Jump to content
Annons

Vad tycker ni om...


Jagärsnabb

Recommended Posts

Tjenna!

funderar på att skaffa mig en stormembrans kondensator mick..

tittat runt lite på nätet å tänkte fråga vad ni tycker om MXL 990? är den något att ha?

funderar eventuellt på en sån och en Alto Mini-Tube mickpreamp att ha till datorn..

kan de va ett bra första steg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Micen är väl ganska ok, men personligen föredrar jag Studio Projects B1 i den prisklassen. Lyssna gärna på smakprov på hur de kan låta, genom att hämta diverse inspelningar från min testsite... :rolleyes:

Alto-preampen har jag inte provat själv, men jag har sett väldigt många negativa kommentarer om den...

Som en start på en vettig nivå, skulle jag nog satsa på Studio Projects B1, tillsammans med Studio Projects VTB-1 - eller Joemeek ThreeQ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Studio Projects B1 kör över de övriga i prisklassen.. Och som Claes säger.. tillsammans med Studio Projects VTB-1 har du en vinnarkombination som låter många tusen kronor dyrare :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte du ska köpa en alto.

Köpte en alpha tube i början av januari, det var bara skräp. det var olika nivåeer på de två preamparna och det distade massor. Det var ju säkerligen ett måndagsexemplar men ändå. Dessutom tog det 2½ månad innan deras leverantör hade "lagat" den. Den funkar fortfarande inte.

ska själv kräva pengarna tillbaka och köpa en vtb1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vilken prisklass ni snackar om men jag har skaffat mig följande grejer för hemmabruk, och jag har inte direkt överflöd i kosing.

2st Röde NT2-A - ca 3500kr styck

2st Focusrite Trackmaster begagnade - ca 2000kr styck.

Funkar kanon för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...