Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena

har testat att köra det utmärkta tweak och fix programet "tune up utilities 2006".

en gång i veckan gör den en automatiserad kontroll av registret och lite annat och den rensar oxå temporära filer.

när jag idag skulle starta cubase märkte jag att programet körde "inatilizing" på alla pluggar sådär långsamt som det gör när man startar första gången efter att ha installerat en ny plugg.

min gissning är att cubase har ngn cookie-liknande fil som talar om vilka pluggar som redan är initierade men som tuneup betraktar som en fil som man kan slänga

jag är iofs. inte säker på att det är tuneup som är boven i dramat men det låter logiskt.

har ngn samma erfarenhet / lösning (litet lyxproblem som jag förvisso kan leva med 😄 )

Annons
Postat

det här blir intressant-jag har inte vågat köra tune-up i min musikdator ännu-testade på surfburken och det har funkat bra,men skall det börja krångla med Cubase så vete fasen....

Postat

Nä, inte förstör TuneUp för Cubase! 😉

Jag tror att du tömde swapfilen/RAM-cache och att Cubase/Windows behövde ladda in pluggarna i cache igen. Nästa gång du startar Cubase ligger det mesta redan i ram-minnet.

Postat

Windowsregistret består av två filer i Windows\system32

dvs. enbart systemdisken

Swapfilen kan du välja själv på vilken disk du vill ha den

Postat (redigerat)

OK,vart bör man ha den då? swapfilen...som den ligger by default eller?

Windowsregistret består av två filer i Windows\system32

2 filer? vi kanske menar olika saker---jag menar alla dessa registerposter eller vad det heter som lägger sig och skräpar ned i datorn trots borttagna program etc!

Redigerat av Florian le Sage

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.