Jump to content
Annons

Fyllemusik


Brukar ni göra musik på fyllan?  

10 röster

  1. 1. Brukar ni göra musik på fyllan?

    • Jag gör all min musik när jag är full
      1
    • Jag är nykter men det låter som jag är full alltid
      0
    • Ibland är jag full
      3
    • Aldrig full
      5


Recommended Posts

LÅTNAMN BBQ

ARTIST/GRUPP: ille och mossmannen

GENRE: fyllemusik

LÅTLÄNGD: beror på hur full man är

KOMPOSITÖR: ille och mossmannen

PRODUCENT: ille och mossmannen

EV. MEDVERKANDE: blunderhead

INSPELNINGSÅR: 2002

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.04MB

LÅTLÄNK: http://user.tninet.se/~liu715i/ille_och_mo...nnen_%20BBQ.mp3

Så här gick det när jag och en kompis var rejält fulla och skulle spela in..

1. Vi gjorde en trumloop och en pianoslinga på en laptop med kasst ljudkort.

2. Spela upp den i små 100 kronors högtalare samtidigt som du låter laptopens mikrofon spela in ljudet igen till en wav fil.

3. lira lite rejält ostämd gitarr samtidgt

4. sjung en improviserad text.

5. pitcha allt och klipp lite hit och dit i ljudfilen

6. TADAAAA ett mästerverk är skapat. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm.. Heh.. Jaa.. Vad ska man säga?

Det där var nog det värsta jag hört på länge =)

Har spelat in en sak på fyllan med en stormembrans kondensator mikrofon på en förfest en gång. Gitarristen drog en av våra ballader på gitarr, dock bara versen. Och sjöng en massa skit som alltid ledde till röva. Typ merparten av sången blev "Det gör så ont i röva". Detta med mörk bas röst, samtidigt som jag fyllde i med ljust körande "Det gööör såååå ooont". Orginalet hittas här, tyvärr har jag inte laddat upp röva varianten. Orginalet är en gammal låt för övrigt (Gissar på 5 år), nyinspelad för 3 år sedan på en kulturförening i Borås =)

En annan gång blev det en låt som inledde med "Aaaaaaaa 6". Den handlade om ackordet A6 med texten "När jag gååår på stan. Och jag ser en brunn, så runn. Och ett A kikar fram. Då skriker jag....". Där är dock låten seriöst skriven av en kompis, dock lät det inte riktigt så när vi hade delat en flaska whisky och tatt någon öl =) Kvällen slutade sedan på krogen.

Men seriöst så en 2-3 öl får mig att sjunga bättre av någon anledning. Vet inte om jag blir mer avslappnad och vågar ta i lite mer, eller vad jag gör som är annorlunda. Men mer känsla blir det i alla fall. Men jag sjunger bara i mina egna låtar, annars sjunger gitarristen i bandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...