Jump to content
Annons

Reverse i Reason?


little_arnis (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Skapa en NN-XT och fäll ut Remote Editor. Ladda in en sampling. Under displayen hittar du en ratt som heter Play Mode. Ändra från FW (forward) till BW (backwards) så spelas samplingen baklänges.

EDIT: ...och mornel var lite snabbare. 😄

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa en NN-XT och fäll ut Remote Editor. Ladda in en sampling. Under displayen hittar du en ratt som heter Play Mode. Ändra från FW (forward) till BW (backwards) så spelas samplingen baklänges.

EDIT: ...och mornel var lite snabbare. 😄

De kallar mig blixten. Fast din beskrivning var ju utförligare så vi kan säga att det blev lika 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
  • 4 månader senare...
Vore roligt med samma knapp på varje kanal i Redrum.

Vad ska du med till?...

Om man kör trummor i NN-XT kan man ju få samma effekt...

Eller har jag fel?

För övrigt.... TACK som 17 för detta tipset!!!!

Redigerat av bdatony
Link to comment
Dela på andra sajter

Vore roligt med samma knapp på varje kanal i Redrum.

Vad ska du med till?...

Om man kör trummor i NN-XT kan man ju få samma effekt...

Eller har jag fel?

För övrigt.... TACK som 17 för detta tipset!!!!

Ah! Det kan man!

Tack som 17 för det tipset! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Linus! Dessutom hjälpte du omedvetet mig med en mycket viktig sak i min musik, nämligen kvartstoner. Jag hade aldrig kopplat samman faktumet att man kan i remot editorn pitcha enstaka toner så dessa blir kvartstoner. NN-XT är ju trotsallt min favoritinstrument i Reason så att de andra klarar inte av det bekymrar mig inte speciellt mycket! Ge dig själv en puss från mig :rolleyes:.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom hjälpte du omedvetet mig med en mycket viktig sak i min musik, nämligen kvartstoner. Jag hade aldrig kopplat samman faktumet att man kan i remot editorn pitcha enstaka toner så dessa blir kvartstoner.

Ja, det där är smidigt. Synd att det tar sån tid att programmera sin patcher bara. 😄

Tips: Lägg en instrumentsampling i vanlig 12-toners skala från anslag/velocity 0 till 110.

Kopiera zonen en gång, ändra velocity till 111-127, och sänk tune till -50.

Nu får du vanlig halvtonsskala när du lirar vanligt, och när du slår an tangenten jättehårt får du kvartstonen som ligger under.

Det kan vara mycket användbart när man vill flika in någon kvartston tillfälligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reason är mycket bättre än jag trodde....och jag trodde den var mycket mycket bra. Kanske tom det bästa programmet i sin genre någonsin!

Nej, nu har du allt fel. Reason är bara en loopleksak för barn...Det vet ju alla.

:rolleyes:

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Härmed utfärdar jag en förbannelse över Pluffo.....må hans apa drabbas av kroppslig mjäll och fälla hår och må han själv se ut som Homer Simpson när han väl når den åldern.

Linus:

Jag saknade verkligen kvartstonerna. Jag trixade med ett par tips jag fick här på forumet, men det gick iaf inte. Till sist gav jag upp och gjorde om alla mina kvartstoner till halvtoner. Nu jädras blir det andra bullar! Instrumenten i NN-XT bör räcka bra för att spela melodierna med kvartstoner, eftersom ackord med kvartstoner låter som.....Pluffos apas stjärt......

[edit]förbannelsen intensifierades[/edit]

Redigerat av Solfeggio
Link to comment
Dela på andra sajter

Härmed utfärdar jag en förbannelse över Pluffo.....må hans apa drabbas av kroppslig mjäll och fälla hår och må han själv se ut som Homer Simpson när han väl når den åldern.

LOL!!! 😄

Fattade du inte det uppenbara skämtet relaterat till fruppes utalanden? 😆

Eller var du också ironisk nu? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag tycker en ratt som hade gått från fw till bw hade varit intressant. Skulle ljudet då morfa sig självt och böja sig ut-och-in? Alltså fw = 0 och däremellan någon slags morfning till bw som slut. Mums hade jag sagt till en sådan funktion. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan ju faktiskt sänka Cent upp o ner i Subtractorn.. 😉

annars varför inte göra samplingar i ett ext program o vända dom där så man kan lägga in dom i ReDrum?? det har jag ett par stycken iaf.. 🙂

man måste ha ett par samplingar för allt.. ifall att!!!!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

annars varför inte göra samplingar i ett ext program o vända dom där så man kan lägga in dom i ReDrum?? det har jag ett par stycken iaf.. 🙂

man måste ha ett par samplingar för allt.. ifall att!!!!

Jag har alltid vänt på dom i ljudinspelaren om det handlat om att komma på att ha reverse av en sampling under skapandeprocessen. 😉 Har jag haft en idé innan vad jag ska göra med samplingar så har jag gjort det när jag editerat i Wave Lab. Kanske ska göra det lättare för mig i framtiden.

Redigerat av Martin Ternander
Link to comment
Dela på andra sajter

annars varför inte göra samplingar i ett ext program o vända dom där så man kan lägga in dom i ReDrum?? det har jag ett par stycken iaf.. 😮

man måste ha ett par samplingar för allt.. ifall att!!!!

Jag har alltid vänt på dom i ljudinspelaren om det handlat om att komma på att ha reverse av en sampling under skapandeprocessen. :rolleyes: Har jag haft en idé innan vad jag ska göra med samplingar så har jag gjort det när jag editerat i Wave Lab. Kanske ska göra det lättare för mig i framtiden.

hoppas du sparar alla samplingar i ett stort jädra bibliotek.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

annars varför inte göra samplingar i ett ext program o vända dom där så man kan lägga in dom i ReDrum?? det har jag ett par stycken iaf.. 🙂

man måste ha ett par samplingar för allt.. ifall att!!!!

Jag har alltid vänt på dom i ljudinspelaren om det handlat om att komma på att ha reverse av en sampling under skapandeprocessen. 😎 Har jag haft en idé innan vad jag ska göra med samplingar så har jag gjort det när jag editerat i Wave Lab. Kanske ska göra det lättare för mig i framtiden.

hoppas du sparar alla samplingar i ett stort jädra bibliotek.. 😄

Att göra musik med hjälp av datorn utan att ha ett stort ljudbibliotek (soundbank) är som att käka hamburgare utan kött. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

annars varför inte göra samplingar i ett ext program o vända dom där så man kan lägga in dom i ReDrum?? det har jag ett par stycken iaf.. 😄

man måste ha ett par samplingar för allt.. ifall att!!!!

Jag har alltid vänt på dom i ljudinspelaren om det handlat om att komma på att ha reverse av en sampling under skapandeprocessen. 😎 Har jag haft en idé innan vad jag ska göra med samplingar så har jag gjort det när jag editerat i Wave Lab. Kanske ska göra det lättare för mig i framtiden.

hoppas du sparar alla samplingar i ett stort jädra bibliotek.. 😄

Att göra musik med hjälp av datorn utan att ha ett stort ljudbibliotek (soundbank) är som att käka hamburgare utan kött. :rolleyes:

ja verkligen.. eller en macka utan bröd!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...