Jump to content
Annons

Koppla Powerbook till Powermac?

Recommended Posts

Jocke B (oregistrerad)
Postat

😏

Hejsan Àr ny hÀr. Vet inte om det Àr pÄ detta sÀtt man stÀller frÄgor?

Skitsamma, jag undrar om det Ă€r nĂ„gon som kĂ€nner till det hĂ€r med att man kan koppla sin powerbook till en stationĂ€r mac och pĂ„ sĂ„ vis fĂ„ nĂ„n form av dsp kraft i logic. Jag har sett tyskar som gjort det mellan powerbook och en power mac, denna funktion Ă€r bara tillgĂ€nglig för logic. Det ja funderar över Ă€r om jag kan köra detta mellan min powerbook och en gammal stationĂ€r G4? Vilka krav har denna funktion? Är det operativsystemet till den stationĂ€ra?, ett installerat logic med xskey till bĂ„da datorerna som möjliggör denna funktion? Eller mĂ„ste man ha en powermac oxĂ„?

Är i stort behov av processorkraft, snĂ€lla hjĂ€lp?

Annons
Postat

Enligt Apple sÄ mÄste man ha G5:a för att kuna distribuera datorkraft till pluggar i Logic.

kolla pÄ: http://www.apple.com/logicpro

• 3 veckor senare...
Postat

Det finns flertalet pluggar eller program som gör det möjligt att anvÀnda en sekundÀr dators processorkraft.

Jag testade en plugg som heter fxTeleport, dÀr man via nÀtverkskabel kan köra pluggar pÄ en annan dator, i realtid, dessa pluggar mÄste dock installeras i den andra maskinen oxÄ. Fick dock aldrig riktigt nÄgon klÀm pÄ latency korrigeringen. Men annars var det rÀtt trevligt. Och i Logic fungerar allt som vanligt enda skillnaden Àr att man vÀljer en "fxteleport"version av pluggen man ska anvÀnda. Skulle man sen ta med lÄten nÄgonannanstan eller om man avistallerat applikationenen sÄ vÀljer Logic den vanliga versionen i den lokala datorn istÀllet.

Vet inte om detta finns för Mac dock.

Tidningen Sound on Sound hade en artikel om flera likande program i augusti 2005. Àven Studio har haft en artikel i Àmnet (hösten 2005, vill jag minnas).

30 dagars demo finns:

www.fxteleport.com

Postat

LÀtt som pannkaka: anvÀnd wormhole frÄn Plasq.

Funkar som ovan nÀmnda fxTeleport, typ. Kör Logic pÄ bÄda datorerna, anvÀnda Wormhole för att skicka ljud dÀremellan via nÀtverkskabel.

PS. Comic Life, annat program som ocksÄ tillverkas av Plasq Àr ett sjukt kul program...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.