Jump to content
Annons

It´s so easy


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

LÅTNAMN:It´s so easy

ARTIST/GRUPP:Burnin Sven

GENRE:Akustisk pop/visa nånting kanske, lite sliskig i varje fall

LÅTLÄNGD:ca. 2,5 min

KOMPOSITÖR:Burnin Sven

PRODUCENT:samme

EV. MEDVERKANDE:samme

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca. 2,8 meg

STATUS: Skiss på en gammal låtidé som jag fick för 10 år sedan ungefär

LÅTLÄNK

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3429685&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3429685&q=hi

Som sagt det här är ingen dunderinspelning på långa vägar, waven låter lite bättre än mp3:an i och för sig men jag vill först och främst bara ha lite feedback på själva låtidén. Texten och min Swengelska kan man förmodligen jobba hur mycket som helst med men det får bli en senare fråga. Det kommer att bli en akustisk låt med en eller kanske två gitarrstämmor till och kanske fiol.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låtidén är det verkligen inget fel på, tycker inte att det är speciellt sliskigt alls. Vill gärna höra slutresultatet när det blir klart.

Plus för gitarrspelet och melodin.

Minus för inspelningen och sång. Tror att sången skulle låta bäst om du gjorde den mer laidback i hela vägen. Låter bra i vissa partier, speciellt i 'whatever you wish and whatever you hope...' delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Burnin Sven 😎 ..japp det här är ju riktigt bra skiss..varför inte lägga på en sax!? 😛 ..oops då kanske det blir sliskigt..hur som helst kör vidare med dina låtar o bry dig inte så mycket om vad världen tycker..ngn slags trumma skulle nog funka ganska bra! Hur som helst mycket bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar tackar det ska väl bli klart sen nån gång, testar kanske sax kan bli kul kanske sticka ut lite ja kanske får smaka på det. Är i och för sig lite sugen på att ha den så där avskalad och försöka få till inspelning och sånt istället. Lägger på tok för lite energi på det där jag vet och kör med ganska billiga prylar i en kass hård lokal (min gillestuga cementväggar + bara lite möbler) så den energi som jag ändå lägger ner går åt att få nån slags ordning på soundet. Prylarna är nog ganska OK i och för sig så det är nog ganska mycket lokalen som låter kass tror jag.

Tackar igen

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar Martinm kul att du gillar den stråkar är nog inte så dumt ska testa det när jag ger mig på den här igen.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket snyggt! Skönt gitarrlir och jag gillar ljudet. Kanske skulle jag vilja ha din uttrycksfulla sång lite längre fram i mixen. Kompositionen är ju helt i hamn. Jag skulle dock valt den skitsnygga passagen som börjar med "don't let your time..." och slutar "...hold on tight" (01:28 till 01:48) som refräng mellan verserna och även avslutat med denna. 😳 Tycker också den låter bra med bara din sång och gitarr men med mer markerad refräng kanske en female vocal på denna?

edit: kom på en grej till...

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Lite trevlig sång.

Men ska du kanske hitta ett mer eget sätt att spela gitarr & skriva harmer på?

Det här känns på tok för mainstream-powerballad för att det ska bli intressant att lyssna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena equality och danny cort tack för uppmärksamheten och de vänliga orden. Jasså Mainstream powerballad visste knappt att det fanns nåt sånt danny, ge mig ett tips så jag kan lyssna. Jag trodde inte den här lite lätt sliskiga konstiga låten hörde hemma nånstans faktiskt hittade liksom inga referenser alls. Lite vacker kanske den är men inte på långa vägar färdig ännu det kan vara bra att få nån referens inför fortsättningen.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Så imponerande enkelt det låter när du sjunger och spelar! Verkligen njutbart! Jag tycker det räcker så här i arret, inga stråkar eller trummor och bas. Ljudkvaliten kanske kunde förbättras, kanske en annan mic? Nu tankade jag i och för sej hem lo-versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det var en bra och fin låt:).

introt blir lite långt, kom in med sången vid 0:17 istället vetja...

det jag störde mig lite på är jag inte känner strukturen i låten så tydligt men det är väl en arr fråga. Som någon sa, jag vill gärna höra igen när du anser dig mer färdig.

bra jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack 91:an och stajo bugar och bockar för för synpunkterna och jag kan nog hålla med även i det ni båda säger. Enkelt och avskalat är bra ibland instämmer helt och speciellt kul att nån liksom hittar det som jag försökte återge dvs. feelingen som jag hade när låten kom till. När det gäller formatet så ja, fan kan inte säga imot här heller den är helt enkelt inte färdig. Equality och några från The Muses Muse har en mycket bra poäng som jag kommer att rätta mig efter i nästa försök och det är att fixa till det som ligger som nån slags refräng. Stråkar och sax kan bli skoj kan balla ur helt också ska nog testa i alla fall stråkar och kanske kör.

Tack igen

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenamoss! Jag som trodde John Lennon dog på 80-talet! 😄

Vill varna för att lägga på stråkar här! Som det är nu är det inte sliskigt eller sentimentalt, men lägger du på stråkar kan du lika gärna sälja den som bakgrundsmusik till tv-serien OC eller liknande. 🙁

Annars så tycker jag att din sång är perfektion. Det kvittar att du inte har en klar, tonsäker röst a la Christer Sjögren, du låter som gjuten för din låt. Inte mer laid back. Inte mindre känsla. Det slaget måttade du perfekt redan från början! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kvittar att du inte har en klar, tonsäker röst a la Christer Sjögren, ---

Ja, det tro f det! 😏

Sorry jag kunde inte låta bli men mer meningslöst än Sjögren blir det väl inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena hellpig du har nog en poäng där 😏 . Jag skulle inte heller kunna låta bli en sån macka 😕 . Hat bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...