Jump to content
Annons

Perrra - Live Your Life


Recommended Posts

Annons

Hej!

Ja house låter det... framförallt är det basgången med kaggen som låter bra här, samt gitarren... synthljuden tycker jag känns mycke MIDI, ("blåset" framförallt), och självaste melodin låter schlager vilket kan både va bra o dåligt hur man nu ser det...

Hade du fått till lite fetare ljud på synthljuden hade det varit nice!

peace!

Redigerat av Bastian
Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud trancer fan va du klagar hela tiden...

Om du var lite positiv så kanske folk hade kommenterat lite mer än va dom gör..

Och sen postar du dessutom 2 topics med samma låt..

Om du inte får tillräckligt med svar här så sök comments någon annanstans!

blir så less på att folk är så negativa hela tiden. Fan va glad i stället.. Solen skiner, du lever, det är vår i luften.. Sätt på ett leende på läpparna istället för att hänga läpp..

Link to comment
Dela på andra sajter

1 kommentar .. nice forum

det är inte forumet det är fel på.. Kanske du som hänger på fel forum bara..

sorry kunde inte hålla mig!!

och jag menar inget illa!

Konstruktiv kritik på ditt beteende bara. Se det som så..

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. Jag förstår att ni blir lack osv osv .

Men jag blir så in i helvete mer lack än ni blir på mig .

Jag har vart medlem här i 2 år nu, och problemet är att forumet går ju bara ner sig mer o mer om man säger kommentarer.

Det finns 'vissa' människor som får kanonbra respons, och människor som inte får nån respons alls, detta handlar om musikstilar.

Så sent som i december förra året postade jag mina dansbandslåtar för fullt, och kunde få upp mot 50-60 kommentarer på dom, och när man sen börjar posta låtar man verkligen gått in för att göra, som verkliegn är noga planerade, noga producerade... då får man HELT PLÖTSLIGT inte en enda vettig kommentar?

hur känns det ? att släppa en dansbandslåt som är gjort på 2.5 timme inkl allt, gentemot en trancelåt som kanske tar flera dagar att färdigställa..

Och då när man äntligen får en kommentar, då är det från nån som skriver:

"Detta är inte alls min musikstil, men det svänger"

Dvs personen i fråga kan inte ett skit om musikstilen, därför har jag tjatat i mer än 2 månader nu på att dom ska ordna avdelningar för musikstilarna.. ingen bryr sig om det ... allt på samma ställe.. helt sjukt . kommer ju sluta med att allt blir jättegrötigt.

Och vi då som är minoritet som gärna postar våra elektroniska låtar, vi bara försvinner ner mot sidorna 2-3 inom 1 dag.. och vips så är dom på sida 5 o 6 och ingen stegar dit o lyssnar.

DETTA blir jag negativ som fan till

och MORNEL? Vad har det med att göra om JAG bedömer låtar eller inte ?

Det är JAG som postat en låt och ville ha kommentarer om den var bra eller dålig.

Så jävla mkt snack runt omkring alla ämnen hela tiden oxo , folk verkar leta fel i trådarna... ta tex ordet "piratkopia" . Detta är ett musikforum, och jag kan tyvärr inte kommentera rock/hårdrock/pop för jag helt enkelt inte KAN musiken.

Dit jag vill komma är att hade det nu funnits en "Dance/Trance/Techno/House" katalog under "Demopostningar" . så slipper man folk som inte kan stilarna , och ger lönlösa kommentarer, dvs folk som älskar elektronisk musik får ett "eget" litet ställe att posta sina låtar på.

Hade vi haft "Rock/Hårdrock/Metal" i en underkatalog så hade folk som verkligen diggar den stilen kunnat kika efter låtar där.

Skit samma, from nu så postar jag inte mina elektroniska låtar här mer, för det är verkligen urtrist att inte få en enda kommentar på 24h menas en hårdrockslåt får 50 på 1 dag om det är nåt att ha .

Detta är INTE ett forum för oss som jobbar med elektronisk musik, har faktiskt insett det nu ..

Tror forumet skulle få jättemkt mer folk och mer vettiga svar i samtliga trådar om dessa moderatorer kunde ordna underkataloger till demopostningarna .

Nån som är emot det? för ingen jävle lyssnar på mig iallafall.

Tack för mig!

Ha det

/Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
1 kommentar .. nice forum

Hur många kommentarer har du bjudit på själv senaste veckan?

https://www.studio.se/index.php?showtopic=23351&hl=

https://www.studio.se/index.php?showtopic=23273&hl=

Kolla när dessa 2 postades, och tyck till om ni tycker det är många kommentarer på låtarna under den tid som gått..

1 respektive 3 kommentarer på 2 veckor!!!!!!!! NICE SOM FAN!!!!!

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte får tillräckligt med svar här så sök comments någon annanstans!

Tillräckligt? 1 kommentar på 24h .. det är inte ens i närheten av tillräckligt.

OCH .. du är ju en "känd" person här, folk känner igen ditt namn osv, så självklart får du kommentarer

Link to comment
Dela på andra sajter

hur känns det ? att släppa en dansbandslåt som är gjort på 2.5 timme inkl allt, gentemot en trancelåt som kanske tar flera dagar att färdigställa..

oh shit vadå så du menar att du lägger ner fLERA dagar på en och samma låt!?!?1+

och så har jag verkligen svårt att få ihop hur trance "Dance/Trance/Techno/House" kan vara en minoritet?

Link to comment
Dela på andra sajter

MORNEL? Vad har det med att göra om JAG bedömer låtar eller inte ?

Det är JAG som postat en låt och ville ha kommentarer om den var bra eller dålig.

Så jävla mkt snack runt omkring alla ämnen hela tiden oxo , folk verkar leta fel i trådarna..

Nä men seriöst..

Nu vart jag lack.. Jävla egotrippande fan!

Du kan väl förihelvete inte förvänta dig få respons på dina låtar när du själv inte ger nån respons tillbaka?

Du vill bara ha - men du vill fan inte ge..

Om du gav lite tillbaka så kanske du också skulle få..

Precis som du så postar jag nästan bara trance och jag får en massa svar..

Men som du även ser så ger jag respons tillbaka..

Nu har jag inte gjort det på senaste tid för jag har inget internet hemma och inga högtalare på jobbet..

Så om du börjar ge lite respons tillbaka - så ska du se att du också får lite..

Se bara på alla andra som postar nån form av electronisk musik Drik, Sonnert, Mornel, Pazo alla dom får grymt bra respons!

För dom ger tillbaka!!!

Bah kunde inte hålla mig...

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Det här var bra. Schysst sväng, bra basgång. Dock tycker jag att det låter lite tunt. Jag skulle nog ha dragit upp basen en smula på basgången, och försökt lägga hihatsen lite mer i bakgrunden och dessutom dragit ned diskanten på dem lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vi då som är minoritet som gärna postar våra elektroniska låtar, vi bara försvinner ner mot sidorna 2-3 inom 1 dag.. och vips så är dom på sida 5 o 6 och ingen stegar dit o lyssnar.
Men du laddar upp typ tre demos i veckan... Den här tråden är 1 av 2 trådar om samma låt!

Det finns nog ingen på forumet som postar mycket demos som du. Vad tror du andra tycker om att du postar varje liten demosnutt du gör? För du ser till att de andra "försvinner från sida 1" - precis som du själv retar dig på.

DETTA blir jag negativ som fan till

och MORNEL? Vad har det med att göra om JAG bedömer låtar eller inte ?

Det är JAG som postat en låt och ville ha kommentarer om den var bra eller dålig.

Jag är inte tvungen att lyssna på din låt. Jag gör det om jag vill.

Jag är inte tvungen att kommentera när jag lyssnat på din låt.

Och ditt statement verkar vara "Vad spelar andras demos för roll? Huvudsaken är att mina demos blir kommenterade!" 🙂

Dit jag vill komma är att hade det nu funnits en "Dance/Trance/Techno/House" katalog under "Demopostningar" . så slipper man folk som inte kan stilarna , och ger lönlösa kommentarer, dvs folk som älskar elektronisk musik får ett "eget" litet ställe att posta sina låtar på.

Hade vi haft "Rock/Hårdrock/Metal" i en underkatalog så hade folk som verkligen diggar den stilen kunnat kika efter låtar där.

Var laddar jag upp min Pain-inspirerande metaldance?

Forumbesökarna kan knappt posta trådar i rätt avdelning som forumet ser ut nu. Jag tror att en genreindelning skulle försvåra att hitta demolåtarna.

För vad den ena personen tycker är hårdrock, tycker den andre är pop.

Eller singer/songwriter, eller visa.

Detta är INTE ett forum för oss som jobbar med elektronisk musik, har faktiskt insett det nu ..
Jag tycker att forumet är fyllt med elektroniska demos.

Den senaste veckan har jag iallafall hört Heavenly Junkies, E:mortal, Tore Jarlo, Starboy i demoavdelningen.

Om folk VILL lyssna på demos så gör de det för att de själva vill lyssna. Inte för att du kräver att folk ska kommentera.

Vill du höra trance? Skriver du 'trance' som sökord i demoavdelningen får du mååååååånga träffar.

ingen jävle lyssnar på mig iallafall.
Jo, jag lyssnade på låten. Men jag kommenterade den inte när jag lyssnade.

Och nu känner jag att jag hellre kommenterar 35 andra elektroniska demos... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Här var det härlig stämning...eh...

Jag ska lyssna på denna låt när jag inte är på jobbet och hoppas kunna ge lite feedback.

Men du, seriöst, visst känns det surt ibland. Man lägger ner sin själ i sin musik och vill inget annat än att bli hörd. Man hungrar efter erkännande och vill inget annat än att någon kan avlägga några minuter och skriva en kommentar. Det är frustrerande att vara skapande och man känner sig ofta missförstådd. Speciellt när man suttit i timmar och skruvat och folk slänger in en kort mening typ "det svänger men inte min kopp te" typ. Men jag tror ändå du är inne på fel spår här. Det finns inga som helst anledningar för mig att ta för givet att folk ska lyssna på min musik eller kommentera min musik. Jag förstår din frustration men det som kommer fram i dina inlägg just nu är desperation. Forsätt göra musik och njut av skapandet men förvänta dig inte så mycket av resultatet, du kommer må bättre då och också bli tacksam för den feedback du faktiskt får. Detta är vad jag kommit fram till i all fall, kanske inte gäller för alla.

Du väljer själv om du vill lägga ut mer musik här eller i andra forum, i mångt och mycket så tror jag inte det spelar någon roll bara du själv känner att din musik och det du skapar ger dig stimulation. Om sen andra uppskattar din musik och vill lyssna får man se som en bonus, och detta tror jag faktiskt gäller alla nivåer från Max Martin till Nisse på kammaren.

Lycka till, ha kul och spänn av!

/Oakleaf

Link to comment
Dela på andra sajter

yes! Bra oakleaf... skapandet är glädjen!

Tycker dock att genreidén är bra Trancer! Ett enkelt sätt att lösa det på är att man bör i underrubriken ange vilken musikstil det är... vissa gör det och jag uppskattar det verkligen för då slipper jag ladda ner en låt som jag iom min smak inte kan kommentera s väl..,

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Vad fan brusar killen upp för? 😠 Passar det inte får du mer än gärna sticka härifrån.

Jag tycker idén på genreindelning i demoavdelningen suger. Linus Pain-inspirerade metaldance blir jävligt svår att posta. Då är det ca 6575841 gånger bättre och lättare att bara skriva i topic-fan att; "detta är trance" eller "detta är Pain-inspirerad metaldance". Ska det vara så svårt? Jag hoppade t ex in hit nu för att jag läste house i topicen...

Och att vi som pular med elektronisk musik inte skulle höra hemma här är bs. Jag känner att jag fått mer kritik på min senaste låt än vad jag egentligen behövt 😆

Förresten; sa jag att låten var bra men att jag gärna skulle vilja höra lite rundare/fylligare trummor?

EDIT: Men WTF! Så hade Bastian redan nämnt genreindelningen.. I inlägget PRECIS över. Jävla dumhuvud jag är. Och förresten, Linus; du vet att jag förväntar mig Pain-inspirerad metaldance nu va?

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

yes! Bra oakleaf... skapandet är glädjen!

Tycker dock att genreidén är bra Trancer! Ett enkelt sätt att lösa det på är att man bör i underrubriken ange vilken musikstil det är... vissa gör det och jag uppskattar det verkligen för då slipper jag ladda ner en låt som jag iom min smak inte kan kommentera s väl..,

peace!

Exakt, jag skulle inte falla mig in att tex gå till hårdrocksavdelningen om det fanns trance/dance avdelningar, då kunde jag hålla till där .

Men men, jag förväntar mig inget från detta forum för min genre längre 😏

postade en ny låt igår igen.. 0 svar 😄

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Men men, jag förväntar mig inget från detta forum för min genre längre 😏

postade en ny låt igår igen.. 0 svar 😄

/Perrra

Kanske beror på att du ger 0 svar till andra..

ge dig nu...

Om du inte förväntar dig något från Studio Forum längre så kan du väl lika gärna sluta posta dina låtar så slipper vi höra ditt gnäll..

Link to comment
Dela på andra sajter

postade en ny låt igår igen.. 0 svar 🙂

Men för faaaaaan!

Varför tror du att folk ska kommentera dina låtar när du aldrig kommenterar andras? Det enda du gör på forumet är att slänga upp nya demos 52 gånger i veckan. Klart folk inte orkar med det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förresten, Linus; du vet att jag förväntar mig Pain-inspirerad metaldance nu va?

Inte i demoavdelningen, men du kan kanske få ett smakprov på MSN nån gång 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det va egentligen meningen att denna tråd skulle dö, men den blossade tydligen upp igen 🙂

Som sagt, jag har redan sagt att jag va lite för aggresiv osv, skit i detta nu.. jag ska inte ge sånna kommentarer nån mer gång 😄

Samtidigt är det lite lustigt, att 302st har kollat denna tråd, och det beror nog just på att vi skrivit så många kommentarer om mitt utspel jag fick ;D

Tyder ännu mer på att folk lyssnar på vad andra lyssnat på :rolleyes:

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha underhållning på hög nivå detta. Ok sammanfattning nu.

När man inte får några kommentarer beror det oftast på att:

1. Låten suger, men folk utan kunskap om genren vill inte kommentera.

2. Låten suger, och folk med kunskap om genren är för snälla för att kommentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Låten suger, och folk med kunskap om genren är för snälla för att kommentera.

Det har jag försökt säga en massa gånger i andra sammanhang, men det har jag mest fått skit för.

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Låten suger, och folk med kunskap om genren är för snälla för att kommentera.

Det har jag försökt säga en massa gånger i andra sammanhang, men det har jag mest fått skit för.

Lite skit rensar magen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...