suprapappa Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 tjena har testat att köra det utmärkta tweak och fix programet "tune up utilities 2006". en gång i veckan gör den en automatiserad kontroll av registret och lite annat och den rensar oxå temporära filer. när jag idag skulle starta cubase märkte jag att programet körde "inatilizing" på alla pluggar sådär långsamt som det gör när man startar första gången efter att ha installerat en ny plugg. min gissning är att cubase har ngn cookie-liknande fil som talar om vilka pluggar som redan är initierade men som tuneup betraktar som en fil som man kan slänga jag är iofs. inte säker på att det är tuneup som är boven i dramat men det låter logiskt. har ngn samma erfarenhet / lösning (litet lyxproblem som jag förvisso kan leva med 😄 )
Florian le Sage Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 det här blir intressant-jag har inte vågat köra tune-up i min musikdator ännu-testade på surfburken och det har funkat bra,men skall det börja krångla med Cubase så vete fasen....
Linus Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Nä, inte förstör TuneUp för Cubase! 😉 Jag tror att du tömde swapfilen/RAM-cache och att Cubase/Windows behövde ladda in pluggarna i cache igen. Nästa gång du startar Cubase ligger det mesta redan i ram-minnet.
Florian le Sage Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Linus-angående registry filer etc,blir det sådana på D-disken också? där man lägger musikfilerna alltså,eller sker detta enbart på systemdisken...
Linus Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Windowsregistret består av två filer i Windows\system32 dvs. enbart systemdisken Swapfilen kan du välja själv på vilken disk du vill ha den
Florian le Sage Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 (redigerat) OK,vart bör man ha den då? swapfilen...som den ligger by default eller? Windowsregistret består av två filer i Windows\system32 2 filer? vi kanske menar olika saker---jag menar alla dessa registerposter eller vad det heter som lägger sig och skräpar ned i datorn trots borttagna program etc! Redigerat 26 mars 2006 av Florian le Sage
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.