Jump to content
Annons

Konserter 2006


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 97
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 2 veckor senare...

bump,

Nån som var på radiohead i köpenhamn i helgen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, tyckte nån på tv sa ikväll att Ullevi inte skulle drabbas av whatever deras problem var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nitade tråden. Och kommer så snart jag orkar (dvs imorgon, nu ska jag sova) sammanställa alla förslag i första posten om inte musik känner för att göra det själv. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellmythology (Lynxos band) lirar i Tyresö centrum, i en aula som heter Forellen Lördag, mellan 16 och 20 nån gång, Det är 20 kronor inträde

Det är flera band som spelar.

Och för er som kanske vill höra lite mer coola,tung-gungande störtsköna veteraner i blues och tungrockpsykedelika kategorin föreslår jag istället:

MAGIC BAND på Lördag på Fasching...ni vet---Captain beefhearts grabbar! 😕

Och givetvis Zappa plays Zappa nu på Fredag=Hovet, nedräkning sker varje timme nu... 😎

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Hellmythology (Lynxos band) lirar i Tyresö centrum, i en aula som heter Forellen Lördag, mellan 16 och 20 nån gång, Det är 20 kronor inträde

Det är flera band som spelar.

Och för er som kanske villa höra lite mer coola,tung-gungande störtsköna veteraner i blues och tungrockpsykedelika kategorin föreslår jag istället:

MAGIC BAND på Lördag på Fasching...ni vet---Captain beefhearts grabbar! 😠

Och givetvis Zappa plays Zappa nu på Fredag=Hovet, nedräkning sker varje timme nu... 😎

😎

Har du ens den minsta aning om vilken typ av musik vi spelar? Eller ens hur bra vi är? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

13/11 - Vader - Göteborg, Musikens Hus

17/11 - Iron Maiden - Stockholm, Globen

18/11 - Iron Maiden - Stockholm, Globen

18/11 - Vader - Örebro, Satin

19/11 - Vader - Stockholm, Klubben

20/11 - Iron Maiden - Göteborg, Scandinavium

20/11 - Vader - Gävle, Club Monster

21/11 - Vader - Umeå, Midnight

25/11 - Iron Maiden - Stockholm, Globen

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Atomic Swing

Liseberg, Stora Scenen 14/6 kl. 20.

Kolla efter på webbsidan för andra spelplatser också, om det är långt till Götet.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

sten (oregistrerad)

Hej från Danmark. :rolleyes:

Copenhagen Jazz Festival fra den 7. juli til den 16. juli. Se programmet med de mange deltagende scandinaviske grupper og musikere og hardcore musikere fra USA og Europa:

http://festival.jazz.dk/start.asp?l=1

Pat Metheny, min favourit guitarist fra USA, sidste udgivelse fra januar 2005 "The Way Up" spiller allerede dagen før (6. july) den officielle åbning den 7. july på PLÆNEN i Tivoli med hans trio - Christian McBride (bass) og den fantastiske (awesome) trommeslager Antonio Sanchez.

Den 7. juli, den officielle åbning af Copenhagen Jazz Festival 2006 igen med Niels Lan Doky´s (piano) sammensatte til lejligheden gruppe med danske musikere som Palle Mikkelborg (trumpet og flygelhorn), Marilyn Mazur (tidligere hos Miles Davis) på percussion etc.

På gensyn til fed jazz i Kjøbenhamn.

Redigerat av sten
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
musik (oregistrerad)

Apropå Danmark:

Skanderborg-Festivalen, Öst-Jylland, 10/8. Bl.a. Jeff Healey band. För de som missade dem på Sweden Rock, Sölvesborg i förra veckan.

Och Norge:

Notodden BluesFestival, 3-6/8:

Jeff Healey Band (4-5/8), Gary Moore, Johnny Winter, Canned Heat, The fabolous Thunderbirds m.fl.

I Sverige dessutom:

GöteborgsKalaset/EM-festen, Frihamnspiren, 4-13/8: Soundtrack of our lives, Hellacopters, Eskobar, Millencolin, Backyard Babies, Asta Kask m.fl.

Atomic Swing på "Majas vid Havet", Varberg, 2/8. De spelar även på familjära Orust "Slussens Pensionat" dagen efter.

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Metaltown 2006, 7 juli, Frihamnen i Göteborg

; TOOL (US), MOTÖRHEAD (UK), OPETH och SOILWORK (S), CRADLE OF FILTH (UK) DANKO JONES (CAN) THE HAUNTED (S)

ENTOMBED (S) EVERGREY (S) KHOMA (S) ENGEL (S) 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Metaltown 2006, 7 juli, Frihamnen i Göteborg

; TOOL (US), MOTÖRHEAD (UK), OPETH och SOILWORK (S), CRADLE OF FILTH (UK) DANKO JONES (CAN) THE HAUNTED (S)

ENTOMBED (S) EVERGREY (S) KHOMA (S) ENGEL (S) 🙂

Dit ska jag. Ska se Tool, Motörhead, Opeth och Danko. Synd bara att Tools senaste inte är speciellt bra, men jag har hört från roskildefolk att de körde rätt mycket gammalt också. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...