Jump to content
Annons

ASIO drivrutiner till Crystal Soundfusion


Micke H

Recommended Posts

Hej alla glada!

Först och främst, jag vet att jag borde skaffa mig ett nytt ljudkort. Men fram tills dess vill jag hålla mig till godo med det jag har.

Häromdagen så använde jag en annorlunda process när jag spelade in. Först lade jag in trummorna, och sedan gitarren! (Resten kommer sedan, men nu har jag bara kommit så här långt.) Tidigare har det varit tvärtom för mig. (Andra tycker kanske att det inte är särskilt konstigt.) Det var då jag märkte att det jag spelade in, inte kom i takt med musiken. Det låter bra i lurarna under själva inspelningen men inte under uppspelningen, vilket antagligen beror på att lurarna sitter inkopplade i mixern och inte i ljudkortet.

Jag antar att det är detta som menas med latency? Jag har hört att detta kan minskas markant med så kallade "ASIO drivrutiner". Jag sökte på internet efter sådana drivrutiner till mitt ljudkort, som för övrigt kanske inte håller särskilt hög klass. Det är ett Crystal Soundfusion, och jag köpte det i en datorbutik där jag frågade efter ett bra ljudkort att spela in till. Först långt efteråt insåg jag hur dumt det var att inte köpa en sådan sak i en musikaffär istället.

Anway, frågan var i alla fall: var hittar jag ASIO drivrutiner till ljudkortet Crystal Soundfusion? Finns det överhuvudtaget, då jag hört att det inte finns till alla ljudkort?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja.. Ni kan ju alltid testa ASIO4ALL generella drivrutiner Gör alla fall att man får lite bättre koll på det här med latency.. Kör själv med ASIO4ALL på mitt AC97 ljudkort och det funkar bra i Wavelab och Cubase i alla fall..

EDIT: jisses.. såg att Mikeri rekomenderar samma medicin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...