Jump to content
Annons

Inspelning av 12 manna kör?


fenderrhodes

Recommended Posts

Jag bedriver en hårddiskbaserad hemstudio på fritiden och har kommit i kontakt med en accapella kör. De vill spela in en demo tillsammans med mig och jag säger inte nej. Innan har jag mycket effarenhet av klassiska pop/rock/soul band. Men detta med accapella har jag inte testat.

Vilka micar är bra och vad tycker ni ska användas? Jag har en bild framför mig att ställa dem alla i grupper om 4 runt varsin kondensator mic a la studio style. Det blir alltså tre grupper i en halvcikel.

Alternativ kan vi spela in en livekonsert in en kyrka. kan hända det blir bättre ljud då.

Ska man lägga på reverb? vad är ett bra kör ljud? tack på för hand 'fenderrhodes

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle nog föredra att ställa upp dem som de brukar stå när de sjunger. De är mest vana vid det och gör troligen bättre ifrån sig då, än om de ska tvingas ändra uppställningen.

Du sätter sedan upp ett matchat par Oktava MC012 med cardioid-kapslar, i önskad stereo-konfiguration (A-B eller X-Y) och kör... 🙂

Prova dig fram till avstånd, eftersom det kan göra stor skillnad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...