Fairchild Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 Jag är ljudtekniker och spelar även klaviatur. Jag lirar väldigt mkt reggae så om nån där ute sysslar med denna underbara musik så vill jag gärna samarbeta studio och inspelningsmässigt. Jag lägger gärna klaviaturspåren men mixar även det riktiga reggaesoundet Andreas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 Vad har du för outboard? Låter intressant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 Ah, ytterligare en kompis med baktakt i blodet 😆 Vi har egen studio med bandet så något samarbete i den formen är nog inte aktuellt för närvarande...men men ska ju aldrig utesluta något 😆 (En fet dubmix av vår kommande platta kanske...-du kanske är nästa "Mad professor"??) Har du någon referens? Tjohopp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fairchild Postat 24 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2006 Det senaste referensen är väl Governor Andys platta ( Som salomos sång ). kan inte länka nåt men det finns typ 3 låtar eller nåt på hans sida www.governorandy.com ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fairchild Postat 24 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2006 grejerna jag kör med nu är följande. Mitech EX series 40/24/6 Creamware A16 Ultra 32in/32ut Fostex B16 16in/16ut Amp Tannoy Reveal Active Alesis M1 Active MKII TC Electronic Tripple C Multiband compressor Mesa Boogie studio preamp TC Electronic Reverb Roland RE-301 tape echo Diverse mikrofoner Diverse plugins Och en Urei 1176 + LA2 på ingång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fairchild Postat 24 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2006 -----> baktakt... Vilket band spelar du i ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 -----> baktakt... Vilket band spelar du i ? www.tribevibes.se snubben är ju kungen av bas! O du Fairchild du har ett PM från mig 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 Hördu, FredAsp, den här killen vet nog vad han snackar om 😕 Du har ju hela kitet redo...-jag känner nästan hur tåget börjar rulla.... Fan, måste köpa Guvenörens nya...-har ju fått bra recensioner 😕 Trevligt med en reggaetekniker att bolla ideér med 😳 -Och som inte denna trevliga tråd vore nog så är det: FREDAG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 Ja, va glad man blir fredag och solen skiner, fåglarna kvittrar och ankorna har fryst fast i isen. Alltid kul med fler reggae pers på forumer det är ju lite magert på den fronten. kul med folk som har lite större referensramar än kring bara våra gudfaders, bob o peps... Extra kul är det ju när Fairchild som verkar ha full koll på hästarna i stallet kliver in! Ett par pers till o sen kan vi starta en reggaefestival. 😄 God helg, sug o... 😕😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
royalass Postat 27 mars 2006 Dela Postat 27 mars 2006 Jag är en trumslagare som leter efter reggeaband i skånetrakten! Lev väl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bastian Postat 5 april 2006 Dela Postat 5 april 2006 jag e lätt med på reggae ... Spelar piano/orgel/dragspel peace! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 8 januari 2008 Dela Postat 8 januari 2008 jag e lätt med på reggae ... Spelar piano/orgel/dragspel peace! Jao, är det någon här sm sjunger då? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
blouis Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 jag e lätt med på reggae ... Spelar piano/orgel/dragspel peace! Jao, är det någon här sm sjunger då? 😆 Jag är alltid intresserad av att sjunga på ett gött sound. Har stor erfarenhet, bl a härifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 själv sysslar jag mkt med dub och jungle, och har spelat i div. reggaeband. 😆 det är dags för en forumfestival i baktaktens tecken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 FairChild!!! Ladda mig på MSN bajenuffe@hotmail.com Jag är ALLTID i behov av Root men att sammarbeta med Visit Legalizers Sound System myspace site! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.