Jump to content
Annons

Kritik på vår inspelning tack..:)


Pat Kramer (oregistrerad)

Recommended Posts

Pat Kramer (oregistrerad)

Hej hej, skulle vilja ha lite feedback på det vi spelat in. Mixen ska göra om lite grann men ge gärna åsikter på hur det låter nu. De är inspelat på Högskolan i Falun i december förra året.

LÅTNAMN: Rockstar Storytelling

ARTIST/GRUPP: The Sweetpads

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 2:40

KOMPOSITÖR: The Sweetpads

PRODUCENT: The Sweetpads

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 205

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,6 Mb

STATUS: Pre-Mix

Track_02.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

damn, vilket drag. Spontant tyckte jag gitarrljudet söb balle i introt men så fort resten drog igång så föll bitarna på plats. Låter bra även om jag inte diggar genrén. Had nog föredragit lite torrare sång. Fräckt med trumpet, skönt distinkt ljud på den.

bravo!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Ehehe... 😉 Trumpet ja, hmm... :rolleyes: Tja definitionen "hårdrock" har ju misshandlats genom åren till att gälla det mesta som kan uppvisa en distad gitarr... Eller ett par skinnbyxor. 😎 Eller ett argt utseende :rolleyes: . Det jag spontant tänker på är inte hårdrock/metal i första hand utan någon form av showband på en Ålandskryssning. 😉 Nåväl, nu var det väl låten det här skulle handla om i första hand..? 😆

Ett ganska rått git.ljud (inget fel direkt) övergår snart till ett sväng som får Silja Line att anmäla sitt intresse. Djävligt kul idé egentligen, men inget som jag personligen går igång på. Absolut inget fel på framförandet, det dunkar på bra, men jag känner... Inget. Visst det svänger så det svartnar men det kanske saknas lite attityd. Personlighet..? Sången har inga fel i sig men saknar det där lilla extra i ton och omfång som får mig att headbanga sönder skärmen som jag sitter framför. 🙂

Hoppas att jag inte har varit elak här nu men...

Det hela låter så rätt men ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog för gammal för sånt här alltså, men ändå. Några tankar

- står inte ut att lyssna i stereo. Det är nån dålig stereobreddare på eller fasfel nån stans. Funkar klart bättre i mono.

- låter helt sönderkomprimerat utan att ha det där riktiga trycket. Dags att gå tillbaka till mixen och skapa utrymme för de olika instrumenten, mixa igen och lägga på någon annan kompressor.

- vart tog basisten vägen, vill han inte va med eller? Får i alla fall ingen plats i mixen.

- antar att låten börjar med det där igenkännliga signatur-riffet. Men spela in det igen skulle jag säga, det är liksom "sluddrigt". En sträng dämpas liksom inte i tid.

- trumpeten är kul som ide, men långa toner utan förändring blir snabbt tråkiga. Varje ton skall räknas- ha en betydelse. Skulle tro att det är korta toner som gäller, eller sfz följt av svällare om det liksom ska bli nåt.

- rätt otajt här och där rent rytmiskt. Exempel: 0:43, totalsnubbel. 1:16 - himla slarvigt inslag från trummisen. 1:26, nu snubblade alltihop igen.

Har jag dödat låten nu eller? Inte menat så, all vår lärdom kommer genom att försöka och bli bättre för varje försök.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt udda med trumpet men det är coolt ! Förutom ovan nämda synpunkter på bas & gitarrljud så tycker jag även att sången kunde integreras mer i mixen, känns inte som om alla instrumet och sång lirar i samma rum.

Annars är det så fräckt med trumpet, känns som om man tittar på en las vegas show med Joe Labero 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfan vad härligt, riktigt fränt! blir så mycket mer energi i låten när trumpeten kommer in! Inte direkt denna kategorin inom rocken jag lyssnar på men det är skönt! Gurorna kunde vart tyngre och trummorna kunde också vart fetare 😄 Men fan det är bra ös, denna hamnar på nästa förfest-platta om det inte gör nåt? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Ehehe... 😄 Trumpet ja, hmm... 🙁 Tja definitionen "hårdrock" har ju misshandlats genom åren till att gälla det mesta som kan uppvisa en distad gitarr... Eller ett par skinnbyxor. 😎 Eller ett argt utseende 😮 . Det jag spontant tänker på är inte hårdrock/metal i första hand utan någon form av showband på en Ålandskryssning. 😆 Nåväl, nu var det väl låten det här skulle handla om i första hand..? 😮

Ett ganska rått git.ljud (inget fel direkt) övergår snart till ett sväng som får Silja Line att anmäla sitt intresse. Djävligt kul idé egentligen, men inget som jag personligen går igång på. Absolut inget fel på framförandet, det dunkar på bra, men jag känner... Inget. Visst det svänger så det svartnar men det kanske saknas lite attityd. Personlighet..? Sången har inga fel i sig men saknar det där lilla extra i ton och omfång som får mig att headbanga sönder skärmen som jag sitter framför. 🙂

Hoppas att jag inte har varit elak här nu men...

Det hela låter så rätt men ändå...

Synd att siljaline ska sälja sina båtar då 😉

Jag gillar draget med trumpeten, men sen är frågan om den verkligen behöver ligga på hela tiden. Har ni provat att banta trumpet i låten? Kan ju bli ännu mer drag om det är lite lugnare i verserna tex.

Gött mos

//FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska kul låt och trumpeten platsar lätt tycker jag. Dock känns hela låten lite överstyrd och (lite för) mycket kompressor tror jag. Verkar inte som det finns någon bas när jag lyssnar, och då menar jag överhuvudtaget... och det kunde gärna varit lite mer tryck i trummorna. Det var det negativa 🙁 Det är en cool låt med god potential, behöver nog bara lite mer jobb i mixen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...