Jump to content
Annons

Måste köpa en ny kompressor!


DrHans

Recommended Posts

Kompressorn som vi använder live började strula igårkväll, så det är dags att skaffa en ny. Jag vill ha en med två kanaler, med gate, compressor och enhancer på varje. Någon som kan tipsa om en som låter bra? Tanken är att jag skall försöka hitta en beggad gärna under fyra tusen. Kompressorn kommer bara att användas till sång.

Den vi hade var en ALTO Bk2.0 ( tror jag att den heter ). Men nu när det ändå skall köpas nytt så vill jag byta upp mig.

Tacksam för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

min Focusrite Penta är till salu!

såna där burkar med gate och enhancer (vad du nu skall med det till?!?) brukar vara dussinprodukter,bättre med dedikerade kompressorer etc... 😠

Pentan är dessutom en ruskigt bra Class A line-box på samma gång,används med andra ord till alla instrument rakt in,med eller utan kompression*

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha både gate och kompressor så rekomenderar jag att du köper två separata istället för att försöka få dem i samma burk.

DBX gör ju alltid trevliga saker.

Om du vill lägga mycket pengar (10-13kkr tror jag den kostar) skulle jag dock satsa på

Klark Teknik Square One Dynamics som är en 8 kanalig kompressor, limiter, och gate, expander mm. som du kan routa hur du vill.

Bättre än ACP 88an tycker jag iallafall.

Att det är klark-teknik skadar ju inte heller 😄

Men som sagt har du inte så mycket pengar att lägga så köp separata grejee 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror ni om TL AUDIO 5060 IVORY II?

Jag har varken hört eller provat den, men den verkar ju bra och har fått bra testresultat...

Jag har mest tänkt att använda den till sång.

tl_audio_5060_ivory_ii_pimx_168321.jpg

Redigerat av Mckee
Link to comment
Dela på andra sajter

om du frågar mig så sätter jag stor tilltro till dessa produkter pga herr Toft som ju var hjärnan/ingenjören bakom Trident mixerborden-som ÄR bäst i värden,sitter själv med ett series 80...skall köpa mig en dc-2 kompressor när jag får råd!

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...