Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallåj!

Varför ser jag Sonars pluggar i Cool Edit men inte CE:s pluggar i Sonar? CE har en himla bra limiter som jag skulle vilja importera direkt till Sonar utan att behöva exportera hela wave-filen och sen importera igen.

Annons
Postat (redigerat)

Min första gissning är att de ligger i fel mapp, kolla sökvägar.

Min andra, något förvirrade, gissning är att Sonar inte sväljer vissa pluggar. Jag försökte köra nån Tracktionplugg i Sonar, så jag flyttade "rätt(?)" dll till "Sonar-mappen för VST-er", men inget alls hände.

Kan en VST-plugg vara begränsad/låst till ett värdprogram?

tjing

Bengan

Edit: Eller är det DX-pluggar vi snackar om? Då borde det ju bli en annan femma; funka direkt sas. Jag kan inte cool edit.

Redigerat av Vallhagen
Postat

Tack Vallis!

CE har DX-pluggar. Kanske kan testa att kopiera tänkbara dll:er från CE i Sonars

d:o. Ska prova att ändra sökväg också.

Hälsningar från din "granne" i Lkpg.

Postat

Är det "gamla" Cool Edit du sitter med. Programmet heter numera Adobe Audition.

Min gissning blir att Cool Edits pluggar inte alls är fristående utan en del av programmet .

Och i själva verket inte alls "pluggar" Vilka av Sonars pluggar hittar Cool Edit?

Postat

Ja, gamla CE och det är säkert som dede säger att de är en del av programmet. CE "ser" Sonars DX-pluggar som SpectralFX och FX2 Tape Sim.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.