Jump to content
Annons

Windows Wista


ThomasJ

Recommended Posts

Annons
Skulle dom byta filsystem eller inte? (alltså nåt nytt som ersätter NTFS) Jag hörde något om att de skulle slopa detta? hmm..

WinFS dröjer förmodligen till Vista SP1 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle dom byta filsystem eller inte? (alltså nåt nytt som ersätter NTFS) Jag hörde något om att de skulle slopa detta? hmm..

Nej det blir inget byte av filsystem oavsett. WinFS är en service som ligger ovanpå filsystemet, det är alltså samma gamla NTFS i grunden. Det skiljer sig ju markant från andra databasliknande filsystem eftersom meta-datat inte ligger i filsystemet. Frågan är om det är bättre eller sämre. Jag skulle tippa på det senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows 2000 hade versionsnummer 5.0.

Windows XP hade versionsnummer 5.1.

Windows Vista får versionsnummer 6.0.

Och har man testat Vista, förstår man att det är mer skillnad mellan XP och Vista än vad som syns på skärmdump. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows 2000 hade versionsnummer 5.0.

Windows XP hade versionsnummer 5.1.

Windows Vista får versionsnummer 6.0.

Och har man testat Vista, förstår man att det är mer skillnad mellan XP och Vista än vad som syns på skärmdump. 😳

Jag är lite nyfiken på att testa betan, men har ännu inte tagit tummen ur mina nedre regioner och skapat en ny partition på hårddisken. Att det är stor skillnad på verisionsnumren säger ju i princip intetsägande. Stora siffror säljer bra, helt enkelt. Efter att ha läst specifikationerna för Vista måste jag säga att jag blev ganska besviken. Det kommer med andra ord ta ytterligare några år innan Microsoft prestandamässigt ligger på en nivå många Linuxshells och Apple legat på länge. Systemrekommendationerna är ju ett skämt.

Fast det är klart, man kan ju inte enbart vara pessimistisk; det är ju kul med förändringar. Om det nu är så mycket fler nyheter än vad som synts på skärmdumparna, har du inte lust att läcka lite saftigt skvaller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...