rode_orm1 Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Jag söker en time stretch som låter så där hackigt och utdraget som man ofta använder på röst samplingar i jungle, drum n base osv. Det soundet uppstod tydligen när man överarbetade gamla time stretchar. Någon som vet något om detta?=) Tack Björn
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Är det nånslags gapper/snipper effekt du är ute efter eller?
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Jag tror att du kan ha användning av denna: http://www.kvraudio.com/get/87.html 😉 Jag har använt den en del förr, den är skojig 😉
Linus Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Ett tips är att använda först göra tvärtom. Tryck ihop med time compression för att skapa så mycket hackiga artefakter som möjligt, och sedan timestretcha ut fyra gånger så mycket utifrån den versionen.
Nexustwins Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 Ett tips är att använda först göra tvärtom. Låter ju bra det 😏 Tryck ihop med time compression för att skapa så mycket hackiga artefakter som möjligt, och sedan timestretcha ut fyra gånger så mycket utifrån den versionen. Resten lät bättre. Ska testa detta inom kort. ^^
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.