Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

"Logic Pro 7.x-anvÀndare: Du har rÀtt att köpa Logic Pro 7.2, ett Universal-program som fungerar pÄ bÄde Intel- och PowerPC-baserade Mac-datorer"

Det Ă€r den ja 🙂

Postat (redigerat)
"Logic Pro 7.x-anvÀndare: Du har rÀtt att köpa Logic Pro 7.2, ett Universal-program som fungerar pÄ bÄde Intel- och PowerPC-baserade Mac-datorer"

Det Ă€r den ja 🙂

Jamen dĂ„ sĂ„! 😆

Jag virrade bort mig i all text... 🙂

EDIT: Det Àr ju faktisk prissÀnkt med tvÄ tusen ocksÄ. Inte illa!

Redigerat av BaldByChoice
Postat
Jamen dĂ„ sĂ„! 😆

Jag virrade bort mig i all text... 🙂

what tha heck?!?!?

nu mÄste man ju köpa PRO!

kan det verkligen vara sÄ bra?

Postat

Kostar fortfarande 5000:- med csn-rabatt. Hade hoppats pĂ„ en sĂ€nkning dĂ€r med... 🙂

Postat

Hmm, Ă€r inte det exkl. moms? GĂ„ till kassan pĂ„ Apple Store sĂ„ fĂ„r du pris inkl. moms... 🙂

Postat
Kostar fortfarande 5000:- med csn-rabatt. Hade hoppats pĂ„ en sĂ€nkning dĂ€r med... 🙁

... men det Ă€r fortfarande snorbilligt med tanke pĂ„ vad du fĂ„r... 😎

Postat
Kostar fortfarande 5000:- med csn-rabatt. Hade hoppats pĂ„ en sĂ€nkning dĂ€r med...  😎

... men det Ă€r fortfarande snorbilligt med tanke pĂ„ vad du fĂ„r... 🙂

Förvisso 🙁

Postat

TyvÀrr rÀtt sÄ stor... om du frÄgar mig... Allt det roliga extra i PRO ingÄr inte i Express... till exempel..

Sen sĂ„ Ă€r det en massa smĂ„saker som inte ingĂ„r i Express som Ă€r allt för vardagliga för att egentligen ta bort 😎

Men det Ă€r bra Ă€ndĂ„ 🙁

Postat

Är denna uppgradering intressant för mig som har pro7.1? Verkar inte sĂ„ va? Det stĂ„r "samt andra nya funktioner"... undrar vad det Ă€r för kul! =)

Postat (redigerat)
Är denna uppgradering intressant för mig som har pro7.1? Verkar inte sĂ„ va? Det stĂ„r "samt andra nya funktioner"... undrar vad det Ă€r för kul! =)

Saxat frÄn Logicpro.se:

"Top reasons to get Logic Pro 7.2

If you already own Logic Pro 7 or 7.1, order your $49 crossgrade to Logic Pro 7.2 today. Here’s why:

Universal compatibility

Logic Pro 7.2 is a Universal application, which means it’s designed to run natively on both Intel- and PowerPC-based Macs. Stay compatible as Apple continues to deliver new Intel-based systems.

Integrated support for new Apogee Ensemble interface

Logic Pro 7.2 offers integrated support for Ensemble, the new FireWire audio interface solution from Apogee Electronics, providing superb Apogee sound quality and mix-and-match expandability at breakthrough prices. Multiple parameters — including headphone level, metering source, output levels, and even microphone input gain — can be manipulated from a control panel within Logic Pro.

Digidesign Pro Tools HD 7 DAE support

Logic Pro 7.2 is fully compatible with the Pro Tools 7.1 version of DAE. All features are supported, including ESB and EXS24TDM. (Users must install an updated Digidesign Stream Manager framework library file, which is downloadable from the Digidesign support website. Users of Pro Tools 6.9 and earlier must use Logic Pro 7.1 or earlier.)

Serato Pitch ‘n Time support

Purchase a special Audio Unit version of the legendary Pitch ‘n Time plug-in from Serato and you’ll have access to its extraordinary algorithms directly from Logic Pro’s Time and Pitch Machine or from the audio time stretch options in Logic’s Arrange window. Available exclusively within Logic Pro 7.2, this option renders rich and natural-sounding results, even at extreme settings.

Improved Rewire support

Logic Pro 7.2 provides support for stereo Rewire objects — and now clearly labels the incoming Rewire streams to reflect the source application. In addition, you can create Rewire objects directly from the Create Multiple option in the Arrange window.

Enhanced support for control surfaces

The Arrange window in version 7.2 provides visual indication of which tracks are currently active on the control surface. This is especially useful with supported control surfaces that do not provide LCD or other feedback information, such as the newly supported iControl from M-Audio.

32-channel support for multi-channel Audio Units instruments

Users of multi-channel Audio Unit instrument applications — such as the popular BFD — will appreciate that Logic Pro now has increased output capacity of to 32 mono-channels.

Playback of compressed files

Logic Pro 7.2 allows you to play back AAC and Apple Lossless files directly — with no need for conversion. This feature ensures session compatibility with Garageband 3 and offers great sonic quality with the convenience of smaller file sizes.

Access to new GarageBand 3-compatible plug-ins

Ducker offers automated voiceover volume reduction functionality, known as “ducking,” on Output or Bus tracks. Speech Enhancer provides a simple option for cleaning up and enhancing recordings made with the built-in microphones.

New royalty-free jingles and sound effects Apple Loops

Logic Pro 7.2 includes the same Jingles and Sound Effects library that ship with iLife ’06. A dedicated Effects button in the Loop Browser makes it easy to view and filter this new collection of sounds. The library includes more than 200 sound effects and 100 jingles"

Har sjÀlv just sÄlt ivÀg mitt Cubase SX 3 och tÀnkt införskaffa Logic Pro 7.2 i dagarna... :rolleyes:

ViktorDenStore: Apple har lagt ut en bra jĂ€mförelsetabell hĂ€r som pĂ„visar skillanderna mellan Express och Pro. Är en del som skiljer, framförallt vad gĂ€ller de medföljande pluggarna...

Redigerat av Celsius
Postat (redigerat)

Det var ju inte sÄ lite, kanske vÀrt att dundra ivÀg bestÀllningen... undrar om man fÄr studentrabatt Àven pÄ uppgraderingarna?

[...]

Har sjÀlv just sÄlt ivÀg mitt Cubase SX 3 och tÀnkt införskaffa Logic Pro 7.2 i dagarna... :rolleyes:

ViktorDenStore: Apple har lagt ut en bra jĂ€mförelsetabell hĂ€r som pĂ„visar skillanderna mellan Express och Pro. Är en del som skiljer, framförallt vad gĂ€ller de medföljande pluggarna...

Bra att byta ut Cubase mot Logic! =) Gjorde sjÀlv samma... pÄ skolan satt jag med SX3 och hemma med vst... tycker faktiskt att det börjar gÄ mycket smidigare.

Det Àr ju enorm skillnad mellan express och pro enl. vad jag ser... körde pro direkt och det enda jag anvÀnder nÀstan Àr de saker som inte finns representerat i Express (tillÀggas Àr att jag nog Àr en lightanvÀndare och sÀkert skulle klara mig bra med express ocksÄ).

Redigerat av steflund
Postat

Hmm, sÄ man fÄr alltsÄ ytterligare 1.500,- rabatt om man har CSN-kort frÄn Mecenat Àn om man shoppar med enbart studentleg? GÀller detta hos samtliga ÄterförsÀljare eller enbart frÄn Apple Store pÄ nÀtet? Jag har nÀmligen fÄtt prisuppgift som gör gÀllande att jag skulle fÄ betala 6.500,- för Logic Pro om jag Àr student...

Postat

Ska nog vÀnta med att köpa mitt pro tills 7.2 Àr ute ordentligt. Men fan va gött att Àntligen ha pengar för det. :rolleyes:

Postat (redigerat)
Som medlem hos mecenat fÄr man 50% pÄ all mjukvara frÄn apple! Köpte Logic 7.2 för 5000:- inkl moms!!

Hmm, sÄ man fÄr alltsÄ ytterligare 1.500,- rabatt om man har CSN-kort frÄn Mecenat Àn om man shoppar med enbart studentleg? GÀller detta hos samtliga ÄterförsÀljare eller enbart frÄn Apple Store pÄ nÀtet? Jag har nÀmligen fÄtt prisuppgift som gör gÀllande att jag skulle fÄ betala 6.500,- för Logic Pro om jag Àr student...

Enligt lÀrarna pÄ min skola kan vi köpa Logic för 5000 spÀnn med CSN-rabatten, utan mecenat eller nÄtt sÄnt.. men jag har faktiskt inte kollat upp detta sjÀlv, antog kallt att dom vet :rolleyes:

Edit: Förtydligade..

Redigerat av illvaesen
Postat

Ah, vĂ€l vĂ€rt att kolla upp alltsĂ„. Nu Ă€r jag sjĂ€lv inte student...men det har jag ju polare som Ă€r *host* 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.