Jump to content
Annons

Vad gör ni med kasserade instrument


Zyan

Recommended Posts

Man kan ju inte slänga sina gamla musikprylar.

Min kompis tog sin gamla virvel och gjorde en vägglampa av den, och själv så gjorde jag en ram till min trasiga stratakopia och rama in den.

Vad har ni gjort? Jag har gogglat lite och det finns många exempel, men är faktiskt mer interesserad av vad folket här hittar på än att få länkar från jordens alla hörn.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eftersom jag alltid lessnar på mina gammla syntar efter nåra år och dom duger inte att göra lampor av så säljer dom alltid för halva priset och köper nya syntar.. Och jag saknar dom allihopa sen.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte instrument men några gamla härliga tjocka vinylskivor Impulse jazzplattor, pressningar från 60-talet som jag varit på väg att sälja när det varit knapert. Och ingen grammofon har jag och inte mycket bra konst på väggarna har jag. Kom på att omslagen är underbart vackra bilder - ren bildkonst. Upp på en vägg med dem. Tur att jag inte sålde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag alltid lessnar på mina gammla syntar efter nåra år och dom duger inte att göra lampor av så säljer dom alltid för halva priset och köper nya syntar.. Och jag saknar dom allihopa sen.. 😆

Säg till när du ska sälja nästa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med vinylskivor har även min lillebror.

Har allt från beatles genom Led Zepplin till Santana. Och även Stewie Wonder får vara med på ett hörn. Riktigt stiligt.

Men hur kan man bara låta sina grejor stå o samla damm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sågade sönder min bulgariska gitarr som knappt gick att spela. Verkade vara byggd lite på måfå med 20 band där hälften av de bizzade, och så kunde man sjunga i mickarna. Den blev till något så användbart som en treudd. Blev finfin rekvisita till bandet Poseidon som jag sjöng i.

treudd.gif

Redigerat av Nikolaus
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag alltid lessnar på mina gammla syntar efter nåra år och dom duger inte att göra lampor av så säljer dom alltid för halva priset och köper nya syntar.. Och jag saknar dom allihopa sen..  😄

Säg till när du ska sälja nästa 😆

Ok.. Jag har en Yamaha CX5M med diverse program till som bara skräpar nu. Bl.a en supertight MIDI-sequncer samt DX7 editor följer med .. Vad bjuder du

Den är från 1983.. läs mera på http://www.rgp.nl/cx5m/ 😄

EDIT: det föjer med en liten klaviatur till också.. bara att trycka [Ctrl]+[M] så dyker det upp en inbyggd 4 operators FM-synt att börja spela med.. Trummaskin och allt.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att skruva isär min nu trasiga poly-800 och kolla om jag fattar nåt hur den är uppbygd. Är en noob på elektronik. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fortfarande kvar min absolut första gitarr. En stålsträngad akustisk som jag köpte för 199:- på Hobbex 1989 😆

Enda anledningen till att jag fortfarande har kvar den är att jag inte orkat slänga den. Tanken var att jag skulle vara hårdrock någon gång på någon konsert och massakrera den men det blev aldrig av så den har samlat damm i 15 år.

Ett mer lyckat projekt gällande kasserat instrument var min första el-gitarr (Ibanez RG-någonting). Jag råkade knäcka huvudet på den vid ett tillfälligt röj-ryck i replokalen. Jag gav den till en kompis och tyckte att "du kan ju göra en pall av den eller något". Men han fixade till den med en ny Allparts-hals och nu är den en riktigt bra och skönspelad gitarr som fortfarande används 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger de helt enkelt.. Vilket i sig är väldigt kreativt av mig med tanke på hur mycket annan skit jag har ståendes överallt... Ett litet axplock ur samlingen onödigt jox i källaren:

Allehanda tomma högtalarlådor, allehanda högtalarelement, kilometervis med kabel av olika slag och ursprung allt ifrån tele till ström, högtalar, fiberoptisk, div datakablage och annat. En samling Batman(!)leksaker från att jag var liten 😄 , vinylskivor INGEN vill lyssna på. Ett skelett i naturlig storlek (nej inget riktigt bara en avgjutning avsedd för undervisning och nej inte till salu, inte min egentligen 😄😎 ), en kartong gamla mobiler, en hög med cyklar, div möbler, serietidningar, en samling Iron Maiden T-shirtar samt affischer från förr, en gammaldags kassaapparat...

Nej...

Jag slänger kasserade instrument...

Link to comment
Dela på andra sajter

L.C: Jo, det lönar sig att kunna förstå saker i denna hobby. Tyvärr vet jag inte vad en poly 800 är.

Genesis: Ta in en annan gitarr på scen o slå sönder, och akustisk. Knappast hårdrock. Men kul att ha kvar sin första gitarr. Och Ibanez gitarren, coolt att det blev en lyckad lagning. De flesta har god motivation när de börjar med ett sånt projekt och slutar halvägs.

Dark of Light: Slänger kasserade instrument? Det är väl nästan helgerån, de ska samla damm nånstans, minst. Men kabel behöver man alltid, vet inte hur många gånger man behövt bara en till sladd. Får ta sig en titt i din källare nästa gång. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Genesis: Ta in en annan gitarr på scen o slå sönder, och akustisk. Knappast hårdrock.

Haha... nä, du har så rätt 🥰 Då det "projektet" var på tapeten så lirade jag i ett band som inte var så seriösa i sin hårdrocksattityd. Vi tyckte att det skulle vara vansinnigt kul att springa ut och hämta en akustisk gura i slutet av sista låten och slå sönder den. Kanske tur att det aldrig blev av 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...