åt hela dagarna, rätt gött 🙂

/FredAsp

Ps: Ja just fan... jag är ju lite av en hemmaman... maten står ju på bortet när älsklingen kommer hem... o jävlar vi har ju tvätttid idag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 73
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det handlar om att ge för att få. Ge henne kärlek och uppmärksamet, ge henne spontana överraskningar, bjud på en picknick med skumpa och jordgubbar en tisdag efter jobbet, lyssna på henne, var empatisk, förverkliga hennes drömmar. När du gör henne nöjd och lycklig vill hon göra det samma för dig. 🙂

Jag och min sambo har en deal att coacha varandra i våra individuella drömmar (istället för bara villa, volvo, vovve o det där). För två år sedan bestämde vi att hon skulle få förverkliga sin dröm och skriva en bok medans jag betalade räkningarna. Hon är nu färdig med sin bok, och nu är det min tur att förverkliga mina drömmar och hennes tur att coacha mig. Så nu letar vi större bostad där vi ska bygga studio till mig.

Ge för att få, bojs. 🙂

Dagens Sanning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar säga "idag ska jag sitta med musik", sedan får hon köpa läget, hon vet vad hon fick på köpet och jag tänker inte lägga ner det 🙂

Det funkar iofs kanon, hon tycker om att få vara ifred ibland så hon kan glo på tv/läsa/göra vad hon vill.

Men sedan är det viktigt att ha mysdagar med, man får variera för samtidigt behöver man lite breaks från musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va najs det låter hackeman! Har lite av samma situation... jag får panik vid tanken av svenssonlivet... Så just nu jobbar min blivande fru och drar in kosing mens jag försöker sitta och lära mig hur man gör musik på heltid! Hon betalar hyran och de mesta av räkningarna, jag får ta av mina sista sparpengar och bidra lite i kanten. Funkar utmärkt 🙂 Kanske lite lätt att vara objektiv... hehe

Nä, men hon vet att jag sitter dygnets alla andra timmar och tänker på, sysslar på något sätt med musiken. Så nu är dealen att när hon kommer hem på kvällen typ vid 6 så slutar jag också jobba och vi ägnar tid åt varandra. Så hela projektet snarare för oss närmare varandra då vi får mer tid för varandra! De flesta jobbar väl för att dra in kosing? Och när inte kosing har så stor plats i livet så klarar jag mig på blodpudding om dagarna.

Musik o kärlek är det jag ägnar mig åt hela dagarna, rätt gött 🙂

/FredAsp

Ps: Ja just fan... jag är ju lite av en hemmaman... maten står ju på bortet när älsklingen kommer hem... o jävlar vi har ju tvätttid idag!

låter väl som urtypen för svenssonlivet. En jobbar och en går på bidrag! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju också fördelen att min flickvän både sjunger och skriver texter - men inte alls kan spela och komponera - så det blir en fin symbios hemma hos oss, men pilla med låtarna blir det som sagt efter att hon har lagt sig.

Jag är väldigt utpräglad kvällsmänniska och hon är lite mitt emellan, med lite dragning åt morgonmänniska, så det fungerar helt perfekt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var en kul tråd... känner igen mig själv då man precis sitter och spelar in eller känner att man kommit på sin bästa strof, eller ngt, och så ska man fara och handla precis då...hehe. det är bara att bita ihop och följa med tror jag, men det är oftast då man som minst vill slita sig från det man gör som den yttre världen kallar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag börjar som bäst minnas varför jag inte bor ihop med någon längre. Har provat det ett par gånger i cirkus treårsperioder, tror jag väntar ett tag med nästa.

Hittar man rätt, så är det inga problem att hålla ihop länge...

Vi träffades 1990 - och är fortfarande nyförälskade. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag börjar som bäst minnas varför jag inte bor ihop med någon längre. Har provat det ett par gånger i cirkus treårsperioder, tror jag väntar ett tag med nästa.

Hittar man rätt, så är det inga problem att hålla ihop länge...

Vi träffades 1990 - och är fortfarande nyförälskade. 🙂

nyförälskade..... Det var väl lite o ta i va? 🙂

Själv så har jag haft min i 13 år och visst är det så att om man träffar rätt så funkar det att hålla ihop länge.....men oj vad gräset är grönt hos grannen ibland! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

nyförälskade..... Det var väl lite o ta i va? 🙂

Själv så har jag haft min i 13 år och visst är det så att om man träffar rätt så funkar det att hålla ihop länge.....men oj vad gräset är grönt hos grannen ibland! 🙂

😄 haha, kan du förklara det där med grannen... är hans fru tokfräshis eller? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag börjar som bäst minnas varför jag inte bor ihop med någon längre. Har provat det ett par gånger i cirkus treårsperioder, tror jag väntar ett tag med nästa.

Hittar man rätt, så är det inga problem att hålla ihop länge...

Vi träffades 1990 - och är fortfarande nyförälskade. 🙂

nyförälskade..... Det var väl lite o ta i va? :rolleyes:

Själv så har jag haft min i 13 år och visst är det så att om man träffar rätt så funkar det att hålla ihop länge.....men oj vad gräset är grönt hos grannen ibland! 😉

Ta i? Både ja och nej - men det händer faktiskt allt som oftast att folk tror att vi precis har träffats... 😛

Ska jag vara ärlig, så blir det faktiskt bara bättre med tiden, eftersom man växer in i varandra och lär sig acceptera och respektera varandras egenheter - och känner allt större gemenskap med varandra. Så är det åtminstone i vårt fall, så jag känner mig mycket lyckligt lottad. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

har ju en rätt krävande utbildning brukar det heta här..🙂 så jag måste sitta  mkt vid datorn o grejja..🙂

men som det stod tidigare är det ju fritt fram på nätterna..

men robban, du har väl inget för dig åp dagarna? så det är väl fritt fram för dig i alla lägen??

fan va sweet isf.. 🙂

näe jag lägger min röst på nattliga bestyr..!!!

hehe.. inget å göra är väl till å ta i kanske.. 😉

Studion e bokad nu från å med nästa vecka till slutet av maj hehe... JAg praktiserar på Karlskrona kommun å dom hyr studiolokalen av min kära mors företag. 😛 Billigt för båda parter hehe...

Ska spela in konstant i 5 veckor ser det ut som just nu hehe... 🙂

Men visst gillar jag nattliga bestyr.. vad dom än innehåller hahahhaha :rolleyes:

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses jösses, Jag gjorde en uträkning på alla inlägg här.

Det är för svårt för er att förstå så jag visar inte...

Men jag hamnade på 42!!!!

Det är helt medel av er alla andra

Musik mellan 22:00 och 00:30. Upp 5:30, barn på dagis, jobba till 16, laga mat, natta barnen, natta henne, sen är klockan 22:00 igen.

SNART kommer hiten... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

sånna "problem" har inte jag...   😆

inte jag heller! 😄😄🙂

jag sällar mig också till den skaran 🙂 / 🙁

ska vi starta klubb snart eller haha 😄

Får ja va me? 😏

ansluter mig...

All heder åt förhållanden men det kan vara skönt att vara "fri" med.

då kan man ju ragga brudar på avenyyn 😎 även om det oftast går åt h**e 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har suttit mer och mer de senaste åren, och det märks. Tjejen jag hade nu senast tyckte vi träffades allt för sällan och blev rätt gnällig. Lösningen var enkel, jag sluta höra av mig helt så jag kunde sitta ifred. TAKE THAT!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som tar tid för min del är att göra låtar. Spela in är ju rätt lugnt, det kan man göra fokuserat när man har en låt. Oftast blir det bättre när man har ont om tid, eftersom man kan göra det mer fokuserat då. Men det här gäller ju förmodligen inte alla andra..... 🙂 Jag har ju rätt simpla låtar dessutom.

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, lyllosar. Jag har fullt upp med att hålla sambon borta från datorn och syntharna. Nästan så att man inte hinner va med och göra musik själv... 😉

De e bara för att din sambo BOR INUTI datorn. Hon är typ virtuell. Webcammad på sin höjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tös avskyr mitt metal-gnuggande på gitarren =) Dock så är det oftast inget problem att säga "jag tänkte ta hela lördagen att spela gitarr å pula med musik, vi kan ju hitta på nåt dan efter istället?". Det funkar bra för oss iaf.

Vänta.. jag menade förstås att jag knäpper med fingrarna så lyder hon! Så ja. Damm right!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tös avskyr mitt metal-gnuggande på gitarren =) Dock så är det oftast inget problem att säga "jag tänkte ta hela lördagen att spela gitarr å pula med musik, vi kan ju hitta på nåt dan efter istället?". Det funkar bra för oss iaf.

Vänta.. jag menade förstås att jag knäpper med fingrarna så lyder hon! Så ja. Damm right!

du vet vad pula är på norska va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...