Jump to content
Annons

The traffic


karl

The traffic  

10 röster

  1. 1. The traffic

    • 1. Nej
      3
    • 2.Ok
      6


Recommended Posts

Annons
Det borde gå att sjunga det här det skulle bli riktigt skitbra. Det finns nog sätt att utrycka vissa rader på som skulle vara mer engelska men jag tycker inte det behövs dom kan gott lära sig lite svengelska där över. Ett ställe är nog iofs. fel så vitt jag förstår det ska väl vara they are our sisters and daughters i sista versen?

Göran

Tackar Burning Sven....Jag sjunger faktiskt denna text fast med andra harmonier i en låt som var upprinnelsen till denna(kommer vad tiden lider att läggas ut , dock med en annan text)...detta med att prata texten gör (tror jag) att man tar åt sig texten mera 😉 Jag reggade mig på musforumet och kanske lägger upp något där vad tiden lider....lite kul det här med internet att kunna lyssna world wide....thanks....

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar början sen kommer "tell me why" känns som en annan låt. Varför inte behålla groovet? Låta tell me komma när det kommer andra gången. Sjung istället för att prata. Är inte låten väldigt kort med konstigt slut? Väldigt lågt mixat också. Har inte läst de andras kommentarer så jag kanske upprepar mig. Finns mycket gott att hämta i låten men det är en bit kvar. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Knopfler meets Gabriel!

Klockrent gitarr spel.

Svengelskan är det många som klagar på, men jag gillar sånt där. Lite charmigt! Härligt när inte alla har samma uttal.

Får "Sailing to Philadelphia" vibbar.

Sköna vispar. Fint driv.

Fin balans mellan röst och komp.

Breaket vid 01.24, är osäker där. Vet inte om jag gillar eller inte. Funderar på om det känns lite grann som ett intro mitt i en låt.

Jag tycker du har nåt här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Knopfler meets Gabriel!

Klockrent gitarr spel.

Svengelskan är det många som klagar på, men jag gillar sånt där. Lite charmigt! Härligt när inte alla har samma uttal.

Får "Sailing to Philadelphia" vibbar.

Sköna vispar. Fint driv.

Fin balans mellan röst och komp.

Breaket vid 01.24, är osäker där. Vet inte om jag gillar eller inte. Funderar på om det känns lite grann som ett intro mitt i en låt.

Jag tycker du har nåt här!

😆 Fint betyg i mina öron...tackar

breaket ja,jagtror trummorna ligger lite hårt på där just nu...ska göra om lite....thanks.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar början sen kommer "tell me why" känns som en annan låt. Varför inte behålla groovet? Låta tell me komma när det kommer andra gången. Sjung istället för att prata. Är inte låten väldigt kort med konstigt slut? Väldigt lågt mixat också. Har inte läst de andras kommentarer så jag kanske upprepar mig. Finns mycket gott att hämta i låten men det är en bit kvar. 🙁

Jag pallar inte strukturera om för mycket i låten men helt klart kan du ha en point....jag har försökt hittat en melodi( tro mig) men inte lyckats så det fick bli "röst"....tack för lyssningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart juste. Gillar dock inte sättet rockompet tonas in och ut. Antingen eller. Detta skulle kunna bli en rocklåt om du vill. Annars ersätt med en analogsynt blandad med kvinnogråt och barn som leker.

Tumme upp! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart juste. Gillar dock inte sättet rockompet tonas in och ut. Antingen eller. Detta skulle kunna bli en rocklåt om du vill. Annars ersätt med en analogsynt blandad med kvinnogråt och barn som leker.

Tumme upp! 😉

Hur menar du...kvinnogråt och barn som leker???

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart juste. Gillar dock inte sättet rockompet tonas in och ut. Antingen eller. Detta skulle kunna bli en rocklåt om du vill. Annars ersätt med en analogsynt blandad med kvinnogråt och barn som leker.

Tumme upp! 😉

Hur menar du...kvinnogråt och barn som leker???

Mest spånar...Jag gör så! 😉

Den dramatiska klimaxen är för tidigt i låten.

Kanske göra flera? Som nu; antiklimax på slutet!

Behöver lyssna mer tror jag. Ska iväg nu! :rolleyes:

Det här har potential!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart juste. Gillar dock inte sättet rockompet tonas in och ut. Antingen eller. Detta skulle kunna bli en rocklåt om du vill. Annars ersätt med en analogsynt blandad med kvinnogråt och barn som leker.

Tumme upp! 😉

Hur menar du...kvinnogråt och barn som leker???

Mest spånar...Jag gör så! 😉

Den dramatiska klimaxen är för tidigt i låten.

Kanske göra flera? Som nu; antiklimax på slutet!

Behöver lyssna mer tror jag. Ska iväg nu! 😏

Det här har potential!

Fotbolls crowden i slutet syftar bara till VM och visst en sjungande kvinnokör på fyra-fem st...skulle säkert vara bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...