Jump to content
Annons

Hjälp en nybgörjare!


pererik (oregistrerad)

Recommended Posts

pererik (oregistrerad)

HEJ - KAN NÅGON GE MIG EN ENKEL INFORMATION ( EFTERSOM JAG ÄR EN 50-ÅRIG GUBBE ). JAG FUNDERAR PÅ ATT SKAFFA EN MBOX MED PROTOOLS. HAR EN IMAC G3 ( 512 KB INTERNMINNE). 400 MHZ. BÅDE OSX OCH OS 9.2 ÄR INSTALLERADE. USB OCH FIREWIRE FINNS I MASKINEN

ÄR DET VETTIGT - OCH FRAMFÖRALLT MÖJLIGT ATT KÖRA MBOX OCH PROTOOLS LE PÅ DEN MASKINEN? ELLER ÄR DET RENT DUMT...

😄

MVH/PER-ERIK

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sundström (oregistrerad)

Jag tycker inte att det är en så bra idé. G3:an kommer nog vara för seg för att kunna tillfredställa dina behov av musikskapande. Har du pengar så rekomenderar jag starkt en ny dator. T.o.m G4:an är ju snart på utgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ - KAN NÅGON GE MIG EN ENKEL INFORMATION ( EFTERSOM JAG ÄR EN 50-ÅRIG GUBBE ). JAG FUNDERAR PÅ ATT SKAFFA EN MBOX MED PROTOOLS. HAR EN IMAC G3 ÄR DET VETTIGT - OCH FRAMFÖRALLT MÖJLIGT ATT KÖRA MBOX OCH PROTOOLS LE PÅ DEN MASKINEN? ELLER ÄR DET RENT DUMT...

Hej P-E.

Inte är 50-år en gubbe inte 😉 . . .

Nåja, Digidesign säger att de stöder inte din burk.

Här är kraven:

*Power Macintosh G4 (AGP graphics)

* Apple PowerBook G4

* iBook ("Ice White" Dual-USB Models)

* iMac G4 (LCD Flat Panel Models)

Antingen får du köpa en lite starkare dator (det finns en hel del beg. G4:or till bra pris) för att köra ProTools/mBox.

Om du vill stanna kvar med din dator och vill spela in audio och midi så rek. jag dig att försöka få tag i en beg. Cubase 5.2 och en extern hårddisk för audio. Och så en extern Firewire burk till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns säker ganska många som tycker att jag har fel men jag skull rekomendera att du införskaffar ett beggat digi 001 system. Jag körde ganska länge med det och det funkar bra. Det beror i och för sig lite vad du skall ha det till men för att spela in audio funkar det vildigt bra. Desutom är det lätt att få tag på många byter upp sig så man får bra pris på det.

Annars är det ganska många som byter bort sina G4:or nu när Apple har släpt G5 så har du pengar så kan det ju helt klart vara värt att byta upp sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

. . . . HAR EN IMAC G3 ( 512 KB INTERNMINNE). 400 MHZ. . . .

Frågan gällde en iMac. 001 kräver PCI, iMac har inte PCi platser.

Annars håller jag med att köpa en 001 beg samt en G4 beg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...