leere Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 (redigerat) Hej! Har precis kommit igĂ„ng med min hemstudio, efter 3 mĂ„nader av saknad av klaviatur, vilket jag fick hem idag *lycklig* Men min frĂ„ga Ă€r: Jag anvĂ€nder CubaseSL2 trummaskin, vilket inte Ă€r den bĂ€sta. Men hur kan man fĂ„ den att "spela av sig sjĂ€lvt" likt en analog maskin? Eller mĂ„ste jag sitta med klaviaturet och knappa in trummorna under hela lĂ„ten eller kan man fĂ„ den att spela av sig sjĂ€lv? Har bara testat under en dag och jag kĂ€nner mig nĂ€stan handikappad. Nackdelen med att jag fick klaviaturen blev att jag fick blackout đł . Inspirationen försvann direkt. Fan... MvH Leere Redigerat 2 juni 2004 av leere
Claes Holmerup Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Den Àr inte sjÀlvspelande. Vill du ha en sjÀlvspelande trummaskin med en hel hög inbyggda rytmer och varianter, sÄ titta exempelvis pÄ Groove Agent.
dbd Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Har bara testat under en dag och jag kÀnner mig nÀstan handikappad. Nackdelen med att jag fick klaviaturen blev att jag fick blackout . Inspirationen försvann direkt. Fan... Jag vet vad du menar, jag kör sjÀlv Reasons trummaskin Redrum för trummorna, av samma anledning. Men min frÄga Àr: Jag anvÀnder CubaseSL2 trummaskin, vilket inte Àr den bÀsta. Men hur kan man fÄ den att "spela av sig sjÀlvt" likt en analog maskin? Eller mÄste jag sitta med klaviaturet och knappa in trummorna under hela lÄten eller kan man fÄ den att spela av sig sjÀlv? Du kan, pÄ midikanalen som gÄr ut till trummaskinen, aktivera Drum edit istÀllet för den vanliga not-editeringen. Det Àr lite smidigare för att skriva trummor, men du kommer tyvÀrr inte i nÀrheten av enkelheten av en trummodul med inbyggd sequencer. Om nÄgon hittat en VST-trummaskin med inbyggd sequencer dÀr man kan ladda samples, fÄr de gÀrna sÀga till mig ocksÄ.
Claes Holmerup Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Man kan ju ocksĂ„ lĂ„ta Groove Agent styra en annan trummaskin om man vill ha möjlighet att byta trumljud... Kör man Groove Agent som kompgenerator, sĂ„ lĂ„ter man i sĂ„ fall LM-4 eller annan trumsampleplayer ta emot GA's midioutput pĂ„ sin midi in. Fungerar klockrent! đ
Lindeberg Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 ...Om nÄgon hittat en VST-trummaskin med inbyggd sequencer dÀr man kan ladda samples, fÄr de gÀrna sÀga till mig ocksÄ. Har jag ocksÄ letat efter. Nog borde det vÀl finnas?
leere Postat 2 juni 2004 TrĂ„dstartare Postat 2 juni 2004 Enligt det jag erfarat av Groove Agent sĂ„ kĂ€nns det "för mycket" för mig dĂ„ jag sysslar med synth/Body, noise och Industri (tĂ€nk er en kombination av Kraftwerk och Einsturzende Neubaten). SĂ„ om nĂ„gon kan rekomendera en simpel trummaskin med inbyggt sequencer, dock ingen 909 klon sĂ„ tar jag tacksamt emot förslag. Kommer Ă€ndĂ„ att förvrĂ€nga ljudet lite hĂ€r och dĂ€r. Ăr Ă€ven i farten med ett ljudkortsbyte sĂ„ jag fĂ„r fler ingĂ„ngar đ . SĂ„ annars skaffar jag en "analog" trummaskin (om det finns nĂ„gra analoga maskiner numera). Om nĂ„gon kan tipsa om olika riktiga trummaskiner sĂ„ maila mig gĂ€rna pĂ„ likgiltighet@msn.com MvH Leere
Neko Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 (redigerat) EDIT: Var för snabb i fingrarna, och slö i huvvet. NedanstÄende spelar inte samples, men lÄter bra... Sonic Charges Microtonic. Den Àr nog vad du söker. Kan göra allt ifrÄn snÀlla ploppljud till sönderdistade beats. Har anvÀnt den sedan jag betatestade den och mÄste sÀga att den lÄter fruktansvÀrt bra. Redigerat 2 juni 2004 av Neko
Lindeberg Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Hooo... vi har ju alltidSonic Charges Microtonic. Den Àr nog vad du söker. Kan göra allt ifrÄn snÀlla ploppljud till sönderdistade beats. Har anvÀnt den sedan jag betatestade den och mÄste sÀga att den lÄter fruktansvÀrt bra. Den spelar inte samples.
Neko Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Pucko jag.... đ dumt av mig... men jag var sĂ„ inne pĂ„ hans ljudbild đ jaja... sĂ„ kan det vara. Men om han vill ha en burk som INTE spelar samples, sĂ„ kan det vara ett alternativ đ
leere Postat 10 juni 2004 TrÄdstartare Postat 10 juni 2004 Den spelar inte samples. vad jag har fÄtt för mig sÄ tar Waldorf Attac in samples (eller ialla fall audio), men om den har inbyggd sequenser tror jag inte, har pirat testat den (sorry), och den föll mig inte i smaken.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.