Jump to content
Annons

Kan man få lite kritik? NY MIX!


premier

Recommended Posts

Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Yes box! 😄😆😄 Detta gick hem i min ytterst modesta hjärna... 😉

Nu sitter jag ju och lyssnar med rätt så kassa datahögt. så någon rescention om ljudet får du inte av mig iallafall. Men det kommer flera ska du se... Lite basfattigt kan jag väl säga om ljudbilden.

Bra låtidé. Bra låtuppbyggnad. Så bra att jag lyssnar en gång till.... Så.. 😉 Som vokalist så kan jag reagera lite på "verssången", lite mer... Ehh, tänkte säga kuk men tänker säga, attityd. 😱 Sjung gärna lite så där "lungt" men lite mer inlevelse, frasering, bättre uttal och så. Attityden kommer i förref/ref. Då låter du visserligen lite som den där kuken Bayley som tog över micken i Maiden när Dickinson stack men här passar det utmärkt. 😆 Bra körer, bra gitarrsolo. Intensivt och... Ja, för djävla bra faktiskt!!! 😆 Bravo!

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

WOW-WOW-WOW-WOW

Vilken jäkla låt!!!!!!!!!!!!!!!! 😱😆

Ja kanske upp med basen. Och sången emellanåt.

Gillar detta stenhårt!!!!!!!!!!!!!

Ursnygga trummor och sång. Perfekt struktur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe... Jag måste lyssna en gång till.. Vá gôtt dé låter änna! 😱

Jupp, Bara att lyssna gång på gång! Jag tror allt är rätt i denna. Årets låt redan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå.. Låter helt ok det här.. Mycket livefeeling ju. Eventuellt upp med sången lite... Låter lite bakom.. Svårt att höra vad som sjungs ju. Men helt ok ju.. Kul låt. Mm.. får Irländska vibbar.. Vet inte varför... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe... Jag måste lyssna en gång till.. Vá gôtt dé låter änna! 😱

Jupp, Bara att lyssna gång på gång! Jag tror allt är rätt i denna. Årets låt redan!

Är redan inne på femte vändan..

Jag ser ljuset i mörkret å andra sidan svänger det så det svartnar:lol:

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå.. Låter helt ok det här.. Mycket livefeeling ju. Eventuellt upp med sången lite... Låter lite bakom.. Svårt att höra vad som sjungs ju. Men helt ok ju.. Kul låt. Mm.. får Irländska vibbar.. Vet inte varför... 😱

Klart det blir irländska vibbar. Fairport Convention on Stereoids. String Driven Things. Men det känns frächt och nytt tycker jag. Måste lyssna igen. Lite kort låt kanske? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå.. Låter helt ok det här.. Mycket livefeeling ju. Eventuellt upp med sången lite... Låter lite bakom.. Svårt att höra vad som sjungs ju. Men helt ok ju.. Kul låt. Mm.. får Irländska vibbar.. Vet inte varför...  😱

Klart det blir irländska vibbar. Fairport Convention on Stereoids. String Driven Things. Men det känns frächt och nytt tycker jag. Måste lyssna igen. Lite kort låt kanske? 😆

Man kan ju göra en loop och lyssna hela natten och dagen och... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat tio gånger tror jag. Jag vill att ni gör en fullängdare av den; typ "Stairway to heaven" eller "Genom Dörren" (med Underjordiska Lyxorkestern).

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på låten nåra gånger nu och gillar den verkligen. Skön takt, läckra gitarrer och tuff sång. Påminner lite om Maiden. Har egentligen bara två grejer att klaga lite på. Basen måste upp lite mer och kicka trummisen, han suger.

Men för övrigt en kanonlåt.

Absolut inget fel på trummandet!! Låter skitbra tycker jag!!

Micke 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på låten nåra gånger nu och gillar den verkligen. Skön takt, läckra gitarrer och tuff sång. Påminner lite om Maiden. Har egentligen bara två grejer att klaga lite på. Basen måste upp lite mer och kicka trummisen, han suger.

Men för övrigt en kanonlåt.

Absolut inget fel på trummandet!! Låter skitbra tycker jag!!

Micke 🙂

Tack micke!!

Jag tror att han som skriver,är en bitter gammal gubbe som vi efter nästa rep inte har kvar i bandet !! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut inget fel på trummandet. Tvärtom.

Jag tycker dock inte att detta är hårdrock. Inte mer än G´nR:s 🙂

Knyter an till bästa brittiska folkrocktradition. Utvecklat på ett mycket positivt sätt.

Du har höjt sången och basen. Och skruvat på trumljudet tror jag.

Förra versionen var kanske ändå häftigare. Skall lyssna i högtalare imorgon! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi inte är så händiga med rattandet, så har vi lämnat bort mixningen till en kille på forumet. 😄 Vi har alltså spelat in... mixat... mixat.... mixat .....mixat.....LÄMNAT BORT. Men nu vill jag gärna ha lite feedback ifrån alla gamla studiorävar. Så damma av era gamla lurar, skit i om trummisen (jag) suger och lyssna på mixen..

( Jag glömde säga att överhäng är inspelat med 1 röde mick och MONO 🙂 )

NEJ!

Jag säger inte vem den hemliga mixarmannen är 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...