Jump to content
Annons

Jag


Tweeky

Recommended Posts

Hey allihopa!

Är ny här, så här kommer en liten presentation.

Jag heter David Åhlund och är en 26-årig producent/ljuddesigner/sångare/MC/keyboardist. Hehe...

Jag har bl.a. programmerat en massa ljud/patterns/demolåtar till Rolandprodukter, och brukar även vara ute i världen och demonstrera dessa på mässor och liknande.

Hemma producerar jag blandad musik, men det blir vanligen typ div soulrelaterat eller hård hip-hop med en massa elaka elektroniska inslag (tunga beats, plastiga analogbasar, etc).

Jag och min polare har en liten studio tillsammans med en uppsjö analogsynthar (Korg MS-10, Korg MS-20, Syntecno TeeBee, Akai AX60...) grooveboxar (Roland MC-505, Roland MC-909...), modernare synthar (Roland V-Synth, Roland V-Synth XT, Roland Fantom-X, Roland Juno-D...). Här spelas det även in mycket sång och rap. Som mjukvara kör vi Cubase SX med bl.a. viktiga pluggar som Stylus RMX och Trilogy.

Vidare sjunger/rhymar jag i banden Cocoon (www.cocooncrew.se), Six Enough (www.sixenough.se) och ImDah (www.imdah.com) och håller på och försöker starta ett litet produktionsbolag vid namn Tweeky Productions (www.tweekyproductions.com).

Om någon mot förmodan skulle undra något är det bara att fråga!

MVH,

/Dave

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hey allihopa!

Är ny här, så här kommer en liten presentation.

Jag heter David Åhlund och är en 26-årig producent/ljuddesigner/sångare/MC/keyboardist. Hehe...

Jag har bl.a. programmerat en massa ljud/patterns/demolåtar till Rolandprodukter, och brukar även vara ute i världen och demonstrera dessa på mässor och liknande.

Hemma producerar jag blandad musik, men det blir vanligen typ div soulrelaterat eller hård hip-hop med en massa elaka elektroniska inslag (tunga beats, plastiga analogbasar, etc).

Jag och min polare har en liten studio tillsammans med en uppsjö analogsynthar (Korg MS-10, Korg MS-20, Syntecno TeeBee, Akai AX60...) grooveboxar (Roland MC-505, Roland MC-909...), modernare synthar (Roland V-Synth, Roland V-Synth XT, Roland Fantom-X, Roland Juno-D...). Här spelas det även in mycket sång och rap. Som mjukvara kör vi Cubase SX med bl.a. viktiga pluggar som Stylus RMX och Trilogy.

Vidare sjunger/rhymar jag i banden Cocoon (www.cocooncrew.se), Six Enough (www.sixenough.se) och ImDah (www.imdah.com) och håller på och försöker starta ett litet produktionsbolag vid namn Tweeky Productions (www.tweekyproductions.com).

Om någon mot förmodan skulle undra något är det bara att fråga!

MVH,

/Dave

shit 🥰 , jag vill bli som du 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag heter David Åhlund och är en 26-årig producent/ljuddesigner/sångare/MC/keyboardist. Hehe...

Jag har bl.a. programmerat en massa ljud/patterns/demolåtar till Rolandprodukter, och brukar även vara ute i världen och demonstrera dessa på mässor och liknande.

...och genast får jag flashbacks från förr när man läste Roland Inside och "Masters of the Groove" 😠

Välkommen hit!

Link to comment
Dela på andra sajter

BEAT MASTERN: Haha! Tack... Om du inte var sarkastisk... 😄

LINUS: Oj! Vilket minne du har! Hehe...

DANNY CORT: Tack. Har jag inte gjort det hittills?

ALLA ANDRA: Tack så mycket för era varma välkomnanden! 😄

Redigerat av Tweeky
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...