Jump to content
Annons

Liten pres.


Mindjive (oregistrerad)

Recommended Posts

Mindjive (oregistrerad)

Man får väl som alla andra skriva lite om sig själv...

Heter Thomas och är 24 år gammal. Pluggat på Rytmus musikgymnasium, sedan hamnade jag på SAE, och till sist vart det ett par år uppe på Piteå Musikhögskola.

Jobbar nu som lärare på ett gymnasium i Norrtälje där jag undervisar i ljudteknik A plus Ljudmedier A+B+C samt Media & Kommunikation. Frilansar även som ljudtekniker vid sidan om skoljobbet. Främst som ljudläggare.

Varit en del av men del stora produktioner till SVT och Tv4 som "Godmorgon Alla Barn", "Bellman", 27 Sekundmeter Snö, samt nu senaste var ljudläggningen av långfilmen Varannan Vecka av Måns och Felix Herngren.

Skulle laddat upp ett ljudläggningsexempel om jag hade hårddiskutrymme någonstans på nätet. Men man får be mig så får jag skicka.

Jobbar främst i Protools men undervisar och skapar musik på fritiden i Logic.

Utrustningen jag har Privat är en Powerbook G4 1.87 GHz 1024 Ram 17", Lacie 500 Gb big disk, Mbox. ADk lurar. Har även tillgång på skolan till G5 stationär, med Motu 828 mk2 med Yamaha 01V. Elevernas studio som man tar hand om.

Men är det någon som har frågor om ljudläggning till bild eller liknande så är det bara att skriva en rad...

mvh //Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Meritlistan är imponerande.... och bara 24 år!

Själv närmar man sig ju 40 vårar och har bara gått treårig musikutbildning på folkhögskola! ;-(

Välkommen till forumet!

Du kommer säkert att bidra med mkt kunskap åt oss mindre utbildade ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle laddat upp ett ljudläggningsexempel om jag hade hårddiskutrymme någonstans på nätet. Men man får be mig så får jag skicka.

Du kan snabbt och enkelt lägga ditt exempel här, eller här, sen länka hit! 😆

Jag är nyfiken!

Välkommen till forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mindjive (oregistrerad)

Det var någon som var nyfiken på nått jag hade gjort.

Så jag laddade upp en trailer av "Ice Age 2" som jag tog bort allt ljud på och "la om" allt på för att kunna använda i undervisningen av mina kids.

Detta gjordes i Protools LE och tog mig ungefär 1 och 1/2 dag. Det är mixat i mina Adk lurar som jag fortfarande inte riktigt fått känn för ännu. Men jag kontrollyssnade i ett par halvsunkiga tannoyer så det får väl fungera.

Jag kan tyvärr inte lägga upp något extremt då jag inte "äger" de sakerna som jag har varit med och jobbat på.

Men lyssna på och ställ frågor om det är något ni undrar över... eller klanka ner om ni tycker illa.

Detta är INTE orginalljudet om det är någon som tror det. Om man vill vara dubbelkolla så att jag inte ljuger så finns trailern att ladda hem på http://www.apple.se med orginalljud.

Hoppas länken funkar. mvh //Thomas

http://www.filegone.com/soa7 <---- lääääänk

Redigerat av Mindjive
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Hejs och välkommen, öl finns i kylen men skynda dig.. Det är ju en färskvara.

Hej och välkommen! Men ölen har jag supit upp. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...