Jump to content
Annons

Magix Music Maker/Studio


TheOffer

Recommended Posts

Hej!

Är lite småsugen på antigen Music Maker eller Music studio. Någon som provat ?

Vilket av programmen tror ni är mest lämpat för musikproduktion?

En funktion som jag inte hittar på deras hemsida är möjligheten att sequenca externa synthar, som är ett måste för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Hej!

Är lite småsugen på antigen Music Maker eller Music studio. Någon som provat ?

Vilket av programmen tror ni är mest lämpat för musikproduktion?

En funktion som jag inte hittar på deras hemsida är möjligheten att sequenca externa synthar, som är ett måste för mig

kanske bättre o satsa på Orion eller Cubase eller Ableton live. Mer för pengarna om man säger så.. Alla dessa tre har VST stöd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hej!

Är lite småsugen på antigen Music Maker eller Music studio. Någon som provat ?

Vilket av programmen tror ni är mest lämpat för musikproduktion?

En funktion som jag inte hittar på deras hemsida är möjligheten att sequenca externa synthar, som är ett måste för mig

Fl studio liknar lite detta i uplägget 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Magix Music Studio deLuxe v 10 som säljs just nu är snorbra på ljud. Den är begransad i antalet kanaler och till högst 48kHz, men det som finns där är riktigt, riktigt bra. Samma ljudmotor som i Samplitude / Sequoia men enklare effekter. Om man väl vant sig att arbeta med effekter på "objekt" (regsions heter det i några andra program) så har man svårt att gå tillbaka till alla begränsningarna med vanlig automation.

Däremot är den inte integrerad mellan ljud och midi -- midi går i en separat applikation. (Samplitude har dem i samma, men då är det en annan prisklass).

Så tyvärr, om vsti plus ljud är vad du siktar på så är nog inte dagens version så särskilt lämpad för dig.

Music Maker är ett helt annat upplägg. Mer inriktat mot loopar o sånt. Inte min tekopp men det finns kanske dem som vet mer.

Jag tror att det finns demoversioner (något äldre versioner) att hämta på weben:

http://www.magix.com

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Magix Music Studio är underskattat av många.

Magix lever tyvärr fortfarande med ett eJay-rykte - trots att Music Studio

faktiskt bygger på Samplitude och vidareutveckling av gamla Logic för PC

Citerar ett av mina tidigare inlägg:

Magix påminner om Pinnacle, som ägde Steinberg förut. Man gör mycket konsumentmjukvara, från telefonsignalsprogram till videoredigeringsprogram.

Magix äger t.ex. Samplitude, ett populärt och högt professionellt multitrack-program!

samplitude.jpg

En lättare version av Samplitude heter Magix Audio Studio, och Audio Studio och Midi Studio ingår i paketet Magix Music Studio.

I samband med att Apple köpte Emagic, var Magix snabba och köpte rättigheterna till Logic för PC. Så i Magix Midi Studio har man faktiskt byggt vidare där Logic 5 slutade. 😄

Music-Studio-10-deL-mid-lg.gif

Nån mer som ser likheterna mellan Emagic ES1 och Magix VAX9? 😱

ES1.jpg

ms_vax9.jpg

:rolleyes:

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej!

Har provat Music Maker 2005 deLuxe i drygt ett år.

Begränsningar (tror jag..?):

1. Går ej att spela in två monospår samtidigt

2. Inget smidigt sätt att använda midikeyboard för att styra medföljande syntar

Annars ett trevligt och lättanvänt program, men man blir fort less samplingarna som medföljer...

På Magix´s hemsida tycker jag det ser ut som om Music Studio 11 deluxe har stöd för midi och vsti....?

Om det stämmer så tycker jag det verkar som ett väldigt intressant program... 🙂

...eller??

/Robert

Link to comment
Dela på andra sajter

På Magix´s hemsida tycker jag det ser ut som om Music Studio 11 deluxe har stöd för midi och vsti....?   

Om det stämmer så tycker jag det verkar som ett väldigt intressant program... 😄

Det ska stämma. Vi har fått in recensionsexemplar och tänkte sätta tänderna i det.

Lådan: Om du inte vet vad du uttalar dig om när du svarar på en fråga, så låt hellre bli. Andra medlemma kan bli missledda.

Inte så att dina programförslag inte är prisvärda, men är det några som förtjänar ett rykte om att vara extremt prisvärda så är det några av Magix lösningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag använde Magix Music Studio för länge sedan, runt 99 när jag fick en gitarr i present. Jag undrar dock om de fortfarande har kvar rutnäts - trum editorn? Jag tyckte den var lätt att jobba i då jag inte har allt för höga krav, + att man är van vid att se det på ett visst sätt. Kanske någon kan tipsa om ett bra musik program med den möjligheten som inte kostar skjortan. Bara det finns lite synthar, gitarreffekter, asio stöd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej på er!

Jag ville bara säga att jag har använt Magix Music Studio många år och jag anser att det spöar Cubase på väldigt många plan. Bland annat är mixern vida överlägsen den "snygga" i cubase. Tittar vi sedan till priset (476 kr ink moms på Datorbutiken.com!) så finns det inget program som är i närheten.

Och för att svara på frågorna ovan så jo det finns stöd för midi, vst och andra format som ogg etc i music studio 11.

Ska bli kul att läsa Studios rec på produkten! :-)

Magix to the people!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...