Christofer Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 hĂ€r e videon jag vet inte varifrĂ„n den kommer, jag vet inte nĂ€r den spelades in men tvĂ„ saker vet jag: DEN ĂR KONSTIG!!! och bra đ
KillwithSkill Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Jag har för mig att det Àr frÄn "dom bÀsta schlagerna genom tiderna" eller 50 Ärs bla bla nÄnting. Det var en massa konstiga tolkningar gjorda av andra artister som lÀt för det mesta hemskt. Men just Pontare och Hammerfall Àr ju rÀtt kul! En transportstrÀcka för oss licensbetalare.
J.Westling Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Hehe Hammerfall kanske skulle ta Ă„ byta sĂ„ngare!! đđđđł
Hellpig Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Hehe Hammerfall kanske skulle ta Ă„ byta sĂ„ngare!! đźđđđł Pontare kanske skulle byta Hammerfall? đđ
Micke H Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Jag har alltid ansett att Hammerfall skall vara med i Melodifestivalen, speciellt nu nĂ€r artister som Poodles Ă€r med...och nĂ€r Lordi gĂ„r vidare frĂ„n finska melodifestivalen... Att jag och mina polare sen brukar kalla Hammerfall för schlager-metal Ă€r ju ett annat argument. đ
Egghuvud Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Lite tungt var det faktiskt. Har lite svĂ„rt för Pontare annars. đ
Christofer Postat 25 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2006 Att jag och mina polare sen brukar kalla Hammerfall för schlager-metal Ă€r ju ett annat argument. đ hahahaha đ kommer du ihĂ„g schlager maskinen dom hadde pĂ„ Anexet?
steflund Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Lite tungt var det faktiskt. Har lite svĂ„rt för Pontare annars. đ SĂ„g Pontare pĂ„ en miniturnĂ© han gjorde med Norrbottens Big-Band för en herrans massa Ă„r sedan, dĂ„ tolkade han Sinatra lĂ„tar otroligt bra, mĂ„ste sĂ€ga att efter det har Pontare ligger bra till hos mig, dock kan jag ju tycka att han gjort lite knasiga grejer i sin karriĂ€r... men men F.ö sĂ„ belyses ju Hammerfalls sĂ„ngares bristande röstresurser vid sidan av en sĂ„dan jĂ€tte ocksĂ„! =)
Christofer Postat 25 mars 2006 TrÄdstartare Postat 25 mars 2006 F.ö sÄ belyses ju Hammerfalls sÄngares bristande röstresurser vid sidan av en sÄdan jÀtte ocksÄ! =) kanske de men de bilr en cool effekt nÀr jocke sjunger en octav högre (eller va han nu sjunger i)
KillwithSkill Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 SÄg Pontare pÄ en miniturné han gjorde med Norrbottens Big-Band för en herrans massa Är sedan, dÄ tolkade han Sinatra lÄtar otroligt bra, mÄste sÀga att efter det har Pontare ligger bra till hos mig, dock kan jag ju tycka att han gjort lite knasiga grejer i sin karriÀr... men men Har faktiskt varit ute pÄ ett par turnéer med han. Och dÄ var det Sinatra som gÀllde. Det gör han förbannat bra. SÄ bra att det verkligen blir stÄpÀls. Han sjöng Àven Anthem frÄn Chess. Sjukt bra. Sista tonen Àr ju rÀtt lÄng. Och han höll den precis som orginalet med Körberg. Men sista koncerten pÄ turnén sÄ höll han tonen lÀngre. Precis nÀr man tror att han skulle slÄ av sÄ kommer det ett snyggt vibrato och killen blÄser pÄ Ànnu mer nÄgra sekunder. Publiken blev i extas, stÄende ovationer. Grymt mÀktigt! Synd att han ska hÄlla pÄ med sitt folkdrÀktimage och "nordmanmusik" Tycker faktiskt att han skulle gör en "SinatrakvÀll med Roger Pontare" pÄ SVT. Det skulle fÄ folk att förstÄ att att han Àr en jÀvel pÄ att sjunga, han har ju fÄtt en liten "töntstÀmpel" av folket. Jag menar, varför inte? Kan sopan Christer Sjögren fÄ göra ett program dÀr han fÄr sÄga elvis lÄtar med sin urkassa engelska och anpassade tonarter för att gubben har en halv octav i register.... hehe
steflund Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 đ Du har sĂ„ rĂ€tt om Sjögren, att han ens fĂ„r vistas i TV Ă€r ju ett under.. eller kanske ett bevis pĂ„ hur dĂ„lig smak det finns i svedala. HĂ„ller ocksĂ„ med att Pontare borde vĂ€nt frĂ„n folkdrĂ€kts-svĂ€ngen för ett tag sedan... att han verkar gilla det gĂ„r ju inte att ta miste pĂ„, men han kan jju klĂ€ sig sĂ„ hemma! đ
Christofer Postat 21 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 april 2006 Lite tungt var det faktiskt. Har lite svĂ„rt för Pontare annars. đł đ
BaldByChoice Postat 21 april 2006 Postat 21 april 2006 F.ö sĂ„ belyses ju Hammerfalls sĂ„ngares bristande röstresurser vid sidan av en sĂ„dan jĂ€tte ocksĂ„! =) Jag personligen tycker att detta mĂ€rks tydligt Ă€ven utan Pontare vid hans sida... đđ
Anarchos Postat 23 april 2006 Postat 23 april 2006 band som Àr med i schlager festivalen Àr antagligen desperata Ä skitdÄliga! att va med i den festivalen Àr inget ja skulle vilja skryta om!
Fredrik Karlsson Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Skönt nÀr gubbar som Pontare kommer in och visar var skÄpet skall stÄ! AngÄende hans drÀkter sÄ har jag för mig att han har sameblod i sig och vill hylla denna grupp!?
steflund Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Kanske Ă€r ett bevis pĂ„ att hĂ„rdrocken börjat bli rumsren, kĂ€nns lite som att vi Ă€r pĂ„ vĂ€g in i en metall-era ....nu blir man sĂ€kert stĂ€md av Mon-Icas alter ego Metall-Ica. đ
Christofer Postat 26 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 26 april 2006 Kanske Ă€r ett bevis pĂ„ att hĂ„rdrocken börjat bli rumsren, kĂ€nns lite som att vi Ă€r pĂ„ vĂ€g in i en metall-era ....nu blir man sĂ€kert stĂ€md av Mon-Icas alter ego Metall-Ica. đ± om de stĂ€mmer sĂ„ Ă€r de nog bĂ„de bra och dĂ„ligt, fördelarna Ă€r B.l.a. mĂ„nga grymt underskattade band kanske fĂ„r ett erkĂ€nnande till slut men jag vill hĂ€lst inte se nĂ„n wannabe fjortis gĂ„ med en Slipknot tröja och 16 mm lĂ„ngt hĂ„r och kalla sig "Ă€kta" hĂ„rdrockare đ±đ± fan jag ryser bara jag tĂ€nker pĂ„ de đł (INTE av vĂ€lbehag)
steflund Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Den dÀr hetsen om vem som fÄr kalla sig Àkta hÄrdrockare eller inte Àr rÀtt kul, men det hör ju till den Älder dÄ man Àr 14-18 (vinke vink), bara för att man sÄg det lokala bandet i solna 2004 hör man ju inte till de sÄ otroligt mer erfarna. Tycker det Àr helt ok om en snubbe med vÀldigt kort hÄr och slipknot-tröja (för övrigt tycker jag de Àr lika skitdÄliga som linkin park, och bara det Àr minus-poÀng) visst fÄr kalla sig Àkta hÄrdrockare, vad nu det innebÀr.
Micke H Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Kanske Ă€r ett bevis pĂ„ att hĂ„rdrocken börjat bli rumsren, kĂ€nns lite som att vi Ă€r pĂ„ vĂ€g in i en metall-era ....nu blir man sĂ€kert stĂ€md av Mon-Icas alter ego Metall-Ica. đ om de stĂ€mmer sĂ„ Ă€r de nog bĂ„de bra och dĂ„ligt, fördelarna Ă€r B.l.a. mĂ„nga grymt underskattade band kanske fĂ„r ett erkĂ€nnande till slut men jag vill hĂ€lst inte se nĂ„n wannabe fjortis gĂ„ med en Slipknot tröja och 16 mm lĂ„ngt hĂ„r och kalla sig "Ă€kta" hĂ„rdrockare đđ fan jag ryser bara jag tĂ€nker pĂ„ de đ (INTE av vĂ€lbehag) Alla fĂ„r vĂ€l lyssna pĂ„ hĂ„rdrock, oavsett hĂ„rlĂ€ngd, tröja eller Ă„lder?
Christofer Postat 26 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 26 april 2006 (redigerat) Kanske Ă€r ett bevis pĂ„ att hĂ„rdrocken börjat bli rumsren, kĂ€nns lite som att vi Ă€r pĂ„ vĂ€g in i en metall-era ....nu blir man sĂ€kert stĂ€md av Mon-Icas alter ego Metall-Ica. đ om de stĂ€mmer sĂ„ Ă€r de nog bĂ„de bra och dĂ„ligt, fördelarna Ă€r B.l.a. mĂ„nga grymt underskattade band kanske fĂ„r ett erkĂ€nnande till slut men jag vill hĂ€lst inte se nĂ„n wannabe fjortis gĂ„ med en Slipknot tröja och 16 mm lĂ„ngt hĂ„r och kalla sig "Ă€kta" hĂ„rdrockare đđ fan jag ryser bara jag tĂ€nker pĂ„ de đ (INTE av vĂ€lbehag) Alla fĂ„r vĂ€l lyssna pĂ„ hĂ„rdrock, oavsett hĂ„rlĂ€ngd, tröja eller Ă„lder? Visst fĂ„r dom den, vad jag menar Ă€r att JAG har svĂ„rt för folk som gĂ„r och skryter med att dom gillar hĂ„rdrock (igentligen bara ett fĂ„tal lĂ„tar) bara för att vĂ€rka coola nĂ€r dom lyssnar pĂ„ smörpop eller nĂ„tt annat igentligen đ förstĂ„r ni vad jag menar? Redigerat 26 april 2006 av Christofer
steflund Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 I alla stilar som finns sÄ Àr det ju massa med folk som kommer och gÄr, tror de vill kÀnna om de hör hemma ngn-stans, det tar ju kanske ett tag att upptÀcka om man gillar stÀmningen i ngt gÀng... om inte gÄr man vidare. Tror man skall lÄta folk ha den sökande perioden... Jag har vid sidan av mina studier jobbat rÀtt mycket som gitarrlÀrare och mÀrkt hur det kan skifta nÀstan frÄn vecka till vecka... tror det Àr en vÀldigt nödvÀndig fas. Det jag tycker Àr kul om den blir mer spridd Àr att det jag för 15 Är sedan var sÄ arg över att folk inte förstod Àr bra Àr pÄ vÀgen att bli mer accepterat... och dÄ Àr det bra om 14:Äriga finniga nissar tror att de Àr hÄrdrock (ska de envist stÄ fast vid att vara hÄrdrockare sÄ mÄste de ju stÄ upp till det eftersom det finns en myt om hur man skall vara, sÄ sjÀlvrensningen gÄr ju rÀtt fort).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.