Jump to content
Annons

Rykten om Logic på PC


fiRe_iT_uP_mAn (oregistrerad)

Recommended Posts

fiRe_iT_uP_mAn (oregistrerad)

Har hört rykten om att en ny version av Logic kanske ska släppas på PC nu när macarna har gått över till intelprocessorer. Nån som vet ngt om det här?

//fiRe_iT_uP_mAn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Att dom nya macarna kör med Intelprocessor har inget alls att göra med Windows. Om det är det du menar? 😛 Och näe.. Jag tror inte att Apple kommer att släppa nån Windowsversion av Logic.. Det verkar inte Logiskt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom nya macarna kör med Intelprocessor har inget alls att göra med Windows. Om det är det du menar? 😱 Och näe.. Jag tror inte att Apple kommer att släppa nån Windowsversion av Logic.. Det verkar inte Logiskt 🙂

Nä det verkar inte vara logiskt (logic...hehe) som du säger, men ojjj så UNDERBART det vore!!

Link to comment
Dela på andra sajter

fiRe_iT_uP_mAn (oregistrerad)
Att dom nya macarna kör med Intelprocessor har inget alls att göra med Windows. Om det är det du menar? 😆 Och näe.. Jag tror inte att Apple kommer att släppa nån Windowsversion av Logic.. Det verkar inte Logiskt 🙂

ja faen. jag har ingen aning, det e därför jag frågar. det var en polare som sa det till mig. fast finns det kanske nån chans att man kan köra osx på pc med logic då? som sagt jag vet itne vad jag pratar om 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny version? menar du 7.2?

Ja, det finns ju folk som har lyckats installera OS X Tiger på en vanlig PC.

Sen gäller det ju bara att ha Logic Pro/Express 7.2 och drivrutiner till ditt

ljudkort som är universalbinär. (intel kompatibel)

Dock så har jag ingen aning om hur stabilt eller bra det är.

//S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Logic kommer inte göras till någon annan plattform än OS X eftersom det är Apple som bossar över dem. Däremot kan du köpa dig en ny Intel-Mac och sedan med lite trix installera Windows på den. Då har du (typ) en PC som kan köra Logic 😎

Edit: Fast det är en Mac.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Fast det är en Mac.

hashaha!!

javisst..

Logic fanns till pc förrut, och en snubbe på min utbildning har det!! han tycker det är skitbra..iofs är det en gammal version..

Jonas

Idf

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Fast det är en Mac.

hashaha!!

javisst..

Logic fanns till pc förrut, och en snubbe på min utbildning har det!! han tycker det är skitbra..iofs är det en gammal version..

Jonas

Idf

Jovisst...Har själv suttit med Logic 4 på en PC en gång i tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Fast det är en Mac.

hashaha!!

javisst..

Logic fanns till pc förrut, och en snubbe på min utbildning har det!! han tycker det är skitbra..iofs är det en gammal version..

Jonas

Idf

Slutade tillverkas för PC efter version 5.5.1

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Fast det är en Mac.

hashaha!!

javisst..

Logic fanns till pc förrut, och en snubbe på min utbildning har det!! han tycker det är skitbra..iofs är det en gammal version..

Jonas

Idf

Slutade tillverkas för PC efter version 5.5.1

tänkte skriva att det slutade runt 5.1, men var inte säker..visste att det var en femma o en etta..😕

Jonas

Idf

Link to comment
Dela på andra sajter

Mindjive (oregistrerad)

en fråga:

Jag har ju sett folk som har då lyckats med att installera windows på en Mac.

Men frågan är, går det att installer OSX på en PC? för att sedan lägga in logic?

Kan ju vara bra att veta så att alla PC-användare där ute en dag också kan bli frälsta....

Link to comment
Dela på andra sajter

en fråga:

Jag har ju sett folk som har då lyckats med att installera windows på en Mac.

Men frågan är, går det att installer OSX på en PC? för att sedan lägga in logic?

Kan ju vara bra att veta så att alla PC-användare där ute en dag också kan bli frälsta....

  Ny version? menar du 7.2?

Ja, det finns ju folk som har lyckats installera OS X Tiger på en vanlig PC.

Sen gäller det ju bara att ha Logic Pro/Express 7.2 och drivrutiner till ditt

ljudkort som är universalbinär. (intel kompatibel)

Dock så har jag ingen aning om hur stabilt eller bra det är.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Dom måste fixa en pc-version till 7.2! Så gött det skulle vara..😎

Men vilka är dom stora skillnaderna mellan 5.5 (PC) och 7.0 (Mac)t ex?

(Förutom att den sistnämda är till Mac 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom nya macarna kör med Intelprocessor har inget alls att göra med Windows. Om det är det du menar? 😎 Och näe.. Jag tror inte att Apple kommer att släppa nån Windowsversion av Logic.. Det verkar inte Logiskt 😎

Säg inte det. Microsoft släppte trots allt sitt Office-paket, Internet Explorer och MSN till Macintosh

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom måste fixa en pc-version till 7.2! Så gött det skulle vara..😲

Men vilka är dom stora skillnaderna mellan 5.5 (PC) och 7.0 (Mac)t ex?

(Förutom att den sistnämda är till Mac 😎

Ja det skulle det verkligen va!! Kan nämligen köpa Logic pro super billigt för tillfället!!

Men det kommer nog inte hända!! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Är Logic 5 till PC fortfarande värt att använda? Hur är kompabiliteten med nya VST pluggar? Skulle vara intresserad av att använda det för mixning istället för FLStudio

jag kör logic 5.5 på pc parallellt med logic pro 7.1 i osx.

logic 5.5 är fullt kompatibelt med vst. dock saknas freeze och offline bounce.... och massa andra goa grejer.

mixbussen låter inte något vidare heller.

rekommenderar folk på pc (och mac) att mixa i pro tools. låter helt enkelt mycket mycket bättre. mer dynamik och högre upplösning i nedmixningen.

konstigt, men det hörs ganska uppenbart.

det finns tusen trådar om detta så.. ja... kolla i pro tools-tråden om ni är intresserade...

/j.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog inte en chans att Apple kommer göra windows program av Logic igen. Visst x86 är det men inte anpassat för windows. Nog skulle många bli glada om det hände men apple är extremt restriktiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...