Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo-Hej !

Ponera följande :

Du skriver ett 200 sidors lÄngt inlÀgg[Det lÄter alltid frÀckare om man brer pÄ]

och gÄr sedan i efterhand genom vad du har skrivit. Vissa partier vill man

kanske ha kursiva men dÄ mÄsta man fint plita in det för hand istÀllet för följande

funktion som mÄnga andra har aktiverat :

Du markerar en mening som du vill göra kursiv, fet, större, mindre och sedan

tar du hjÀlp av de fina kodknapparna och trycker pÄ önskad funktion, detta för

att du skall slippa skriva innan och sedan Àven de som

avslutar kodningen.

NÀr jag gör detta pÄ Studioforumet sÄ kommer det hela tiden lÀngst ner i mitt

inlÀgg och att sitta med Copy/Paste tar Àn lÀngre tid Àn vad en egenkomponerad

kodning gör.

Det kanske Àr mitt Firefox som gör att det strular, funktionen finns hÀr kanske

redan?

Om den nu inte finns, alt. om den bugg jag kanske har gÄr att fixa skulle det

innebÀra massa hÀrliga insparade minutrar.

En liten Fredagstanke .

>Mange

Annons
Postat

Jag anvÀnder ocksÄ FF och tycker det Àr lite störande. Det funkar dock bra i IE sÄ vitt jag vet.

Postat

Jaha, Ă€r det en bugg? Jag trodde att det var knapp-funktionen som var enkel, och inte förstod bĂ€ttre. 😄

Postat
Jaha, Ă€r det en bugg? Jag trodde att det var knapp-funktionen som var enkel, och inte förstod bĂ€ttre. 😄

Det trodde jag ocksĂ„! 😛

Postat
Jag anvÀnder ocksÄ FF och tycker det Àr lite störande. Det funkar dock bra i IE sÄ vitt jag vet.

IE fungerar alltid! Klart bĂ€sta browsern - Ă€ven om den stĂ€ller till det lite ibland för programmerarna... 😄

Postat (redigerat)

Inga problem FireFoxanvĂ€ndare.. Ladda hem BBcode sĂ„ fĂ„r ni alla formateringsfunktioner i en meny och ni markerar stycket och högerklickar med musen. 😎

Mycket smidigare Ă€n i IE ( sĂ„ fĂ„r Claes nĂ„t att grunna pĂ„.. ) Och medans jag Ă€ndĂ„ Ă€r inne pĂ„ IEs funktion kontra FF.. Det finns ett tillĂ€gg som heter IE Tab och med den kan man högerklicka en lĂ€nk och köra den som IE i egen flik 😉 Inga mer kompabiltetsproblem dĂ€r inte 😆

Redigerat av hegobald
Postat

IE fungerar alltid! Klart bĂ€sta browsern - Ă€ven om den stĂ€ller till det lite ibland för programmerarna... 😆

Nej, dÀr har du fel. Det finns en otrolig massa saker med IE som Àr fullstÀndigt superusla. Avsaknaden av tabbar, inbyggt rss-stöd, följer inte standarder, inga stöd för tillÀgg sÄsom adblocker och sÄ vidare och sÄ vidare. Det Àr bara korkat att hÄlla sig kvar vid IE - en av de absolut sÀmsta weblÀsarna pÄ marknaden.

Postat (redigerat)

Jag BUMPAR efter som jag gjorde edit i mitt för inlĂ€gg.. Svaret pĂ„ alla problem sĂ„ att sĂ€ga.. LĂ€s mitt inlĂ€gg ovan 😆

Redigerat av hegobald
Postat (redigerat)

Du Àr en klippa Helgobald!

EDIT: SjĂ€lvklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. 😆

Redigerat av Neko
Postat
Jag BUMPAR efter som jag gjorde edit i mitt för inlĂ€gg.. Svaret pĂ„ alla problem sĂ„ att sĂ€ga.. LĂ€s mitt inlĂ€gg ovan 😆

HĂ€rligt jobbat 😉

Postat

EDIT: SjĂ€lvklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. 😆

Hoppsan 😉 .. Gav kanske fel lĂ€nk.. Ska genast Ă„tgĂ€rda.. Jag har ff 1.5 och det funkar för mig.. Kolla hĂ€r dĂ„ http://ietab.mozdev.org/ dĂ€rfifrĂ„n ladda jag hem min

Postat

EDIT: SjĂ€lvklart funkade inte den patchen med min senaste FF version.  😆

Hoppsan 😉 .. Gav kanske fel lĂ€nk.. Ska genast Ă„tgĂ€rda.. Jag har ff 1.5 och det funkar för mig.. Kolla hĂ€r dĂ„ http://ietab.mozdev.org/ dĂ€rfifrĂ„n ladda jag hem min

Var iofs BB grejjen jag tÀnkte pÄ. IE har jag inget behov av.

Postat (redigerat)
Ladda hem BBcode sĂ„ fĂ„r ni alla formateringsfunktioner i en meny och ni markerar stycket och högerklickar med musen.  😎

Ja, den! Den hade jag glömt 😉

Jag körde den i vÄras, men sedan hd-krasch och ny installation hade jag glömt bort hÀlften av alla extensions jag hade...

EDIT: Glömde en sak till 😆

Tack Hegobald!

Redigerat av Linus
Postat
Var iofs BB grejjen jag tÀnkte pÄ. IE har jag inget behov av.

Ok.. Lite lustigt för pÄ Mozillas egna site sÄ har dom bara ver 0.4.1.2 men jag ser att jag har ver 0.4.1.3 installerad i min skarpa FF 1.5 Du fÄr vÀl prova utvecklarens hemsida för frÀschaste version dÄ.. Min har hamnat hÀr som "automatisk uppdatering" men den funkar ypperligt.

Kolla in http://jedbrown.net/1.0/mozilla/extensions/#BBCode

Postat

Japp, fungerar om man installerar frÄn jedbrown.net

Postat (redigerat)

Yeah! Det funkar ju! HĂ€rligt!

Redigerat av mornel
Postat
hmmm... Jag mÀrker ingen skillnad.. ska man starta om datorn kanske?

Högerklicka pÄ det du markerat pazo.

Postat

Hurra för er och BBcode! 😕

Nu Àr det sÄ att jag sitter med Opera...

NÄgon som vet hur man löser (i princip) samma problem dÀr?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.