Jump to content
Annons

Vilken va dom ska jag köpa?  

5 röster

1. 1. Vilken va dom ska jag köpa?

• Tjenare Ska köpa en synth men har svårt att välja mellen JX-305 eller CS2x.Skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig.
      2
    • Håller på med Trance / Hardstyle
      2

Recommended Posts

Postat

Tjenare Ska köpa en synth men har svårt att välja mellen JX-305 eller CS2x.

Skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig.

Håller på med Trance / Hardstyle

Annons
Postat

Vad skall du ha den till? Har du tidigare erfarenhet av någon annan synt?

Har personligen ägt en JX305 och den gillade jag inte, inte ens i 5 minuter.. jag ville ha en synt, inte en tråkig "groovebox"...

Postat

CS2x tycker jag du ska satsa på!

Kan du satsa ännu högre så tycker jag du ska satsa på en CS6x

Postat

Varför har du begränsat ditt val till just de 2 syntharna?

Det finns ju massvis annat att välja på för ungefär samma pris...

Postat

Jag skulle välja CS2x.

JX känns dels så daterad i sitt sound - och "simuleringarna" av typiska analoga syntljud känns mjuka och mesiga.

Kul gallup förresten... 😕

Jag röstade på "Håller på med Trance / Hardstyle" eftersom jag inte kände igen mig själv i det första alternativet. 😆

Postat

Svarar här istället för på PMet, så att andra som kanske funderar på samma sak får ta del av min visdom... 😕

Jag har egentligen ingen större koll på just trance, men Virus-syntharna är väldigt poppis i den genren... Virus A borde kunna gå att få tag på i din prisklass (eller strax ovanför).

Samma sak med Korg MS2000 och även Waldorf microQ, Roland JP8000 och en bunt till... -Kolla in vad som sägs i den den här tråden, samt även i de som Neko länkar till...

Postat

MS2000 är en fet synth.. Har själv ägt en sådan en gång i tiden..

Men ingenting för trance! Endast 4 röster va? Om jag inte minns fel.. kanske var 8?

Det bästa med den synten är dom feta och djupa basljuden. Padsen låter också helt okej! Seq/mod delen var också underbar! 🥰

Postat

Verkar som om Head Sector inte ville ha fler tips.. :-)

Men man kan väl än en gång konstatera att det finns miljarder olika mer eller mindre bra syntar.

Ett tag trodde jag att jag inte skulle klara mig utan en workstation som hade allt, nu kan jag inte klara mig utan alla syntar, å då är det hårdvara som gäller... ju fler dess bättre

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.