Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Surfade lite pÄ digidesign hemsida dÄ jag Àr lite intresserad av att skaffa PT. Hittade en sida dÀr man kunde ladda hem en demoversion av Pro Tools M-powered. Skitbra tÀnkte jag eftersom jag har ett delta 1010 LT.

Laddade hem och installerade demoversion men nÀr jag startar programmet kommer det upp en ruta dÀr det stÄr "Unable to locate M-audio hardware. Make sure your hardware is connected and turned on."

Är det nĂ„n som vet om man ska göra nĂ„n instĂ€llning pĂ„ ljudkortet eller kanske inne i windows för att fĂ„ det att funka?

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Annons
Postat

Jag försökte köra demo ocksÄ, sÄ jag undrar om man mÄste ha den "berömda" iLok nyckeln för 500kr för att pröva M-powered,

kolla sÄ du har dom senase drivrutinerna för ljudkortet, dom har uppdaterat mÄnga M-audio kort pÄ den senaste PT 7.1

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Du mÄste ha senaste drivarna till ljudkortet men dÄ tar dom över helt sÄ vet i sjutton hur kortet funkar med din gamla programvara sen. Nog bÀst att kolla det först. Hade samma problem sjÀlv men efter nÄgra dar sÄ hittade jag drivar pÄ CD:n som följde med kortet. Glad i hÄgen sÄ installerade jag dom och trodde i min enfald att det bara var nÄra tillÀgg till den befintliga installationen men tji det gjorde om hela skiten. För mig blev det lite problem sen men jag kör pÄ en gammal PC Logic version sÄ det kan ju bero pÄ det.

Göran

Postat
Jag försökte köra demo ocksÄ, sÄ jag undrar om man mÄste ha den "berömda" iLok nyckeln för 500kr för att pröva M-powered,

kolla sÄ du har dom senase drivrutinerna för ljudkortet, dom har uppdaterat mÄnga M-audio kort pÄ den senaste PT 7.1

Tror inte man ska behöva ha den för demoversionerna.

Du mÄste ha senaste drivarna till ljudkortet men dÄ tar dom över helt sÄ vet i sjutton hur kortet funkar med din gamla programvara sen. Nog bÀst att kolla det först. Hade samma problem sjÀlv men efter nÄgra dar sÄ hittade jag drivar pÄ CD:n som följde med kortet. Glad i hÄgen sÄ installerade jag dom och trodde i min enfald att det bara var nÄra tillÀgg till den befintliga installationen men tji det gjorde om hela skiten. För mig blev det lite problem sen men jag kör pÄ en gammal PC Logic version sÄ det kan ju bero pÄ det.

Göran

Jag provade att uppdatera drivrutinerna för kortet frÄn de som finns pÄ skivan men dÄ stod det att det inte fanns nÄgon nyare eller bÀttre uppdatering Àn den befintliga.

Ska man kanske söka efter uppdateringar pĂ„ nĂ€tet istĂ€llet? 😏

Det kom upp ett meddelande nĂ€r jag installerade programmet att jag skulle försĂ€kra mig om att jag hade de senaste drivrutinerna pĂ„ mitt m-audio ljudkort och att hur man gjorde detta skulle stĂ„ i getting started manualen men jag hittar inte det. 😏 DĂ€r stĂ„r bara att drivrutinerna finns pĂ„ den medföjande PT-skivan men jag kan ju inte göra pĂ„ det sĂ€ttet eftersom jag inte har skivan (har ju laddat ner demo setup.exe frĂ„n www.digidesign.com).

Mvh / djonas

Postat

För vad det nu Àr vÀrt; jag fick igÄng demon hÀrhemma nÀr jag hade laddat hem drivrutinerna, och hade samma felmeddelande (fick inte igÄng demon) innan uppdateringen.

Mitt ljudkort Àr Audiophile-FW.

tjing

Bengan

Postat

Hehe det Ă€r ju inte sĂ„ att jag gĂ„r och lĂ€gger mig och dör om jag inte fĂ„r igĂ„ng demoversionen av PT M-powered. 😄

Det Ă€r mest sĂ„ att jag funderar pĂ„ att skaffa pro tools sĂ„ det hade ju varit trevligt att testa lite pĂ„ en demoversion först. 😛

Ok Bengan, det verkar ju bara som att det Àr den dÀr jÀdra drivrutinen som behöver uppdateras. NÀr du uppdaterade, hittade du uppdateringen pÄ nÀtet dÄ?

Mvh / djonas

Postat

Uppdateringen finns pÄ nÀtet kolla som sagt bara sÄ du inte fÄr nÄt strul fick ett intryck av att Pro tools verkar vilja ha datorn för sig sjÀlv. Det blev till att installera XP om för mig pÄ grund av att jag uppdaterade drivarna, fick en del konstiga fel men det kan ju iofs. bero pÄ annat. Jag vill och ska oxÄ testa M powered i och med att Logic Àr uteslutande Mac nu för tiden men kommer installera ett nytt XP pÄ en annan hÄrdisk bara för M powered. M powered verkar vara det som ligger nÀrmast till hands för en logiman tycker jag i alla fall.

Postat

Shit Burnin Sven det verkar ju lite vanskligt. 😼 Jag vill ju inte att resten av datorn ska strula bara för att kunna testa en demo version. SĂ„ viktigt Ă€r det ju inte haha.

Kom pĂ„ att jag faktiskt inte har uppgraderat drivrutinerna för kortet en enda gĂ„ng sen jag skaffade det, men Ă€r man lat till naturen sĂ„ Ă€r man. 😉

Postat

NÀ det var ju det som va sÄ jÀkla konstigt jag menar att skicka ut en demo som verkar ta över datorn (mitt demo inkl. pro tools drivar följde ju med kortet) men som sagt jag Àr baske mig ingen datorn expert sÄ det kan ju bero pÄ nÄt som jag Ästadkommit sjÀlv. Det jag menar Àr att kolla upp det innan sÄ du Àr 100% sÀker utan strul i kölvattnet.

Postat
Ok Bengan, det verkar ju bara som att det Àr den dÀr jÀdra drivrutinen som behöver uppdateras. NÀr du uppdaterade, hittade du uppdateringen pÄ nÀtet dÄ?

Jajjemen, frĂ„n nĂ€tet. Precis pĂ„ den plats Twilight_Zound pekade pĂ„. 🙂

Burnin Sven-krashen ska man nog ta pĂ„ allvar, Ă€ven om jag inte upplevde nĂ„got sĂ„dant hĂ€r. PT-demon installerades och avinstallerades utan problem. jag blev lite sugen pĂ„ att köpa det i ungefĂ€r en kvart 🙂 , sen gick det över.

Se till att du har en fÀrsk xp-ÄterstÀllningspunkt innan du installerar....

tjing

Bengan

Postat
jag blev lite sugen pĂ„ att köpa det i ungefĂ€r en kvart 🙂 , sen gick det över.
🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.