Nelerion Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Tjo-Hej ! Ponera följande : Du skriver ett 200 sidors lÄngt inlÀgg[Det lÄter alltid frÀckare om man brer pÄ] och gÄr sedan i efterhand genom vad du har skrivit. Vissa partier vill man kanske ha kursiva men dÄ mÄsta man fint plita in det för hand istÀllet för följande funktion som mÄnga andra har aktiverat : Du markerar en mening som du vill göra kursiv, fet, större, mindre och sedan tar du hjÀlp av de fina kodknapparna och trycker pÄ önskad funktion, detta för att du skall slippa skriva innan och sedan Àven de som avslutar kodningen.  NÀr jag gör detta pÄ Studioforumet sÄ kommer det hela tiden lÀngst ner i mitt inlÀgg och att sitta med Copy/Paste tar Àn lÀngre tid Àn vad en egenkomponerad kodning gör.  Det kanske Àr mitt Firefox som gör att det strular, funktionen finns hÀr kanske redan?  Om den nu inte finns, alt. om den bugg jag kanske har gÄr att fixa skulle det innebÀra massa hÀrliga insparade minutrar.  En liten Fredagstanke .  >Mange
Neko Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Jag anvÀnder ocksÄ FF och tycker det Àr lite störande. Det funkar dock bra i IE sÄ vitt jag vet.
Linus Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Jaha, Ă€r det en bugg? Jag trodde att det var knapp-funktionen som var enkel, och inte förstod bĂ€ttre. đ
mornel Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Jaha, Ă€r det en bugg? Jag trodde att det var knapp-funktionen som var enkel, och inte förstod bĂ€ttre. đ Det trodde jag ocksĂ„! đ
Claes Holmerup Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Jag anvĂ€nder ocksĂ„ FF och tycker det Ă€r lite störande. Det funkar dock bra i IE sĂ„ vitt jag vet. IE fungerar alltid! Klart bĂ€sta browsern - Ă€ven om den stĂ€ller till det lite ibland för programmerarna... đ
hegobald Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 (redigerat) Inga problem FireFoxanvĂ€ndare.. Ladda hem BBcode sĂ„ fĂ„r ni alla formateringsfunktioner i en meny och ni markerar stycket och högerklickar med musen. đ Mycket smidigare Ă€n i IE ( sĂ„ fĂ„r Claes nĂ„t att grunna pĂ„.. ) Och medans jag Ă€ndĂ„ Ă€r inne pĂ„ IEs funktion kontra FF.. Det finns ett tillĂ€gg som heter IE Tab och med den kan man högerklicka en lĂ€nk och köra den som IE i egen flik đ Inga mer kompabiltetsproblem dĂ€r inte đ Redigerat 13 januari 2006 av hegobald
mornel Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Jag anvĂ€nder ocksĂ„ FF och tycker det Ă€r lite störande. Det funkar dock bra i IE sĂ„ vitt jag vet. IE fungerar alltid! Klart bĂ€sta browsern - Ă€ven om den stĂ€ller till det lite ibland för programmerarna... đ Nej, dĂ€r har du fel. Det finns en otrolig massa saker med IE som Ă€r fullstĂ€ndigt superusla. Avsaknaden av tabbar, inbyggt rss-stöd, följer inte standarder, inga stöd för tillĂ€gg sĂ„som adblocker och sĂ„ vidare och sĂ„ vidare. Det Ă€r bara korkat att hĂ„lla sig kvar vid IE - en av de absolut sĂ€msta weblĂ€sarna pĂ„ marknaden.
hegobald Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 (redigerat) Jag BUMPAR efter som jag gjorde edit i mitt för inlĂ€gg.. Svaret pĂ„ alla problem sĂ„ att sĂ€ga.. LĂ€s mitt inlĂ€gg ovan đ Redigerat 13 januari 2006 av hegobald
Neko Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 (redigerat) Du Ă€r en klippa Helgobald! EDIT: SjĂ€lvklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. đ Redigerat 13 januari 2006 av Neko
mornel Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Jag BUMPAR efter som jag gjorde edit i mitt för inlĂ€gg.. Svaret pĂ„ alla problem sĂ„ att sĂ€ga.. LĂ€s mitt inlĂ€gg ovan đ HĂ€rligt jobbat đ
hegobald Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Du Ă€r en klippa Helgobald! EDIT: SjĂ€lvklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. đ Hoppsan đ .. Gav kanske fel lĂ€nk.. Ska genast Ă„tgĂ€rda.. Jag har ff 1.5 och det funkar för mig.. Kolla hĂ€r dĂ„ http://ietab.mozdev.org/ dĂ€rfifrĂ„n ladda jag hem min
Neko Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Du Ă€r en klippa Helgobald! EDIT: SjĂ€lvklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. đ Hoppsan đ .. Gav kanske fel lĂ€nk.. Ska genast Ă„tgĂ€rda.. Jag har ff 1.5 och det funkar för mig.. Kolla hĂ€r dĂ„ http://ietab.mozdev.org/ dĂ€rfifrĂ„n ladda jag hem min Var iofs BB grejjen jag tĂ€nkte pĂ„. IE har jag inget behov av.
Linus Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 (redigerat) Ladda hem BBcode sĂ„ fĂ„r ni alla formateringsfunktioner i en meny och ni markerar stycket och högerklickar med musen. đ Ja, den! Den hade jag glömt đ Jag körde den i vĂ„ras, men sedan hd-krasch och ny installation hade jag glömt bort hĂ€lften av alla extensions jag hade... EDIT: Glömde en sak till đ Tack Hegobald! Redigerat 13 januari 2006 av Linus
hegobald Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Var iofs BB grejjen jag tÀnkte pÄ. IE har jag inget behov av. Ok.. Lite lustigt för pÄ Mozillas egna site sÄ har dom bara ver 0.4.1.2 men jag ser att jag har ver 0.4.1.3 installerad i min skarpa FF 1.5 Du fÄr vÀl prova utvecklarens hemsida för frÀschaste version dÄ.. Min har hamnat hÀr som "automatisk uppdatering" men den funkar ypperligt. Kolla in http://jedbrown.net/1.0/mozilla/extensions/#BBCode
Linus Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Japp, fungerar om man installerar frÄn jedbrown.net
Pazo Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 (redigerat) hmmm... Jag mÀrker ingen skillnad.. ska man starta om datorn kanske? Redigerat 13 januari 2006 av Pazo
mornel Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 (redigerat) Yeah! Det funkar ju! HĂ€rligt! Redigerat 13 januari 2006 av mornel
Neko Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 hmmm... Jag mÀrker ingen skillnad.. ska man starta om datorn kanske? Högerklicka pÄ det du markerat pazo.
joachime Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Hurra för er och BBcode! đ Nu Ă€r det sĂ„ att jag sitter med Opera... NĂ„gon som vet hur man löser (i princip) samma problem dĂ€r?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.