leaf Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Finns det nĂ„gon möjlighet att köpa Cubase SX3 billigt om man vill byta frĂ„n Logic Pro 7.0 till Cubase SX3??? Har för mig att jag lĂ€st om liknande byten, men kan inte hitta info? Skall alltsĂ„ byta plattform frĂ„n Logic Pro7.0 till Cubase SX3 pĂ„ billigaste sĂ€tt, men hur? Jag tycker att Logic har halkat efter Cubase sedan Apple köpt upp Emagic! Men jag vill ju inte betala fullpris för Cubase om det gĂ„r?. Steinberg borde ju vilja att man byter till deras plattform istĂ€llet? đ
Exil Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Jag har aldrig hört att det ska gĂ„ att fĂ„ billigare Cubase bara eftersom man har kört med Logic tidigare. Det Ă€r ju olika företag som vill tjĂ€na pengar. Och de gynnar nog inte varandra pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Jag vĂ„gar NĂSTAN sĂ€ga att det Ă€r helt omöjligt. Sen angĂ„ende om att Cubase skulle ha kört om Logic pĂ„ senare tid sĂ„ tycker jag snarare det Ă€r tvĂ€rt om. Jag har kört Cubase nu i snart 3 Ă„r, och ska precis byta till Logic eftersom man Ă€r mycket mer kompatibel med Logic ute i studiovĂ€rlden. Och att det faktiskt Ă€r ett lite bĂ€ttre koncept pĂ„ hela programmet (enligt min Ă„sikt iaf đ) Men om du bara ska sitta hemma sĂ„ Ă€r Cubase utmĂ€rkt. Fungerar lika bra som logic, förutom att de inbyggda pluggarna Ă€r lÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄngt ifrĂ„n vad Logic erbjuder. Men tyvĂ€rr sĂ„ tror jag du kommer vara tvungen att köpa Cubase utan rabbat. Eftersom det Ă€r tvĂ„ olika företag som inte har nĂ„got med varandra att göra. Lycka till med bytet =)
leaf Postat 5 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 mars 2006 Ja Logic Ă€r fortfarande lite större i studiovĂ€rlden men Cubase flĂ„sar i nacken och jag tror att det Ă€r lika stora ute i vĂ€rlden, kanske inte i sverige eller USA? đ
Jari Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Kan du inte sÀlja din logic och köpa cubase istÀllet som vanligt? Eller tillÄter inte licensavtalet att man sÀljer vidare sin logic?
leaf Postat 5 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 mars 2006 Jag har hittat en version av Cubase SX3 en sk Trade In version för 4101:- pĂ„ Thomann.de!!! Lite dyrt Ă€ndĂ„ tycker jag men men. Kanske Ă€r bĂ€ttre att sĂ€lja Logic och köpa fullversion programmet? đ
leaf Postat 5 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 mars 2006 Vad jag tycker Ă€r bĂ€ttre med Cubase. Jag tycker att utseendet pĂ„ Cubase Ă€r bĂ€ttre och lĂ€ttare att titta pĂ„, alltsĂ„ mer överskĂ„dligt och mer stilrent=snyggare. Fler Midipluggar Ex arpeggiatorn som Ă€r lĂ€tt att anvĂ€nda, Chordmemory funktionen mm. Cubase har ju mer kompabilitet med softpluggar Ă€n Logic. LĂ€ttare och mer grafiskt att jobba med Midi i Cubase. I Logic Ă€r det mer som i gamla Windows Dos, ha ha. Det Ă€r ju sĂ„ ocksĂ„ att Apple (Logic) inte slĂ€pper nĂ„gra uppdateringar för att lösa buggar utan bara massa nya funktioner som kostar pengar att uppgradera. đ
Exil Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Hej Exil&LEaf,vardför byter ni inte bara??đ) Hehe jag tĂ€nkte ocksĂ„ tanken. Men jag kan fĂ„ Logic för 4900 med CSN rabatt plus att jag har tĂ€nkt att köra med bĂ„de Logic och Cubase. Sen angĂ„ende att Cubase har mer pluggar Ă€n Logic sĂ„ Ă€r det ju faktiskt sĂ„ att det finns vst-konverterare till Logic, sĂ„ man behöver inte gĂ„ miste om sĂ„ mycket. Men allt har ju sina för och nackdelar. DĂ€rför jag ska köra bĂ„de Cubase och Logic =)
Emil Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Vad jag tycker Ă€r bĂ€ttre med Cubase. Jag tycker att utseendet pĂ„ Cubase Ă€r bĂ€ttre och lĂ€ttare att titta pĂ„, alltsĂ„ mer överskĂ„dligt och mer stilrent=snyggare. Fler Midipluggar Ex arpeggiatorn som Ă€r lĂ€tt att anvĂ€nda, Chordmemory funktionen mm. Cubase har ju mer kompabilitet med softpluggar Ă€n Logic. LĂ€ttare och mer grafiskt att jobba med Midi i Cubase. I Logic Ă€r det mer som i gamla Windows Dos, ha ha. Det Ă€r ju sĂ„ ocksĂ„ att Apple (Logic) inte slĂ€pper nĂ„gra uppdateringar för att lösa buggar utan bara massa nya funktioner som kostar pengar att uppgradera. đ Jag respekterar dina Ă„sikter och försöker inte omvĂ€nda dig. Tycker dock sjĂ€lv att Logic har ett betydligt bĂ€ttre utseende. Mindre plottrigt och mer lĂ€ttöverskĂ„dligt. Dessutom snyggare. Vad gĂ€ller uppdateringar sĂ„ har det vad jag minns kommit ett par iaf, och mitt Logic har aldrig hĂ€ngt sig eller avslutat sig sjĂ€lv. Har faktiskt aldrig haft nĂ„got problem alls med Logic. DĂ€remot har Cubase avslutat sig sjĂ€lv ett tiotal gĂ„nger, och dĂ„ har jag anvĂ€nt Logic tio gĂ„nger mer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.