Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej!

Riktiga problem med Cubase nu alltså.. Startar upp.. funkar fint när man jobbar med Audio spår.. men jag har precis köpt en CME UF6 och när jag ska köra midi i cubase så krashar det. Kan lägga upp spår och så men när jag börjar spela in så stannar typ allt och cubase lägger ner (svarar inte). Kör ganska många mjukvaror.. t.ex. The Grand, Atmosphere, Virtual Guitarist.

Har ett M-Audio Delta 1010LT ljudkort. Kopplar UF6:an till midiingången på detta. Och datorn är det inga problem med.. har 2gb ram, Pentium D 3.0GHz..

Hoppas ni vet vad som är fel.

Annons
Postat

kom igen nu då.. Har verkligen kört fast.. ingen som vet vad jag kan göra? 😳

Postat

Låter som ett problem med "pirat-version" Jag vet många som har problem med midi när de kör sådan version.

Vad kör du för något?

Postat
😐 Hmm.. det var faktiskt ett väldigt enkelt svar.. hade alldeles för många Vst instrument igång.. Kolla CPU och den låg konstant på 100%.. tack för tipsen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.