Jump to content
Annons

rockigare låt ?


gladamatör (oregistrerad)

Recommended Posts

gladamatör (oregistrerad)

😉 redo för en sågning eller .... 😆 hade j-t kul när jag satt med et iaf. 😄

Skulle uppskatta lite kommentarer om mixningen bra ...dåligt etc ....

Vi höres ... 😆

leave_me_alone.mp3

Redigerat av gladamatör
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som sagt, för mycket reverb på gitarren. Trummorna (speciellt "virveln") låter riktigt illa, tror att det är fel på både inspelning och mixning där, så att göra om dem skulle nog inte skada. Sången ligger lite väl långt fram, sänk den och lägg på lite reverb. Det kan nog bli en tuff låt om du bara mixar till det bra.

Kom gärna med kritik på den senaste låten jag laddat upp, tråden heter JIATRM. Det är ganska nära den här låten stilmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det 'e bara å köra på .. vettja .. skit i vad taskiga kritiker säger .. för mig, så vill jag ju självklart höra mera för att kunna få en bild av låten.

mvh: job

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade introt, men är lite tveksam till sången. Låter som du oroar dig för grannarna för mycket, kläm i ända från tårna, så blir det nog lättare att få det att samklinga med resten 😲. Finns helt klart potential i stämman.

Sen vet jag inte om det bara är jag som bara får hem 34 sekunder av låten.

Idén? Tja det lilla jag fick höra lät bra tycker jag, bara att köra på.

Mix? Håller med om trummor som distar, och så är det väldigt mkt reverb på en gitarr. Tremolot är otroligt snyggt på den andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

gladamatör (oregistrerad)

😆 hehe ...alltid kul med lite kritik ....ändrade och la in en ny patch till låten eftersaom nån sa att det bara gick att få hem 30 sek ....??? 😕 My bad isf ...

😛 höres och synes

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är rätt och vad är fel? I mina öron är mixen katastrofalt dålig. Men i någon annans öron så är det underbart bra!

I vänlig ton säger jag: gör om gör "rätt".

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tyvärr finns inte mycket som låter bra med detta. HAr du jämfört med något som du tycker om att lyssna på? Det är svårt att komma med konstruktiva råd eftersom allt låter illa. Trummorna står i källaren. Gittarljudet är läskigt och sången låter som du spelat in den i kylskåpet. Riffen är trötta, det är otajt till max och det finns ingen röd tråd i det hela.

JAg önskar att det fanns något positivt att säga men jag kommer inte på något.

Fortsätt jobba bara. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 redo för en sågning eller .... 🙂 hade j-t kul när jag satt med et iaf. 😆

Skulle uppskatta lite kommentarer om mixningen bra ...dåligt etc ....

Vi höres ... 😆

Tjena..

Läckert arrat..lite "Tam" sång..schysst låt!!

Men nu tänker jag kritisera: Läs reglerna om hur man lägger upp låtarna på forumet..det är lite roligare att kommentera om man vet vem som gjort vad..

nu tar jag dig lite i örat! det ser lite slappt ut..men du kanske "Bara"glömde..och då är du förlåten 😛

Artist:

Text:

Genre:

Musiker:

Inspelnings år:

Demo/skiss:

Producent:

Mix:

osv..osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en bra idé som grundtanke men lite justeringar här o där skadar nog ej...justeringarna har redan nämnts så jag behöver ej tjata om det.

Tajtare trummor kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...