Jump to content
Annons

Gissa trummaskinen


Linus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

He he. Vad otroligt töntigt att ha med sådana där gitarrsamplingar i trumkitet - måste vara en workstation av något slag... Tycker jag känner igen just den där gitarrprylen och även ett av pofff-ljuden - men det där kan ju vara vad som helst. Drar till med en Yamaha-workstation. Typ... 😄

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj, nu bränns det så att huden blir svedd! 😉

EDIT: (Jo, Proteus 2000 delar en stor del av trumljuden med denna maskin, så jag är nära på att godkänna...)

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Oj oj, nu bränns det så att huden blir svedd!  😉

Se där, jag har inte hört klippet. Men Thomas beskrivning med samplade gitarrer fick mig att tänka på Proteus. Har för mig att jag hört det i nån sån maskin. Men jag slutar gissa nu. Känns inte riktigt sportsligt utan att ha lyssnat.

Edit: Sitter på jobbet, får icke lyssna över huvudtaget där. Bara för att förtydliga varför jag inte kan lyssna.

Redigerat av oakleaf
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj, nu bränns det så att huden blir svedd!  😉

Se där, jag har inte hört klippet. Men Thomas beskrivning med samplade gitarrer fick mig att tänka på Proteus. Har för mig att jag hört det i nån sån maskin. Men jag slutar gissa nu. Känns inte riktigt sportsligt utan att ha lyssnat.

😉😉😉

Det finns många moderna syntar som har samplade gitarrer och scratch och effekter i trumkiten. Så det var bra chansat får jag säga 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Oj oj, nu bränns det så att huden blir svedd!  🙂

Se där, jag har inte hört klippet. Men Thomas beskrivning med samplade gitarrer fick mig att tänka på Proteus. Har för mig att jag hört det i nån sån maskin. Men jag slutar gissa nu. Känns inte riktigt sportsligt utan att ha lyssnat.

😉😉😉

Det finns många moderna syntar som har samplade gitarrer och scratch och effekter i trumkiten. Så det var bra chansat får jag säga 😉

😆

Jo, fast jag tror det som fick mig att tänka mest på Proteus var just detta. När jag testat denna maskin var det just mycket sånt, scratch och gitarr grejer. Som sagt...osportsligt av mig. Ska endast posta när jag lyssnat i forstättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...