Jump to content
Annons

Slänger ut en instrumentalare......


Mikeri

Recommended Posts

LÅTNAMN: Beyond the horizon

ARTIST/GRUPP: Mikael Eriksson

GENRE: Instrumental rock...

LÅTLÄNGD: 4,11 min

KOMPOSITÖR: Mikael Eriksson

PRODUCENT: Mikael Eriksson

EV. MEDVERKANDE: Mikael Eriksson

INSPELNINGSÅR: 2003 (tror jag)

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,8 mb

STATUS ?

Hejsan 😄

Vore kul att få lite feedback på den här 😎 Låten klingar nog lite orientaliskt här och var...brukade lyssna väldigt mycket på Ritchie Blackmore när jag var ung och han gillade ju sånt.... 😆

Mvh

Micke

Beyond_The_Horizon.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Låter bra det här, men skulle nog vilja höra mindre/lägre av det "orientaliska klinket" (sitar eller vad det är) o lyfta fram gitarren mer längre fram...

Annars låter det bra...

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...

Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...?

Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😄

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra tycker jag, om än lite mycket toner på solona ibland 😄 Tycker kompgitarrerna är lite för hårt panorerade men på det hela bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt skön låt. Men jag håller med föregående talare om att gitarren ska lyftas fram lite... Känns lite för långt borta... Du är ju inte helt pjåkig :rolleyes: på guran så lyft fram den för fasen. Är mycket förtjust i den här sortens gitarronani av den högre skolan....

Vad spelar du på för gitarr? Hur spelar du in den? Line:at eller mic:ad förstärkare? Vad har du för effekter på solospåret?

Riktigt bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt skön låt. Men jag håller med föregående talare om att gitarren ska lyftas fram lite... Känns lite för långt borta... Du är ju inte helt pjåkig 😆 på guran så lyft fram den för fasen. Är mycket förtjust i den här sortens gitarronani av den högre skolan....

Vad spelar du på för gitarr? Hur spelar du in den? Line:at eller mic:ad förstärkare? Vad har du för effekter på solospåret?

Riktigt bra jobbat!

Tackar så mycket 😄

Jag kommer inte ihåg vilken gitarr jag hade till just den här låten....tror det var en strata. Jag har en POD1 som jag kör igenom en TC g-major. På solon och sånt så brukar jag ha lite reverb-lite chourus samt lite delay. Först i kedjan så ligger det en DOD overdrive (Yngwie-modellen). Funderar lite på att skaffa en ny POD eller något liknande, har du nått bra tips?

Mvh

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...

Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...?

Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😆

Tack så mycket 😄 Japp.....sången ja... 😛

Såg att du har en POD xt...är det en jätteskillnad på en sån och en POD1?

Mvh

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...

Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...?

Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😆

Tackar så mycket ztevie:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...

Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...?

Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😄

Tack så mycket 🙁 Japp.....sången ja... 😄

Såg att du har en POD xt...är det en jätteskillnad på en sån och en POD1?

Mvh

Micke

Jag hade en POD2 ett tag, bytte sedan till xt:n, och tycker helte klart det var värt det...

Tycker den låter bättre rent ljudmässigt(fast många tycker tvärtom). Trovärdigare simuleringar i mitt tycke. Sen är displayen ett jättelyft, även alla inställningsmöjligheter med StompBoxar, omflyttning av effekterna i effektkedjan och uppgraderingar av model packsen var grym...

Jag är som du förstår totalt nöjd hittills, har inte haft den så länge än, men har inte hittat några direkta nackdelar. Ja ok, många av sounden som man hittar på CustomTone gjorda av allsköns folk är totalt oanvändbara... fast så var det med POD 2 också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...

Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...?

Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😄

Tack så mycket 🙁 Japp.....sången ja... 😄

Såg att du har en POD xt...är det en jätteskillnad på en sån och en POD1?

Mvh

Micke

Jag hade en POD2 ett tag, bytte sedan till xt:n, och tycker helte klart det var värt det...

Tycker den låter bättre rent ljudmässigt(fast många tycker tvärtom). Trovärdigare simuleringar i mitt tycke. Sen är displayen ett jättelyft, även alla inställningsmöjligheter med StompBoxar, omflyttning av effekterna i effektkedjan och uppgraderingar av model packsen var grym...

Jag är som du förstår totalt nöjd hittills, har inte haft den så länge än, men har inte hittat några direkta nackdelar. Ja ok, många av sounden som man hittar på CustomTone gjorda av allsköns folk är totalt oanvändbara... fast så var det med POD 2 också.

Ok...får nog fösöka kolla upp XT:n lite närmare, jag är nog mest ute efter ett bättre kompljud....kör mest med rectifier på podden idag. Du har inte testat Roland GT Pro? Lite nyfiken på den också......

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det har jag inte....

En del talar sig varm för Vox Tonelab också, kanske speciellt halvdistade ljud? Fast om du kör med distpedal först i kedjan vräker du väl inte på så mycket dist i själva förstärkarsimulatorn? Det kanske kan vara nåt?

Xt:n är ju lite dyr, fast jag köpte min för 2200:- begagnad, det var helt ok tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, håller med föregående talare om att gitarrerna ska lyftas fram, fast annars låter det riktigt nice. Ett utmärkt bevis för att linade saker kan låta bra, det också. Du är en skicklig gitarrist, btw. 🙂

Tusen tack 🙂 Japp, gitarrerna ska nog lyftas lite..får göra det på nästa låt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det har jag inte....

En del talar sig varm för Vox Tonelab också, kanske speciellt halvdistade ljud? Fast om du kör med distpedal först i kedjan vräker du väl inte på så mycket dist i själva förstärkarsimulatorn? Det kanske kan vara nåt?

Xt:n är ju lite dyr, fast jag köpte min för 2200:- begagnad, det var helt ok tycker jag.

Voxen verkar också väldigt intressant! Jag kör med en DOD YJM 308 först i kedjan...fast bara på solon då, och halv drive på poden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...