Jump to content
Annons

Röde NT1a & Röde NT 1000 ?


MickeMikrofon

Recommended Posts

Annons

Förutsatt att det är samma saker som skiljer NT1000 och NT1a som NT2000 och NT2a, är skillnaderna nästan inga förutom att NT1a inte liksom NT1000 har steglöst justerbar karaktäristik. Det går att välja karaktäristik med knäpp-knappar istället 😕

Dock undrar jag hur mycket bättre ljud du får med de mikrofonerna jämfört med B1:an? Jag gillade NT2a visserligen, men skillnaden blir nog större om man skaffar en bra preamp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar faktiskt på att spara ihop till en lite dyrare mikrofon. har spanat in MXL v69 för ca 4000kr, finns det någon mikrofon för den pengen som är bättre? 🙂

Satans snygg är den åxå 😄

Du kan provlyssna på ett gäng olika micar, på min testsite - så kan du få en uppfattning om vilken skillnad det kan vara mellan modeller som du funderar över. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar faktiskt på att spara ihop till en lite dyrare mikrofon. har spanat in MXL v69 för ca 4000kr, finns det någon mikrofon för den pengen som är bättre? 😄

Satans snygg är den åxå  😎

Du kan provlyssna på ett gäng olika micar, på min testsite - så kan du få en uppfattning om vilken skillnad det kan vara mellan modeller som du funderar över. 🥰

Okej okej, ska kika lite 😉

Vad är din personliga åsikt ang MXL v69?

Och hur står den sig mot för andra mikrofoner som ligger i samma prisklass, tycker du? 😱

Mvh/ Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar faktiskt på att spara ihop till en lite dyrare mikrofon. har spanat in MXL v69 för ca 4000kr, finns det någon mikrofon för den pengen som är bättre? 🥰

Satans snygg är den åxå  😎

Du kan provlyssna på ett gäng olika micar, på min testsite - så kan du få en uppfattning om vilken skillnad det kan vara mellan modeller som du funderar över. 😉

Okej okej, ska kika lite 😉

Vad är din personliga åsikt ang MXL v69?

Och hur står den sig mot för andra mikrofoner som ligger i samma prisklass, tycker du? 😉

Mvh/ Micke

V69 var väl ganska ok - men jag tycker bättre om Studio Projects T3, om man nu tvunget ska köra med rör. Det är en av de få där jag har hajat till och tyckt att en rörmic låter riktigt bra (har inte haft möjlighet att testa riktigt dyra rörmicar ännu, så detta uttalande rör sig i rimliga prisnivåer... 😉 ). Har inte lyssnat tillräckligt kritiskt på Sontronics-modellerna ännu för att säga så mycket, så där kan det också finnas ett och annat oupptäckt guldkorn - för generellt tycker jag att de lät bra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...