Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har läst senaste numret av Studio där de hade testat Boss Gt-8 och den fick nio av nio. Riktigt jäkla bra alltså.....

Då undrar jag bara:

Vad skulle ni föredra?

En Line 6 POD XT eller Boss GT-8?

Annons
Postat

Jag kanske inte är till så jättemycket hjälp, eftersom jag bara testat POD XT en väldigt kort stund, och fick aldrig riktigt grepp om vare sig användargränssnittet eller ljudbilden.

MEN

Jag har en Boss GT-6 (modellen under GT-8, som är väldigt lik i både utförande och funktioner...) och jag kan verkligen ge den mina varmaste rekommendationer! Mycket välljudande och trevliga effekter. Wha-whan är väl kanske inte världens grymmaste, men den duger helt klart. Övriga effekter (reverb, delay etc) tycker jag fungerar riktigt bra. Den har också bra förstärkarsimulatorer och är väldigt lätt att handskas med eftersom varje effekt har sina egna knobs, så det blir väldigt lättarbetat när man ska sitta och ratta in olika ljud.

Har haft min GT-6:a i 8-9 månader, den har aldrig krånglat, och jag har inte ångrat mitt köp en sekund!

GT-8:an är därför ett hett tips 😎!

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.