Jump to content
Annons

tips på bra basljud


dimmfrost

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en effektenhet till bas. Jag vill lajna in basen direkt till datorn ifrån effekten. Jag har kollat runt lite, är behringers bas V-amp något att ha? någon annan som är bra? Jag har väl mest tänkt att använda den till rock och hårdrock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle inte rekomendera en v-amp om du inte gillar brus samt känslan att aldrig få till rätt ljud.

Har en själv som jag köpte för många år sedan när den släpptes och jag använde den i ungefär en månad sen kom jag fram till att den sög. 😠

Det enda som duger i den är effekterna. Stärkarsimulerinarna låter inte bra och då menar jag att de varken låter som orginalet eller bra i allmänhet. Bypass kan man inte säga att den har direkt heller, eftersom den den gör ljudet brunt, äckligt och tråkigt när den är ställd på bypass.

Nu har jag bajsat klart på v-amp, men gillar du den så köp 😄

Skullw rekomendera en Bass Pod eller en boss grej eller sansamp vilka alla låter mycket bra imho.

/Filip

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

För priset som en Bass V-amp betingar så låter den mycket bra... jag har tyvärr en bas av ganska låg kvalité och har inte haft tillfälle att pröva den med en bättre bas men jag tycker som sagt att den låter bra för pengen som den kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...